Güncelleme Tarihi:
ULUSLARARASI kredi derecelendirme kuruluşu Fitch’in, Türkiye’nin uzun dönem yabancı para cinsinden kredi notunu BB’den BBB-’ye yükseltmesi reklam sektörünü hareketlendirdi.
Not artışıyla mevcut markaların reklamla satış artırma şansı olduğuna dikkat çeken sektör temsilcileri yeni yatırımlar ve markaların da etkisiyle reklam pazarının 3 yıl içinde 5 milyar dolara çıkacağını söyledi. Türk ekonomisindeki olumlu gelişmelerin reklam yatırımlarına hemen yansıdığını anlatan Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan, “Sektör canlı ekonominin aracıdır. Yatırımcı sayısı arttıkça, yeni markalar Türkiye’ye girdikçe reklam pastası da büyüyor. Not artışı da sektör için çok önemli bir gelişme” dedi.
3.2 MİLYAR DOLAR
Türkiye’ye inanan yatırımcıların önümüzdeki dönemde reklam pastasına da katkı yapabileceğini belirten Özkan, “Her şey normal giderse sektör ekonomideki olumlu havadan etkilenecektir. Büyüme rakamlarımız da bunu gösteriyor” diye konuştu. Türkiye’de reklam yatırımlarının 3.2 milyar dolar seviyesinde olduğunu dile getiren Özkan, bu rakamın her yıl düzenli olarak büyüdüğünü söyledi. 2015’te reklam yatırımlarının 5 milyar dolara ulaşacağını anlatan
Özkan, ekonomideki olumlu havanın da bu yükselişe katkı sağlayacağını vurguladı.
2013’te yüzde 13 büyür
SEKTÖRÜN yıl sonu beklentileri hakkında bilgi veren Aytül Özkan, şu değerlendirmeyi yaptı: “Yıl sonuna kadar yüzde 8’lik bir büyüme bekliyorduk. Ancak olimpiyatlar, bayram ve yeniyıl kampanyalarıyla bu rakamın yüzde 10’u göreceğini tahmin ediyoruz. Her şey normal giderse 2013’te bu rakam yüzde 13 olur.”