Rekabeti yoğun buldu banyoda yüzde 25 pazar payına odaklandı

Güncelleme Tarihi:

Rekabeti yoğun buldu banyoda yüzde 25 pazar payına odaklandı
Oluşturulma Tarihi: Mart 26, 2011 00:00

Türkiye’nin dünyanın en önemli pazarlardan biri olduğuna dikkat çeken Ideal Standard’ın Başkanı ve CEO’su David Hamill, “Banyo gereçleri ciddi bir pazar konumuna geldi. Burada rekabet çok yoğun. Beş yıllık hedefimiz lüks segmentte yüzde 25 pazar payı” dedi.

DÜNYADA 30’dan fazla ülkede banyo gereçleri alanında faaliyet gösteren Ideal Standard’ın Başkanı ve CEO’su David Hamill, “Türk pazarında rekabet seviyesi İtalya ve Fransa’ya benzerlik gösteriyor. Tüm uluslararası büyük firmalar burada. Rekabet çok yoğun. Bizim beş yıllık hedefimiz en üst lüks segmentte yüzde 20 ve lüks segmentte yüzde 25 pazar payına ulaşmak” diye konuştu.

Lükse talep fazla

Hamill, Türk tüketicisinin en iyi yaşam standardını talep ettiğini belirterek, şu bilgileri verdi: “En lüks ürünlere ciddi bir talep var, ortalama standardınız da oldukça yüksek. Türkiye’deki ortaklarımız Ece Grup ile ticari ilişkilerimizi geliştirmek istiyoruz. İstanbul’dan çok etkilendim. Türkiye pazarına verdiğimiz önemi, grubun üst markalari olan Ideal Standard, ve Jado markaları ile bu pazara gelerek ispatladık. Pazara nasıl girebiliriz bunu anlamaya çalışıyoruz.”

Burada heyecanlanıyorum

Ideal Standard’ın sadece üretim yapmadığını, servis ve tasarım sunmanın da ana işleri arasında olduğunu hatırlatan Hamill, “Türk pazarındaki fırsatlar beni heyecanlandırıyor. Özellikle de İstanbul’da. İstanbul piyasasında başta lüks ürünler olmak üzere tüketicilerin taleplerinde ciddi yoğunluk var. Ziyaretimin amacı da başarımızı nasıl daha üst noktaya taşıyabileceğimizi kendi gözlerimle görmek” diye konuştu.

Lüks projelere devam

Lüks ürünler pazarında İstanbul’da imza attıkları projeler arasında Trump Tower, Sapphire İstanbul, Bosphorus Swiss Hotel, Hilton ve Holiday Inn gibi önemli isimlerin olduğunu kaydeden Hamill, şöyle konuştu: “Bu tip işler prestij projeleri. İnsanlara ‘Bu marka en üst düzeyde başarılı’ dedirtiyor. İstanbul’da çok önemli projeler devam ediyor. Ancak elbette yoğunlaşmamızı sadece lüks ve üzeri ürünlere yapmıyoruz. Her türlü tüketici önemli. Buradaki showroomlar rahatlıkla Londra veya Paris’te yer alabilir. Showroom’larımızı geliştirmeyi amaçlıyoruz. Dünyada banyosunu dizayn etmek isteyen tüketicilerin yüzde 80’i buraları gezerek fikir sahibi oluyor.”

Türkiye’ye büyümek için odaklandık

YAKLAŞIK 4 yıldır İdeal Standard’ı kademeli olarak Türk tüketicisi ile tanıştırdıklarını söyleyen Ideal Standard’ın Başkanı ve CEO’su David Hamill, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bundan sonrasında daha aktif bir politika içinde olacağız. Avrupa’nın birçok ülkesinde markalarımızın yıllardır edindiği konum pazar liderliği ve o ülkelerdeki rekabette çok ciddi savaş vermemiz gerekmiyor. Ancak Türkiye pazarında yapacağımız çalışmalar ve içinde bulunacağımız rekabet çok daha farklı. Büyümek için odaklandığımız Türkiye, Rusya ve Ortadoğu pazarları olgun piyasalardan farklı olduğu için buralarda stratejilerimiz değişiyor.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!