Güncelleme Tarihi:
BİRÇOK ünlünün yaklaşık beş dakika süren reklamlardan aldığı milyon dolarlık ücretler gündemden düşmezken konser organizasyonları ve menajerlik yapan GNL şirketinin Kurucusu Alp Çağrı Günal, “Futbolda yaşanan şike operasyonun reklam ve kampanyalardan futbolculara gelen talepleri neredeyse sıfırladı. Şike operasyonu ciddi şekilde istekleri erteledi. Markalar asla bu durumda marka yüzü için risk almak istemezler” diye konuştu.
TALEPLER ÇOK AZALDI
Çağrı Günal, 2011 yılından bu yana sporcu imajı yönetimine başladıklarını ancak burada şike soruşturması nedeniyle istekleri gibi bir çalışma yapamadıklarını anlattı. Futbolda yaşanan şike operasyonun reklam ve kampanyalardan futbolculara gelen talepleri en aza indirdiğini belirten Günal, “Şike operasyonu ciddi şekilde istekleri erteledi. Markalar asla bu durumda marka yüzü için risk almak istemezler” dedi.
İMAJ HAKLARI YÖNETİMİ
Yaptıkları çalışmalar hakkında da bilgi veren Alp Çağrı Günal, “Sporcu Ajansı, ağırlıklı olarak ünlü sporcuların, PR aktiveleri çalışmaları, imza günleri, reklam ve marka konumlandırma anlaşmaları gibi imaj ve marka yönetimine odaklanmaktadır. Şirketimiz, 40 futbolcunun imaj haklarını yönetmektedir. Bu liste çeşitli spor dallarından farklı isimlerle büyümeye devam edecektir. Çalışılan futbolculardan bazıları: Gökhan Ünal, Caner Erkin, Emre Güngör, Uğur Boral, Aydın Toscalı, Ayhan Akman, Kerem Seras, Turgut Şahin, Emre Çolak, Selçuk İnan, Mehmet Topal, Umut Bulut, İsmail Köybaşı, Serkan Balcı, Burak Yılmaz, Engin Baytar ve Gökhan Zan’dır” diye konuştu.
REKLAM YÜZÜ SEÇME YOLLARI
En son geçtiğimiz temmuz ayında Madonna’yı BKM ile birlikte Türkiye’ye getiren GNL’nin kurucusu Günal, Yalın, Gülşen, Göksel ve Nil Karaibrahimgil gibi birçok isminde menejarliğini yürütüyor. Pamela Anderson, Adrina Lima ve Paris Hilton’un Türkiye’de reklamlarda oynamasını ve sektörü değerlendiren Günal, şunları söyledi: “Reklam sektörünün genlede üç farlı yolla ünlüleri seçtiğini görüyoruz ve bütçeye uygun bir reklam yüzü belirliyoruz” dedi.
Arda, istisna
FUTBOLCULARIN son bir yıl içinde oynadıkları reklam sayısı gözle görülür şekilde azaldı. Ünlü futbolcu Arda Turan bu durumun istisnalarından olarak bu yıl giyim markası Defacto reklamlarında Paris Hilton ile birlikte rol aldı. Turan’ın bu reklam kampanyasına 600 bin dolar ile imza attığı belirtiliyor. Şike soruşması öncesine gelen dönemde ise başta Fenerbahçe’den ayrılan Alex De Souza’nın yer aldığı bir çok reklamlar yapılmıştı. Futbolcuların yüzü olduğu bazı reklamlar şöyle: “2010-Milli Futbol Takımı’nın yıldız isimleri Arda Turan, Hakan Balta ve Nihat Kahveci, Nike’ın reklam filminde oynadılar. Ülker, reklam filminde siyah-beyazlı kulübün ünlü İspanyol futbolcusu Guti’yi kamera karşısına geçirdi.
Yabancılar yerli yıldızlardan ucuz
TÜRKİYE’de yabancı ünlü kullanmanın yerlilerden daha ucuz olduğunu anlatan Günal, “Reklam verenlerinde gözden kaçırdığı bir nokta var. Türkiye’deki ünlüleri bir reklamda oynatmak dünyaca tanınan yabancı ünlüleri oynatmaktan daha pahalı. Yabancılar Türkiye’de çekilen bir reklamı kendileri için bonus olarak görüyor ortalama 500 bin dolar ücret alıyorlar ama Türkiye’deki ünlüler için bu rakam iki kat fazla oluyor. Örneğin Pamela Anderson, Paris Hilton gibi ünlüler Türkiye’de tanınan bir dizi oyuncusundan daha az ücret alıyorlar. Pamela Anderson ortalama 500 bin dolar civarında bir ücret almıştır. Jonny Depp, Kıvanç Tatlıtuğ’dan yüzde 30 daha düşük ücrete oyanayabilir. Onların Amerika’da aldıkları bu paraların en 10 katı ancak yerellerde de bu ücretlere ekstra işler yapıyorlar” değerlendirmesini yaptı.