Reklam Kurulu, Clavis Panax'ın reklamlarına

Güncelleme Tarihi:

Reklam Kurulu, Clavis Panaxın reklamlarına
Oluşturulma Tarihi: Nisan 11, 2012 12:32

Reklam Kurulu, başta kanser olmak üzere, kolesterol, şeker, tansiyon, kısırlık gibi birçok hastalığı önlediği ve tedavi ettiği iddiasıyla tanıtılan “Clavis Panax' isimli ürünün reklamlarının durdurulmasını kararlaştırdı. Söz konusu ürünün reklamını yapan bir televizyon kanalı ile 2 internet sitesine toplam 369 bin 830 lira para cezası verildi.

Haberin Devamı

Kurul ayrıca “Ozoderm”, Orjin Ağrı Kremi”, “Epilamor”, “Nasal Spray” ve “Grey Away” markalı kozmetik ürünlerle ilgili reklamların, tüketiciler nezdinde yanıltıcı ve aldatıcı bilgilendirme yapıldığı gerekçesiyle 3 ay süreyle tedbiren durdurulmasını kararlaştırdı.

Reklam Kurulu'ndan aldığı bilgiye göre, içeriğinde bitkisel bileşenler bulunan “ClavisPanax” isimli ürünün reklamları, gerek vatandaşlar tarafından gerekse Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından yapılan şikayet başvuruları üzerine Reklam Kurulu'nca mercek altına alındı.

Reklamlarda, söz konusu ürünün, kalp ve damar tıkanıklarını giderici, organların işleyişini düzenleyici, kısırlığı önleyici ve başta kanser olmak üzere, kolesterol, şeker, tansiyon, karaciğer, üriner ve genital sistem rahatsızlıkları gibi birçok hastalığı önleyebileceği, tedavi edebileceği veya tedavisine yardımcı olabileceği yönünde etkilere sahip olduğunun iddia edildiği belirlendi.

Haberin Devamı

“ClavisPanax” isimli gıda takviyesine ilişkin reklamların, ilgili kanun ve mevzuatta bahsedilen, “gıda ürünlerinin çeşitli hastalıkları önleyebileceği ya da tedavi edebileceği yönünde bildirim veya imada bulunmayı yasaklayıcı” hükmü ile “reklam ve ilanların kanunlara uygun olması, tüketicileri yanıltıcı ve anlam karışıklığına yol açıcı eksik ve abartılı bilgilere yer verilmemesi, kamu sağlığını bozucu nitelikte olmaması” şeklindeki hükümlerine aykırılık teşkil ettiği tespit edildi.

İncelemeler sonucunda Kurul, söz konusu reklamların yapıldığı Mustafa Eraslan'a internet sitesine 73 bin 966 lira idari para cezası verilmesine ve reklamların durdurulmasına karar verdi.

Kurul, ayrıca bu ürünün reklamlarını ve tanıtımını yapan “A Kalite Pazarlama-İsmail Çetin”e de 147 bin 932 lira para cezası verilmesini ve reklamların durdurulmasını kararlaştırdı.

Uyarıyı dikkate almayan TV kanalına da 147 bin 932 lira ceza

Reklam Kurulu, daha önce yaptığı uyarılara rağmen “Clavis Panax” isimli ürüne ilişkin reklamları vermeye devam ettiği gerekçesiyle Flash Tv logosu ile yayın yapan “Göktuğ Elek. Yay. San.” hakkında da 147 bin 932 lira para cezası ile anılan reklamların durdurulmasına karar verdi.

Haberin Devamı

Söz konusu ürünün tanıtımlarının yapıldığı 10'a yakın internet sitesinde de reklamların durdurulması kararlaştırıldı.

Kozmetik ürünler de mercek altında

Reklam Kurulu, son dönemde artan şikayetler üzerine kozmetik ürünlerini de inceledi. Kurul, başta televizyon kanalları olmak üzere birçok mecrada yayınlanan çeşitli kozmetik ürünlerinin reklamlarının mevzuata aykırı olduğu yönünde Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan başvuruları da değerlendirdi.

