Güncelleme Tarihi:
Buna göre; 2016’nın ilk 6 ayında sektör yüzde 14 büyürken, reklam yatırımları toplamı 3.6 milyar TL’yi buldu. Yatırımların yüzde 53.2’sini televizyon, yüzde 14.75’ini basın, yüzde 22.07’sini dijital, yüzde 6.42’sini açıkhava, yüzde 2.27’sini radyo ve yüzde 1.3’ünü ise sinema reklamları oluşturdu. 2016 yılı sonu için yüzde 10’luk bir büyüme öngörülüyor.
Bu yılın ilk yarısında en büyük artışın radyo reklamlarında yaşandığı bilgisini veren Reklamcılar Derneği Medya Asbaşkanı Demet İkiler, şöyle konuştu: “Radyo reklamlarına yapılan yatırım geçen yıl aynı dönemde 62.78 milyon TL iken 2016’nın ilk yarısında yüzde 32.46’lık bir artışla 83.16 milyon TL’ye yükseldi. Radyonun ardından dikkat çeken bir yükseliş de geçen yıl olduğu gibi sinema reklam yatırımlarında oldu. Geçtiğimiz yıl 41 milyon TL olan toplam sinema reklam yatırımı bu yıl 47.47 milyon TL’ye ulaşarak yüzde 15.69’luk bir artış sağladı. Toplam açıkhava reklam yatırımı ise, bir önceki yıla göre yüzde 9.66 oranında arttı. Toplam gazete reklamı yatırımı ilk 6 ayda 491.3 milyon TL olarak gerçekleşti. Dergi reklam yatırımı ise 48.8 milyon TL oldu.”
Bu yıl Kristal Elma Festivali’nin 5-7 Ekim tarihlerinde Uniq İstanbul’da gerçekleşeceğini söyleyen Reklamcılar Derneği Başkanı Kayhan Şardan, “Festival çerçevesindeki 28. Kristal Elma yarışmasına yüzde 3’lük bir artışla 2 bin 936 başvuru yapıldı” dedi.