Güncelleme Tarihi:
Epica Ödülleri, 1987 yılından beri düzenleniyor. Önceleri sadece Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’daki reklam ajanslarına yönelik olan Epica, 2012’den beri global bir yarışma kimliğini taşıyor. Reklam yaratıcılığında üstün başarıyı ödüllendiren Epica bu yolla reklam ajansları, film yapım şirketleri, medya ajansları, reklam fotoğrafçıları ve tasarım ofislerinin bilinirliklerini artırmalarına yardımcı olmayı amaçlıyor
Epica Ödülleri’nin jürisi, reklam meslek yayınlarını temsil eden gazetecilerden oluşuyor. Bu yıl jüride 34 ülkeden, 41 reklamcılık yayını ve internet sitesinin temsilcileri yer aldı. Epica jürisinin sadece gazetecilerden oluşması ve reklamcıya yer vermemesi, yarışmanın tamamen tarafsız olmasını ve ayrıca yarışma sonuçlarının global ölçekte haber yapılmasını sağlıyor.
Aşağıda Epica Ödülleri 2013’ün basın ve açık hava dallarında büyük ödül olan Epica d’Or ile kategorisi birincisi olarak altın ödül kazanan işleri görebilirsiniz. Yarışmanın diğer dallarında ödül kazanan işleri ise yarışmanın internet sitesinde görmek mümkün.
BASIN DALI “EPICA D’OR” - BÜYÜK ÖDÜL
1. Land Rover Defender
Reklam Ajansı: Advantage Y&R, Namibia
BASIN DALI ALTIN ÖDÜLLER, KATEGORİ BİRİNCİLİKLERİ
2. McDonald's Çocuklara Doğum Günü Partileri
Reklam Ajansı: DDB Güney Afrika
“O bizim problemimiz olsun.”
3. Swiss Life, Hayat Sigortası
Reklam Ajansı: Leo Burnett Schweiz AG, İsviçre
“Yaşamın her türlü çalım ve virajı için: Esnek mali planlar.”
“Her şeyimiz/kredi ihtiyacımız var”
“En önemli şey kariyerim/çocuklarım en önemli şey”
“Seviyorum bekarlığı / bekar eş arıyor”
“Heyecanla bekliyorum o bebeği / o bebek benim değil”
“Ben evleneceğim / bir kez evlenmek asla yetmez”
“Seni sonuna kadar seveceğim / son beklenmedik anda geldi.”
4. LG K2 Kompressor Elektrikli Süpürge
Reklam Ajansı: Y&R São Paulo, Brezilya
“Eviniz yeni gibi temiz”
5. Unilever Sunlight Bulaşık Deterjanı
Reklam Ajansı: Lowe, Tayland
“Onları ayırın”
06. İçkili Otomobil Kullanımını Önleme Vakfı
Reklam Ajansı: Leo Burnett Group, Tayland
7. Tulipan Geciktiricili Prezervatif
Reklam Ajansı: Young & Rubicam Arjantin
8. Ray-Ban
Reklam Ajansı: Marcel, Fransa
9. Michelin Lastikleri
Reklam Ajansı: TBWA\Paris, Fransa
“Önemli olan neyin en önemli olduğunda anlaşmaktır.”
10. Sativex, Bayer
Reklam Ajansı: Langland, Birleşik Krallık
“Felcin gerçek maliyeti nedir?”
AÇIK HAVA DALI “EPICA D’OR” - BÜYÜK ÖDÜL
11. Açık Radyo
Reklam Ajansı: Havas Worldwide, Türkiye
AÇIK HAVA DALI ALTIN ÖDÜLLER, KATEGORİ BİRİNCİLİKLERİ
12. McDonald's Kolay Sabah Kahvaltısı
Reklam Ajansı: DDB Tribal Wien GmbH, Avusturya
13. McDonald's Dondurması
Reklam Ajansı: Leo Burnett İstanbul, Türkiye
“1 lira”
14. evian
Reklam Ajansı: BETC, Fransa
“Genç yaşa”
15. Expedia
Reklam Ajansı: Ogilvy & Mather Londra, Birleşik Krallık
“Hayal kurmayı bırakın, aramaya başlayın. expedia.co.uk”
Bagaj etiketlerindeki havalimanı harf kodları kullanılarak tatil içerikli sözler oluşturulmuş.
16. Time Out Paris
Reklam Ajansı: Babel, Fransa
Paris metrosunun klasik uygulamalardan biri olan, 40 tiyatronun bir araya gelip tek pano kiralaması, Time Out Paris dergisi tarafından farklı kullanılmış. Solda 40 oyun afişi, sağda ise Time Out Paris dergisinin seçtiği en iyi 5 oyunun afişleri aynı yerlere konulmuş. Dergi bu uygulamayla, pek çok seçenek arasından okurlarına en iyileri ortaya çıkardığını gösteriyor.
17. Meaux I. Dünya Savaşı Müzesi
Reklam Ajansı: DDB Paris, Fransa
“Onların asla yaşamamaları gereken deneyimi yaşayın. Meaux I. Dünya Savaşı Müzesi”
“Kim demiş geleceği tahmin edemeyiz diye? 1914-18’de, daha savaş başlamadan 10 milyon mezar kazmıştık.”
“Tanrı var mı? 300.000 adam 1916’da Verdun yakınlarında bu sorunun cevabını çok erken öğrendi.”
“Martin Luther King’in kanı akıtılmadan 50 sene önce zenciler kanlarının beyazlarınkinden daha az kırmızı olmadığı tüm dünyaya göstermişlerdi.”
“1914-18’de ‘kadın’ ve ‘bomba’ uygunsuz benzetme değildi.”
“Bir Sırp anarşist 28 Haziran 1914’de Saray Bosna’da Avusturya Prensi’ne ateş etti. On milyon insan öldü.”
“Hiçbir şey eve dönmekten iyi değildir. Her şey eve yalnız dönmekten iyidir.”
“Kimse yaşlanmak istemez. Sadece bunu hayal eden milyonlarca adam hariç.”
“1914-18’de mermiler doğrudan kalpleri vuruyordu. Hatta 900 km uzaktan.”
18. Staedtler Eskiz Kalemleri
Reklam Ajansı: Leo Burnett, Hong Kong
“Her şeyin başladığı yer.”
Kaynak: epica-awards.com