Güncelleme Tarihi:
Toplam 5 milyar 80 milyon TL olarak gerçekleşen reklam harcamalarında, bir önceki yıla göre yüzde 9.2’lik bir büyüme gerçekleşti. Reklamcılar Derneği, 2014 yılında da yüzde 10’luk büyüme bekliyor.
Reklam yatırımlarının yüzde 57.25’ini televizyon, yüzde 22.43’ünü yazılı basın, yüzde 9.74’ünü dijital, yüzde 6.85’ini açıkhava, yüzde 2.61’ini radyo, yüzde 1.13’ünü sinema reklamları oluşturdu.
Reklamcılar Derneği Başkanı Alper Üner, "Geçen yıl, dijital reklam yatırımları pazar payı dünyada yüzde 23.2 oldu. Türkiye’de ise bu oran yüzde 9.74. Dijital yatırımlar, büyümenin lokomotifi olmayı sürdürüyor" dedi.
Uluslararası alanda reklam sektörünün dijital medya yatırımlarıyla büyüdüğünü vurgulayan Üner, bu yatırımlar içinde sosyal mecraların payının yükseliğine dikkat çekti. ‘Sosyal mecraları kullanarak ticaret yapmaya devam eden üyelerimiz var. Kısıtlamalar sektörün gelişimini olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle sadece ifade özgürlüğünün değil, ticari ifade özgürlüğünün de olması gerekmektedir. Önümüzdeki dönemde dijital taraftaki olumsuzluklar, bu alandaki büyümeyi de olumsuz etkileyebilir’ dedi.