Oluşturulma Tarihi: Mayıs 12, 2002 00:00
DoÄŸan Burda Rizzoli Dergi Grubu Genel Müdürü Neslihan Tokcan, 2001 yılında yaÅŸanan ağır ekonomik krizin reklam gelirlerini yarı yarıya azalttığını kaydetti.Tokcan, ODTÃœ Ä°ÅŸletme Bölümü'nde düzenlenen ‘‘Reklamcılık Günleri’’ ne katılarak, reklamcı olmak isteyen gençlere sektörün yapısını anlattı. Tokcan, ekonomik krizin reklam gelirlerine etkisini şöyle açıkladı:‘‘2000 yılında reklamdan elde edilen gelir 1.2 milyar dolarken, 2001'de krizle birlikte bu gelir 550 milyon dolara düştü. Dergiler, reklam gelirlerinden sadece yüzde 5'lik pay alıyorlar.’’Tokcan, DoÄŸan Grubu'nun reklam pastasından toplamda yüzde 35-38 arasında pay aldığını belirtterek, medyanının temel kaynağının satışın yanında reklam olduÄŸunu ifade etti.Reklamcılık mesleÄŸi ve sektör hakkında öğrencilere bilgiler veren Tokcan, ‘‘İyi bir reklamcı genç, yaratıcı, dinamik, cesur, duygulu, bilgili olmalıdır’’ dedi.Tokcan, deÄŸiÅŸen dünyada geliÅŸen reklam sektörü hakkında da bilgi verdi. Dergi reklamcılığıyla ilgili olarak da, ‘‘Dergilerde her mesaj ile okura ulaÅŸabilirsiniz. Reklamcı-okuyucu iliÅŸkisi marka -birey iliÅŸkisine dönüşebilir’’ dedi.DoÄŸan Medya Dergi Grubu reklam birimi ile ilgili olarak da Tokcan, grubun yaÅŸ ortalamasının 31 olduÄŸunu, yüzde 51'inin yüksekokul ya da üniversite mezunu olduÄŸunu, yüzde 70'inin kadın, yüzde 30'un erkeklerden oluÅŸtuÄŸunu kaydetti. Tokcan, herkesin eÅŸit fırsatlara sahip olduÄŸunu da sözlerine ekledi. DoÄŸan Medya Dergi Grubu'nun bir okul iÅŸlevi gördüğünü ifade eden Tokcan, çalışanların ortalama 3 yıl 11 ay süreyle görevde kaldıklarını söyledi.Tokcan, ‘‘Reklamcılık dünyada yapılabilecek en zevkli iÅŸlerden biridir’’ sözleriyle sunumunu bitirdi.Tokcan'ın ardından ODTÃœ öğretim üyelerinden TuÄŸrul Atasoy, iki reklam ajansının yaratıcı kadrosundan Erhan Güven ve Engin Kafadar da reklam sektörü, müşteri iliÅŸkileri, meslek olarak reklamcılık üzerine görüşlerini açıkladı.Â
button