Güncelleme Tarihi:
REKLAMCILAR Derneği Başkanı Aytül Özkan, ABD ve Avrupa’da yaşanan krize rağmen 2011 yılında Türkiye’de reklam harcamalarının yüzde 20 arttığını belirterek, “2010’da toplam 3 milyar 613 milyon TL olan medya yatırımları 2011’de 4 milyar 320 milyon TL olarak gerçekleşti. Medya yatırımlarının yanı sıra, reklam yapım yatırımları, sponsorluklar, komisyonlar, ajans gelirleri de eklendiğinde toplam reklam yatırımları 5 milyar 760 milyon TL oldu. 2012 yılında da büyümenin devam ederek, reklam harcamalarının yüzde 15 bandında büyümeyle 5 milyar TL’yi bulacağını öngörüyoruz” dedi.
En çok dijital büyüdü
2011’de en hızlı büyüyen reklam mecrasının dijital alan olduğunu kaydeden Özkan, şöyle devam etti: “Dijital alanda yüzde 37 gibi rekor bir büyüme sağlandı. Bunu yüzde 22 büyümeyle açıkhava reklamları ve yüzde 21 büyümeyle televizyonlar izledi. Bu üç alan ortalamanın üstünde büyürken, gazeteler yüzde 11, dergiler de yüzde 10 büyüme sağlandı. Gazete ve dergiler bir arada düşünüldüğünde yazılı basın da ortalamanın üstünde büyümüş oluyor. Bunun dışında radyo ve sinema mecraların da yüzde 17’lik büyüme dikkat çekti. Televizyonda en çok iletişim, gıda, kozmetik, kişisel bakım iken, basında perakende, inşaat ve dekorasyon, otomotiv, ve finans reklamları yer aldı.”
Türkiye heyecanlandırıyor
Ülkenin ekonomik büyüme performansı ile reklam sektörünün büyümesi arasında yakın bir ilişki olduğunu kaydeden Özkan, şöyle konuştu: “Avrupa’da ve ABD’de ekonomik büyüme konusunda yaşanan sıkıntılar reklam sektörüne de yansıyor. Avrupa’da reklam sektöründe yüzde 1.5-2’lik küçülmeler bekleniyor. Reklam ajansları büyüme yerine maliyet azaltıcı formüller geliştirirken Türkiye’de çift haneli büyüme beklentileri özellikle uluslararası ajansları heyecanlandırıyor. Umarım bu yıl için öngördüğümüz büyüme tahminimizde olumlu yönde yanılırız.”
Yayınlarda 755 ürün yerleştirmesi yapıldı
REKLAM sektöründe sağlık iletişimiyle ilgili düzenlemeler, reyting konusunda yaşanan sıkıntılar ve Radyo Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK), yayınlarda ürün yerleştirmeyle ilgili yönetmelik konularının 2011 gündemini meşgul ettiğini söyleyen Reklamcılar Derneği Genel Müdürü Ayşegül Molu, şunları söyledi: “Yeni bir iletişim olgusu olarak yayınlarda ürün yerleştirme uygulamalarıyla ilgili düzenlemeler tüm dünyada yeni yeni yapılıyor. 2012 başından bu yana yayınlarda, 17 ayrı sektörde 80 markada 755 ürün yerleştirmesi yapıldı.”
Pura yeniden Reklamverenler Derneği Başkanı
REKLAM-VERENLER Derneği Başkanlığı’na Ahmet Pura yeniden seçildi. Derneğin 12’nci olağan genel kurulunda Yönetim, Denetleme ve Disiplin Kurulu üyeleri belirlendi. Yeni yönetim kurulu şu isimlerden oluştu: Ahmet Pura, Hakan Turalı (Başkan Yardımcısı), Zeynep Yalım Uzun (Başkan Yardımcısı), Ayşen Akalın, Asaf Ardak, Lale Saral Develioğlu, Caner Tunaman, Mehmet Ali Akarca, Gizem Keçeci, Tuğba Altunterim, Alkan Eraltan, Murat Göllü, Suat Sözen,
İpek Zeren Süel, İsmail Bayazıt.