Reklam rekoru

Güncelleme Tarihi:

Reklam rekoru
Oluşturulma Tarihi: Mart 11, 2016 22:58

Son yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan reklam yatırımları 2015’te rekor kırdı. Yılı yüzde 9’luk büyüme ile kapatan sektör tarihinde ilk defa 6.5 milyar lirayı gördü. Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kayhan Şardan, sektörün 2016’da yüzde 10-15 arasında büyüyeceğini açıkladı.

Haberin Devamı

REKLAMCILAR Derneği verilerine göre, 2015 yılı toplam reklam yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 9 artışla 6 milyar 474 milyon lira oldu. Sektörün bu yıl ise yüzde 10 ile 15 arasında büyümesi bekleniyor. Sektördeki gelişmeleri değerlendiren Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kayhan Şardan, “Reklam yatırımları geçtiğimiz yıl tüm dünyada yaklaşık yüzde 5.7 büyüyerek, 569 milyar doları aştı. Türkiye’de ise bu rakam 6.5 milyar liraya yaklaştı. Tüm dünyada 2016 yılında reklam yatırımlarında yüzde 6.5’lik büyüme öngörülüyor” dedi.

ÖNE ÇIKAN SEKTÖRLER

Reklamcılar Derneği’ne üye medya ajanslarının, Nielsen tarafından raporlanan verilerle hazırladığı 2015 yıl sonu medya ve reklam yatırımlarının sonuçlarını değerlendiren Reklamcılar Derneği Medya Asbaşkanı Demet İkiler, şunları söyledi: “2015 yılında en fazla reklam yatırımını artıran sektörlerin başında kamu kuruluşları, siyasi partiler, hızlı tüketim ürünleri, iletişim, bilgi teknolojileri ve perakende geldi. Geçtiğimiz yılı reklam yatırımlarında yüzde 9’luk bir büyüme ile kapattık. Toplam 6 milyar 474 milyon liralık medya yatırımı yapıldı. Televizyon reklam yatırımlarının en büyük payını oluşturarak yüzde 50.5’lik oran elde etti. Dijitalde toplamda 1.483 milyon liralık yatırım oldu. Gazete ve dergi yatırımları ile 1 milyar lirayı aştı. 415 milyon liralık bir açık hava yatırımı var, radyo yatırımlarının toplamı ise 139 milyon lira, sinemada da bir önceki yıla oranla yüzde 14.8’lik bir artışla, 71 milyon liralık yatırım söz konusu.”

Haberin Devamı

2014’Ü İKİYE KATLADI

Rakamsal verileri değerlendiren Kayhan Şardan, “İki seçimin yaşandığı siyasi ve ekonomik dalgalanmaları olan bir yılı geride bıraktık. Ancak, medya yatırımlarına baktığımızda geçen seneki yüzde 4.31’lik büyüme oranının neredeyse ikiye katlandığını görüyoruz. Bunca güçlüğe rağmen yüzde 9’luk büyüme, sektör adına önemli bir gelişmedir. 2016 yılında yüzde 10-15 bandında büyüme bekliyoruz” şeklinde konuştu.

Ödül töreni 11 Mayıs’ta

EFFİE Türkiye Reklam Etkinliği Yarışmasıyla ilgili de bilgi veren Kayhan Şardan, “Reklamverenler ve Reklamcılar Derneği’nin Effie Worldwide iş birliğiyle düzenlediği Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nın ödül töreni 11 Mayıs’ta Conrad İstanbul’da gerçekleştirilecek. Tüm yaratıcı endüstrileri buluşturmak amacıyla düzenlenen etkinlik ‘Kristal Elma Festivali’ ise 5-7 Ekim tarihleri arasında Unique İstanbul’da olacak” dedi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!