Değerlendirme sonucu kurul, “Ozoderm”, “Orjin Ağrı Kremi”, “Epilamor”, “Nasal Spray” ve “Grey Away” markalı ürünlerin reklamlarında, bazı hastalıkları tedavi edebilecekleri izlenimi oluşturulduğu ve “Sağlık Bakanlığı'ndan izinlidir/onaylıdır/tescillidir” şeklindeki ibarelerle tüketiciler nezdinde yanıltıcı ve aldatıcı bilgilendirme yapıldığı ve bazılarının içeriğinde tüketicilerin sağlığını olumsuz etkileyebilecek maddelerin bulunduğunu tespit etti.

Haberin Devamı

İnceleme sonucunda, Kobi Elektrik Elektronik Temizlik Kimyasal Mad. Ltd. Şti. tarafından tanıtımı yapılan saç bakım ürünü “Ozoderm”, Orjin Hijyen ve Sağlık Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından tanıtılan “Orjin Ağrı Kremi”, MFÖ Pazarlama İnş. Kozmetik San. ve Tic. Ltd. Şti. isimli firma tarafından tanıtımı yapılan “Epilamor”, Gratis İç ve Dış Tic. A.Ş tarafından tanıtımı yapılan “Nasal Spray” ve Norma İnternet Hizmetleri San. Tic. A.Ş'nin tanıttığı “Grey Away” markalı kozmetik ürünlerinin reklam ve tanıtımlarına ilişkin olarak 3 ay süreyle tedbiren durdurma cezası verilmesi kararlaştırıldı.

Kozmetik ürünü mü ilaç mı?

Reklam Kurulu kararlarında kozmetik ürünlerinin reklamlarının durdurulmasıyla ilgili detaylı gerekçelere de yer verildi.

Haberin Devamı

Buna göre, Ozoderm markalı saç bakım ürünlerinin reklamlarında, kozmetik ürün tanımının aşıldığı ve ürünün çeşitli hastalıkları tedavi edici olduğunun ima edildiği belirtilerek, bunların mevzuata aykırı olduğu kaydedildi.

Orjin Ağrı Kremi markalı ürünün ise televizyon kanallarında yayınlanan reklam filminde, bir çocuk oyuncuya rol verilmesinin çocuklar nezdinde yanlış yönlendirmeye yol açabileceği ve kötü örnek teşkil edebileceği vurgulandı.

Bitkisel içerikli denilen üründe kimyasal tespit edildi

Bununla birlikte Orjin Ağrı Kremi ürününün reklamlarının, hekim kontrolünde tedavi edilmesi gereken bazı rahatsızlıkları tedavi edebileceği izlenimi oluşturduğu ifade edildi.

Haberin Devamı

Ayrıca, ürün ambalajı ve tanıtımlarında bitkisel içerikli olduğu belirtilmesine karşın gerçekleştirilen analizlerde, ürün ambalajı üzerindeki formüllerde beyan edilmeyen ve ağrı kesici etkisiyle ilaç etken maddesi olarak da farklı ilaçların terkibinde bulunan kimyasal kaynaklı “Methyl Salicylate” içerdiği kaydedildi.
Epilamor markalı ürünlerin reklamlarının durdurulma gerekçesinde ise kullanıcıların istenmeyen tüylerinden sorunsuz ve kalıcı olacak şekilde kurtulacağı iddia edilerek tüketicilerin yanıltıldığına yer verildi.

Nasal Spray adlı ürünün ise Sağlık Bakanlığı'ndan ruhsatlı ilaç olarak bilinen ve eczanelerde satılan diğer benzer ürünler gibi “oxymetazoline HCI” adlı etken maddeyi içerdiği; ancak Sağlık Bakanlığı'ndan alınmış herhangi bir ruhsatının olmadığı ifade edildi.

Buna rağmen ruhsatlı bir ilaç gibi ürünün ambalaj etiketinde “soğuk algınlığı, saman nezlesi, üst solunum yolu alerjileri, sinüzite bağlı burun tıkanıklıklarının geçici olarak giderilmesinde kullanılacağı” şeklinde endikasyon belirten ifadelere yer verildiği belirtildi. Bunlara rağmen bu ürünün tedavide etkinliği ve emniyetinin bilimsel olarak kanıtlanamadığı gerekçesiyle reklam ve tanıtımlarının durdurulduğu kaydedildi.

Grey Away markalı saç bakım ürünlerinin reklamlarında da mevzuata aykırı ve tüketicileri yanıltıcı tanıtımlar yapıldığı belirtildi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!