OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 28, 2004 00:00
Türkiye Reklam Konseyi, reklamların ekonomiyi tetiklediğini, krizden çıkışı hızlandırdığını, ekonomiyi diri tuttuğunu, istihdam artışına katkıda bulunduğunu kaydederek, "Hükümet bu çabalara destek verirse daha da hızlı sonuçlar alınabilir" mesajı verdi.TÜRKİYE Reklam Konseyi, reklamların ekonomiyi tetiklediğini, krizden çıkışı hızlandırdığını, yükseliş halindeki ekonomiyi diri tuttuğunu, istihdam artışına katkıda bulunduğunu hatırlatarak, hükümetin bu çabalara destek vermesi halinde daha da hızlı sonuçlar alınabileceğini bildirdi. Yapılacak mevzuat değişiklikleriyle sektörün önünün açılacağına ve reklamların ekonominin itici gücü olarak Türkiye ekonomisinin gelişimine destek sağlayacağına işaret etti.Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA), Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), Türkiye Basın Reklam Komisyonu, Televizyon Yayıncıları Derneği (TVYD), Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) ve Reklamcılık Vakfı’nın (RV) başkan ve başkan yardımcılarından oluşan Türkiye Reklam Konseyi dün toplandı. Reklam sektöründeki son gelişmelerin tartışıldığı toplantıda son zamanlarda kamuoyunda yakınmalara neden olan televizyonlardaki reklam kirliliğini önleme yolunda atılan adımlar değerlendirildi. Konsey, ayrıca, Televizyon Yayıncıları Derneğinin reklam kuşaklarının süresinin sınırlanması ve reklam yayın esaslarının daha gerçekçi bir zeminde düzenlenmesi için Radyo Televizyon Üst Kurulu ile geliştirdiği dialogu desteklediğini açıkladı.Reklam Konseyi, eldeki istatistiklerin, televizyonun geniş kitleler için en yaygın eğlence, eğitim ve
haber kaynağı olduÄŸunu gösterdiÄŸini, Türkiye’nin günde ortalama yaklaşık beÅŸ saat ile dünyada kiÅŸi başına en çok televizyon seyredilen ülkelerin başında geldiÄŸini belirtti. Ãœlkemizde böylesine önem taşıyan televizyonlarda yayınlanan reklam kuÅŸaklarının uzayıp gitmesinin ve kuÅŸakların çok sık aralarla yayına girmesinin mecralarda reklam etkinliÄŸini ve izlenirliÄŸini olumsuz etkilediÄŸini bildirdi. Türkiye Reklam Konseyi, bu kirliliÄŸe özellikle yaÅŸanan ekonomik krizlerde bütün sektörde reklam fiyatlarının da çok düşmesinin neden olduÄŸunu iÅŸaret etti. YANLIÅž FÄ°YATLANDIRMAReklam kuÅŸaklarının sürelerinin kısaltılmasının reklamların etkisini ve farkedilirliÄŸini önemli ölçüde arttıracağına iÅŸaret eden Reklam Konseyi, yanlış mecra fiyatlandırmalarının hatalı medya tercihlere yol açtığını ve bunun da kaynak israfı ve reklam kirliliÄŸi gibi olumsuz sonuçlar yarattığına dikkat çekti. Mecra kuruluÅŸlarının da operasyonel maliyetlerini gözde geçirmesinin gerekliliÄŸinde fikir birliÄŸine varıldı. Reklam Konseyi bütün bu sorunların giderilmesi için sektör kuruluÅŸlarının bu yöndeki çalışmalarını koordine edeceÄŸini, bu amaçla hükümetle temasları yoÄŸunlaÅŸtıracağını açıkladı. Reklam Konseyi Eylül 2003’de sektörün tüm taraflarını bir araya getirerek, sorunlara ortak çözüm arama ve sektörü daha ileriye götürmek amacıyla kurulmuÅŸtu. Konseyde Uluslararası Reklamcılık DerneÄŸi (IAA), Reklamverenler DerneÄŸi (RVD), Reklamcılar DerneÄŸi (RD), Türkiye Basın Reklam Komisyonu, Televizyon Yayıncıları DerneÄŸi (TVYD), Reklam Özdenetim Kurulu (RÖK) ve Reklamcılık Vakfı’nın (RV) baÅŸkan ve baÅŸkan yardımcıları tarafından temsil ediliyor.Â
button