Güncelleme Tarihi:
Söz konusu yatırımların, yüzde 57.25’i televizyon, yüzde 22.43’ü basın, yüzde 9.74’ü dijital, yüzde 6.85’i açık hava, yüzde 2.61’i radyo, yüzde 1.13’ü sinema reklamlarından oluştu. Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Ünal, 2014 yılında da yüzde 10 büyüme öngördüklerini söyledi. Alper Üner, geçen yıl, dijital reklam yatırımları pazar payının dünyada yüzde 23.2 olduğunu belirterek “Türkiye’de ise bu oran, yüzde 9.74. Dijital yatırımlar, büyümenin lokomotifi olmayı sürdürüyor” dedi.
YASAKLAR OLUMSUZ ETKİLİYOR
Uluslararası alanda reklam sektörünün dijital medya yatırımlarıyla büyüdüğünü vurgulayan Üner, bu yatırımlar içinde sosyal mecraların payının yüksekliğine dikkat çekti. Sosyal mecraları kullanarak ticaret yapmaya devam eden üyelerinin kısıtlamalar nedeniyle olumsuz etkilenebileceğini ve sektörün gelişiminin de bundan olumsuz etkilenebileceğini belirten Üner, “Bu nedenle sadece ifade özgürlüğünün değil, ticari ifade özgürlüğünün de olması gerekmektedir. Önümüzdeki dönemde dijital taraftaki olumsuzluklar, bu alandaki büyümeyi de olumsuz etkileyebilir” dedi.