Güncelleme Tarihi:
Habertürk gazetesinden Deniz Çiçek'in haberine göre, reklam SMS’leri 1 Mayıs’tan itibaren yasaklanırken, birçok firma tüketiciye SMS göndermeye devam ediyor.
Bugüne kadar bu reklamlarla ilgili şikâyetleri yazılı olarak, ıslak imzayla kabul eden Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin şikâyetlerini daha kolay iletebilmelerini sağlayacak bir sistem kurdu. Bakanlığın internet sitesine eklenen bir linkle, “E-ileti şikâyeti” adlı bölüm oluşturuldu. Şikâyet sisteminin adresi ise http://tiss.gtb.gov.tr olarak belirlendi.
E-POSTALAR DA ŞİKÂYET EDİLEBİLECEK
Tüketiciyi bezdiren reklam SMS’lerinin şikâyet edilmesi için beklenen sistem kuruldu. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, internet sitesinde reklam SMS’lerinin şikâyet edilmesi için özel bir bölüm açtı. Vatandaşlar, bu sayfaya girerek kolayca kendilerine gelen reklam SMS’lerini, e-mail’leri ve sesli mesajları şikâyet edebilecek. E-posta ile gelen reklamları şikâyet için gönderilen e-posta adresi ile e-postanın geldiği tarih yazılacak. Vatandaş, gelen e-postanın ekran görüntüsünü de sisteme girip şikâyetini gerçekleştirebilecek.