Reklam yatırımları ilk 6 ayda 1.7 milyar YTL ulaştı

Güncelleme Tarihi:

Reklam yatırımları ilk 6 ayda 1.7 milyar YTL ulaştı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 19, 2008 15:44

Geçen yılın ilk altı ayında 1.4 milyar YTL düzeyinde gerçekleşen reklam yatırımları, bu yılın aynı döneminde, yüzde 20.6 artışla 1.7 milyar YTL’ye ulaştı.

Haberin Devamı

 Televizyon, bu yılın ilk yarısında da en fazla kullanılan kitle iletişim aracı olurken, internet geçen yıla oranla yüzde 128.84’lik artışla rekor bir büyüme gösterdi.

Reklamcılar Derneği, “Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım” toplantısında reklam sektörünün Ocak-Haziran dönemi performansını açıkladı. Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Cem Topçuoğlu ve Reklamcılar Derneği ve Reklamcılar Vakfı Genel Müdürü Ayşegül Molu altı aylık verileri açıkladı.

Açıklanan verilere göre, medya harcamalarında, geçen yıl 750 bin 630 YTL olan televizyona yapılan yatırım , bu yıl yüzde 21.34 oranında artarak 910 bin 845 YTL’ye ulaştı. Bu hacimle televizyon ilk sırada yer alırken, gazete ise 450 bin 320 YTL’den yüzde 14.81 oranında bir büyümeyle 517 bin YTL’ye yükselerek ikinci sırada yer aldı. Yüzde 128.84 oranındaki artışla medya harcamalarında en fazla büyümeyi yakalayan internete, geçen yılki yatırım 19 bin 956 YTL olurken, bu yılki tutar 45 bin 666 YTL’ye ulaştı.

İnternetin tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük gelişme gösterdiği kaydedilen toplantıda, konvansiyel reklam anlayışının, giderek interaktif yaklaşımla bütünleştiği, Türkiye’nin internet nüfusu sıralamasında dünyada 15, Avrupa’da 7. sırada olduğu vurgulandı.

“PAZARI DERİNLEŞTİRMEYE YÖNELİK ÇABA YOK”

Toplantıda, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Reklam ve Halkla İlişkiler Bölüm Başkanı Doç. Dr. Ferruh Uztuğ tarafından yapılan Türkiye Reklam Eğilimleri Araştırması’nın bu yıl gerçekleştirilen 2007 sonuçları da açıklandı. Araştırma sonuçları, Türk reklamlarının rasyonel tüketime odaklanmış olduğunu gösterirken, yayınlanan reklamların yüzde 60’dan fazlası bilgisel mesaj içeriyor. Pazarı derinleştirmeye yönelik bir çalışma olmadığını ortaya koyan araştırma, bunun yerine kategori içi reklamların ve rekabetçiliğin ağır bastığını gösterdi.

Yapılan bu araştırmanın sonuçlarını değerlendiren Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Cem Topçuoğlu, Türkiye’de reklam pastasından pay almaya yönelik çalışıldığını, kategori içi rekabetçiliğin olduğunu ifade etti. Reklam pastasından pay almaya çalışmak yerine uluslar arası rekabet anlayışıyla pastayı büyütmeye ve bu anlamda sektöre fayda sağlamaya çalıştıklarını vurguladı.

Türkiye’deki reklam pazarının çok derin olmadığını kaydeden Cem Topçuoğlu, “Türkiye’de 19 bin firma var, bunlardan düzenli reklam verenler 3 bin 200-3 bin 500 civarında, ancak reklam pastasından en fazla payı önde gelen 15-20 firma alıyor” dedi. Reklam sektöründe gelişme gösterilmesi için Türkiye’nin daha fazla marka yaratmaya ve KOBİ’lerin markalaşmaya ihtiyacı olduğunu söyleyen Topçuoğlu, “Sektör, her sene yüzde 15-20 civarında büyürse dört sene içersinde Avrupa rakamlarına ulaşılabilir” şeklinde konuştu.

“RTÜK YASASI YENİDEN DÜZENLENMELİ”

Sektör için 2008 sonunda yüzde 15-18 aralığında gelişme beklediklerini belirten Topçuoğlu, “Reklam, ekonominin gösterge sektörü olma özelliğine sahip. Türk Reklam Endüstrisi, yıllar içinde önemli gelişmeler yaşadı, ancak hala benzer ekonomilerde erişilen büyüklüğün gerisinde” dedi. Topçuoğlu, Türk ekonomisinin çarklarının kusursuzca işleyebilmesi için yapılması gerekenleri şöyle sıraladı:

“Marka sayısı arttırılmalı, reklam sektörüne derinlik kazandırılmalı, kriz, küresel dalgalanma gibi nedenler yatırımların durmasına yol açmamalı, reklamın GSMH’daki payı gelişmiş ülkeler seviyesine çıkarılmalı.”

Sektördeki sınırlamaların gelişmiş ülkeler düzeyine çekilmesi, Türkiye’nin ekonomik büyümesine sağlıklı ve sürdürülebilir olma özelliği kazandıracağını öngördüklerini ifade eden Topçuoğlu, bu konuda yapılması gerekenler hakkında şöyle konuştu:

“Tüketici’nin Korunması Yasası’nın bütünüyle AB standartlarına uygun hale getirilmesi, RTÜK yasasının günün ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde düzenlenmesi gerekiyor. Ayrıca reçetesiz ilaç tanıtımlarında gelişmiş ekonomilerdeki standartların uygulanması ve Türk insanın en fazla tükettiği mecra olan televizyonun seçim yasakları kapsamından çıkarılması gerekli.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!