OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 30, 2005 00:00
İlki geçen yıl yapılan ve Türkiye'de basın reklamlarına dönük ilk yarışma olan "Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri Yarışması"na bu yıl 85 ajans, 830 eserle katıldı. "Kırmısı Jürisi" geçen hafta sonuçları belirledi. Sonuçlar yarın düzenlenecek ödül töreninde açıklanacak.TÜRKİYE'de basın reklamlarına dönük ilk yarışma olan "Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri Yarışması"nın ikincisine reklam ajansları ve reklam verenlerin ilgisi yüzde 25 arttı. Geçen yıl ilki düzenlenen Kırmızı Ödülleri Yarışması'na 72 reklam ajansından 661 eser katılırken, bu yıl 85 ajanstan 830 eser girdi. Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, ilginin artmasını "Kırmızı bir yılda bilinirlik sağladı, marka oldu" şeklinde değerlendirdi.HEDEF KİTLEYE YÖNELDİK: Cemal, sözlerini şöyle sürdürdü: "İlk yıl çok reklam kampanyası yaptık. Sektörün içinden-dışından, reklamcılıktan anlayan-anlamayan herkes 'Kırmızı'yı sordu. Bu yıl ise sadece hedef kitleye, reklam verenler ve reklam ajanslarına yönelik çalışma yaptık. Kendi gazetemizde de geçen yıla kıyasla daha az sayıda reklam yayınlandı. Biraz tedirgin oldum ama, daha çok ilgi gördü." 31 OCAKTA ÖDÜL: Reklam veren ve reklam ajansı üyelerinden oluşan 11 kişilik Kırmızı Ödülleri jürisi 19 dalda basında en iyi reklamları ve Kıpkırmızı Ödülü'nü alacak en iyi reklamı seçti. Seçilen reklamların hangileri olduğu açıklanmazken, 31 Ocak'ta yapılacak gecede ödüller sahiplerini bulacak. İlk Kırmızı Ödülleri'nde 11 olan kategori sayısı bu yıl 19'a yükseltildi. Sektörel kategorilerin yanında, İstanbul dışındaki reklam ajanslarını da ödüllendirmek adına bölgesel kategoriler de eklendi.BASIN REKLAMLARI: Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de televizyon, on-line,
sinema ve açıkhava reklamcılığın geliÅŸtiÄŸini anlatan Cemal, basının kendi deÄŸerini ortaya çıkaracak, kuvvetlendirecek bir çalışma yapması gerektiÄŸini söyledi. Kırmızı'nın yola çıkış amaçlarından birinin de bu olduÄŸuna deÄŸinen Cemal, "Kırmızı, hem basın reklamcılığının önemini vurgulayan hem de basın reklamcılığında kaliteyi teÅŸvik eden bir yarışma" dedi.Gazete de üstüne düşeni yapacakKIRMIZI'YI sadece ödül töreniyle sınırlı bırakmak istemediklerini bildiren AyÅŸe Sözeri Cemal, sözlerini şöyle sürdürdü: "Basın reklamlarında kalite piyasanın derinliÄŸine baÄŸlı. Ekonomi düzeldikçe, ÅŸirketler 'malımı satayım' kaygısından uzaklaşıp, kaliteye yatırım yapıyorlar. Reklam verene, reklam ajansına görev düştüğü kadar bizlere de görev düşüyor. Biz de reklamları nasıl gazetede daha güzel görünür kılabiliriz sorusuyla uÄŸraşıyoruz. Bir sayfada birden fazla reklam olabiliyor. Bu, bütün dünyada böyle. DoÄŸru planlamak, doÄŸru yerleÅŸtirme yaparak, reklamları daha ilgi çekici hale getirmek istiyoruz. Bunun ucunu bırakmayacağız. Åžimdi Hürriyet olarak bu çalışmayı yapıyoruz."WAN'la iÅŸbirliÄŸini görüşeceÄŸizDÃœNYA Gazeteler BirliÄŸi (WAN) konferansında katılımcılara baÅŸarı öyküsü olarak anlatılan Kırmızı’nın 480 kiÅŸi tarafından dinlendiÄŸini ve büyük ilgi gördüğünü anımsatan AyÅŸe Sözeri Cemal, "Bizimle görüşmek istiyorlar. WAN'ın bu yılki toplantısı 24 Åžubat'ta Roma'da olacak. Nasıl bir iÅŸbirliÄŸi yapacağımız orada belli olacak. Sadece basına karşı yapılmış bir yarışma olarak Kırmızı tüm dünyaya örnek oldu" dedi. ‘Kırmızı Jüri’de kimler varKIRMIZI jüri üyeleri ise şöyle: Garanti Bankası Genel Müdürü Ergun Özen, Hyundai Assan Genel Müdürü Kurthan TarakçıoÄŸlu, Arçelik Genel Müdürü A. Gündüz Özdemir, TBWA/Ä°stanbul BaÅŸkanı Cem TopçuoÄŸlu, Altıncı Duyu Reklam Ajansı'ndan Ahmet Kip, DDA'dan ArmaÄŸan Birkiye, Leo Burnett’den Engin Kafadar, PPM Radar'dan Füsun Gençsu, Ajans Ultra'dan Hakkı MısırlıoÄŸlu, Piramit'ten Metin Aroyo, Rafineri'den Murat Çetintürk.Â
button