Güncelleme Tarihi:
Dünyada reklam yatırımlarının büyümesi ise yüzde 3 oldu.
REKLAMCILAR Derneği (RD) üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2013 yılı ilk 6 ay reklam yatırımları açıklandı. Toplam 2 milyar 644 milyon TL olarak gerçekleşen reklam harcamalarında, 2012’nin aynı dönemine göre yüzde 10’luk bir büyüme gerçekleşti.
YIL SONU BEKLENTİSİ
Yatırımların yüzde 58.29’unu televizyon, yüzde 22.48’ini basın, yüzde 8.89’unu dijital, yüzde 6.75’ini açıkhava, yüzde 2.46’sını radyo, yüzde 1.13’ünü sinema reklamları oluşturdu. Ajansların tahminlerine göre, 2013 yıl sonu itibarıyla reklam yatırımlarında yüzde 10’luk büyüme bekleniyor. Reklam yatırımlarının dünyada ilk 6 ayda yüzde 3 büyüdüğü; Avrupa dışındaki bölgelerde reklam yartırımlarının arttığı belirtildi.Türkiye’de TV ve gazete reklam yatırım payının tüm dünya ortalamasıyla benzer seviyede olduğu açıklandı.
GAZETELERDE ARTIŞ VAR
Gazetelerin reklam yatırımından elde ettiği net gelir ise son 3 yılda olduğu gibi 2013’ün ilk 6 ayında da arttı. Yılın ilk yarısında net reklam geliri artışı yüzde 4’ü buldu. 2010 yılının ilk yarısında 446 milyon TL olan gelirler, 2013’ün aynı döneminde 541 milyon TL’ye yükseldi.
Felis ödülleri sahiplerini buldu
BU yıl sekizincisi gerçekleşen ve kapsamlı bir reklam yarışmasına dönüşen Felis Ödülleri sahiplerini buldu. Medya, Yaratıcılık ve Dijital kategorilerinde, 2013 yılının reklam sektörüne yön veren kampanyalar, görkemli bir törenle ödüllendirildi. Ödül alanlardan bazıları şöyle:
En İyi Gazete Medya Kullanımı
· Efes Pilsen (Efes Şok Soğuk) TIME - Birincilik Ödülü
· Mey İçki (Yeni Rakı Nostaljik Gazete Projesi) Universal McCann - Başarı Ödülü
En İyi Televizyon Medya Kullanımı
· Vodafone (Çiftçi Programı) OMN - Birincilik Ödülü
· Vodafone (Gözümüz TV’de, Maçlar Cepte) Başarı Ödülü
En İyi Ürün Yerleştirme Kategorisi
· Kraft (Cipso Entegrasyon) Mindshare - Birincilik Ödülü
· FORD OTOSAN A.S. (1K1E Senaryo ve Ürün Entegrasyonları) Mindshare - Başarı Ödülü
En İyi Sinema Medya Kullanımı
· Turkcell (Film Başlamak Üzere) Mindshare - Birincilik Ödülü
En İyi Dergi Medya Kullanımı
· Fiat (Fiat 500 Mıknatıslı Jant) People Communications - Birincilik Ödülü
En İyi Radyo Medya Kullanımı
· Turkcell (Kesintisiz İletişim Testi) Mindshare - Birincilik Ödülü
En İyi Açıkhava Medya Kullanımı
· Pınar Süt (Büyüyen Raketler Projesi) Universal McCann - Birincilik Ödülü
· Unilever (Magnum) İstanbul Pink & Black Night - Colors Yaratıcı Proje Yönetimi - Başarı Ödülü
Brand Week İstanbul’da yaratıcılık konuştu
BU yıl ilk kez düzenlenen Brand Week İstanbul, Türkiye pazarlama ve iletişim endüstrisini dünyanın en yaratıcı isimleri, fikirleri ve işleriyle buluşturmayı hedefleyen bir organizasyon oldu. Altı gün süren organizasyon çerçevesinde konferanslardan seminerlere, workshop’lardan networking toplantılarına, reklam filmi gösterimlerinden yaratıcı sergilere, ödüllerden partilere kadar birçok etkinlik yapıldı. Markalar üzerine yaptığı araştırmalarla tanınan John Grant, Kapalıçarşı’ya atıfta bulunan ‘Marka Çarşı: İstanbul’dan Endonezyaya Marka Hikayeleri’ başlıklı konuşmasıyla beğeni topladı.
AMERİKA’NIN KAHRAMAN GELENEĞİ
Marka karakterinin her bölgeye ve ülkeye göre farklılık gösterdiğini belirten Grant şu tespitleri aktardı:
· Bir su markasının kanakterini söylemek kolaydır ama söz konusu marka eBay ise işler karmaşık hal alır.
· Çevreciler az tüketmek ister, markalar daha fazla satmak. İkisini nerede buluşturacağız?
· Yeni bir dünya var artık. 11.11.2011, Çin’de bir çılgınlığa dönüştü. Onlar için Şükran Günü gibi bir anlamı vardı. Dünya tarihinde en çok online satış yapılan gün oldu ve rekor kırdı. Noel veya yılbaşı, hepsini geride bıraktı.
· Amerika’da markalar ‘kahraman’ özü üzerinde durur. Çünkü, oraya gemiyle giden insanlar birer kahramandır. Hollywood’da bunun üzerinde yükseldi. Kovboy filmleri... Star Wars bile modern çağların kovboyudur...
· Chanel ilk global markadır. Coc Chanel gibi olmayı yansıtır.
· Çin, 2000 yılında Oscar kazandığı Kaplan ve Ejderha filmiyle kendi kültürünü, tarihini, hikayelerini dünyaya satmaya başladı. Türkiy de dizi ihraç ediyor. Muhteşem Yüzyıl, her ne kadar Başbakanınız katılmasa da, çok kaliteli ve iyi bir prodüksiyon. Büyük hayranlık yaratıyor.