Güncelleme Tarihi:
EKONOMİ gelişmeler ve seçimlere rağmen reklam yatırımları 2015’in ilk 6 ayında yüzde 7.8 büyüdü. Türkiye’de ilk 6 ayda reklam yatırımlarının 4.2 milyar lirayı aştığını söyleyen Reklamcılar Derneği (RD) Yönetim Kurulu Medya Asbaşkanı Demet İkiler, “Şirketler reklam yatırımlarını kısmıyor ve krizlere karşı kırılganlık azalıyor. 2015 yılı sonunda da reklam yatırımlarının büyümesini bekliyoruz. Dünya reklam yatırımları yıl sonunda 30 milyar dolarlık artışla 574 milyar dolara ulaşacak” dedi.
GAZETE VE DERGİNİN PAYI %17.3
Sektördeki büyümenin önemine işaret eden Demet İkiler, şu bilgileri verdi: “Reklam yatırımlarının yüzde 52’sini televizyon, yüzde 17.38’ini gazete ve dergi, yüzde 20.62’sini dijital, yüzde 6.7’sini açıkhava, yüzde 1.95’ini radyo ve yüzde 1.28’ini ise sinema reklamları oluşturdu. 2015’in ilk 6 ayında gazetelerin reklam yatırımından aldığı pay bir miktar düşerken, dergi reklamı yatırımı bir önceki yıla göre yüzde 7 oranında azaldı. Geçtiğimiz yıl dergideki reklam yatırımı 54 milyon TL iken bu rakam bu yıl 50 milyon TL’de kaldı. Gazete reklam yatırımları ise 508 milyon lira oldu. Açıkhava reklamlarına yapılan yatırım ise yükselişte. Geçtiğimiz yıl 199 milyon TL olan toplam açıkhava reklam yatırımı bu yıl 214 milyon TL’ye ulaşarak yüzde 8’lik bir artış sağladı. Bir diğer yükseliş ise sinema reklamlarında yaşandı. Sinema reklam yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 22 oranında arttı. Geçen yıl 34 milyon TL olarak ölçümlenen yatırım bu yıl 41 milyon TL’ye yükseldi. Dijital alanda reklam yatırımlarının büyümesi devam ediyor. Yılın ilk yarısında dijital reklam yatırımı yüzde 22 oranında arttı. Geçen yılın ilk yarısında 541 milyon TL olarak gerçekleşen dijital reklam yatırımı bu yılın ilk 6 ayında 662 milyon TL’ye ulaştı. Bu rakamlara arama motorları da dahil.”
DÜNYADA DA BÜYÜYOR
2015 yılı sonunda tüm dünyada reklam yatırımlarının yüzde 5.3 büyüyeceğini açıklayan Demet İkiler, şöyle devam etti: “Yıl sonunda dünyada beklenen reklam yatırımlarının tutarı 574 milyar dolar. Yatırımlarda başı çeken ilk beş ülke; ABD, Norveç, Avustralya, Kanada ve İsveç. Yatırımların 2018 yılına kadar büyümesi bekleniyor.”
Kristal Elma’da 120 konuşmacı
14-16 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek Kristal Elma Festivali hakkında bilgi veren Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kayhan Şardan, şöyle konuştu: “Reklamcılar Derneği’nin yaratıcı endüstrinin Türkiye’deki gelişimini desteklemek misyonuyla 27 yıldır düzenlediği Kristal Elma Yarışması Ödül Töreni, Kristal Elma Festivali kapsamında yer alacak. Uniq İstanbul’da gerçekleşecek festivalde iletişim sektörüne yön veren 120’yi aşkın konuşmacı sahne alacak. Kristal Elma’da bu yıl dijital kategorisinde başvurular yüzde 66 artarken genel toplamda başvurular yüzde 5 arttı. Festivalin sektöre katkısı çok büyük.”