Güncelleme Tarihi:
Girişimcilik ve teknoloji dünyasının son günlerde konuştuğu tek bir konu var. O da Ankara’da kurulan bir startup’ın, 21 milyar dolarlık yazılım devi Atlassian tarafından satın alınması. ‘OpsGenie’den bahsediyoruz. Belki de bu markayı birçoğumuz duymadı bile. Ancak sessiz sedasız, 6 yılda öyle işler yaptılar ki, dünya devi çıkıp 295 milyon dolar (yaklaşık 2 milyar TL) verip Ankaralı startupı bünyesine aldı. Peki OpsGenie ne yaptı da, Ankara’dan dünya devlerini peşine düşürmeyi başardı? Bu sorunun cevabını almak için OpsGenie’nin Kurucu Ortağı Berkay Mollamustafaoğlu ile görüştük. İspanya Barcelona’da düzenlenen Atlassian Summit Europe 2018’den telefonumuzu açan Mollamustafaoğlu’na ilk sorduğumuz soru, Atlassian’a satış hikâyesi oldu. Atlassian ile uzun zamandan beri partner olarak çalıştıklarını ifade eden Mollamustafaoğlu, “Ürünlerinin birçoğula entegrasyon yaptık. Atlassian’ın bir parçası olmaya başlamıştık. Son 1 yıldan beri birbirini tamamlayıcı iki şirket olma üzerine odaklandık. Bu kapsamda son 6 aydan beri ortaklık üzerine görüşmelerimiz devam ediyordu. Atlassian son görüşmemizde söz konusu teklifle geldi ve biz de bu teklifi kabul ettik” dedi.
‘REKABET EDEMEZDİK’
Teklifi hem OpsGenie’nin geleceği hem de OpsGenie çalışanları için kabul ettiğini belirten Mollamustafaoğlu, “Sadece tek ürünü olan şirketlerin o alanda olması zorlaşıyor. Bizim de tek ürününüz OpsGenie. Rekabet edebilmemiz için yatırım yaparak ürün sayısını arttırmamız gerekiyordu. Ki bu da bizim için çok riskliydi. Bu alanda çok büyük dev şirketler var ve devler bizim alanımıza girdiğinde rekabet bizi çok zorlayacaktı. Karşımıza çıkan en mantıklı seçenek ise ürünü belli bir seviyeye getirdikten sonra büyük bir şirket çatısı altına girmekti. Biz de kendi yağında kavrulan bir ufak şirket olarak rekabet yerine Atlassian gibi bir devin çatısı altında yer almaya karar verdik” diye konuştu.
‘İLK ÇALIŞANLARI DÜŞÜNDÜM’
Mollamustafaoğlu’na 6 yıllık emeğinin sonucunda ortaya çıkan bir şirketi satmanın zor olup olmadığını sorduğumuzda, şunları söyledi: “Çok duygusal yaklaşıyorum diyemem. Teklif masaya geldiğinde ilk çalışanların ne olacağını düşündüm. İnsan kaynakları etkisi açısından anlaşmanın birçok pozitif yanı olacak. Türkiye’de oluşturduğumuz ekip Atlassian ekibine dahil olacak. Atlassian’ın yazılımcılara ve mühendislere yaklaşımı oldukça iyi. Hem kendilerini geliştirecekler, hem Atlassian’a katkıda bulunacaklar. Ayrıca Atlassian gibi bir şirketin finansal artılarını da unutmamak gerekiyor.”
Türkiye’deki girişimcilere de önerilerde bulunan Mollamustafaoğlu, en önemli konunun direkt global pazarın hedeflemesi olduğunu anlattı. Mollamustafaoğlu, geliştirilen ürünlerin yerel pazara göre optimize edilmesinin sonradan birçok sorunla karşılaşılmasını sağladığını ifade ederek, “Global pazarda açık neler var diyerek yola çıktık. Bulduğumuz çözüm dünyada yaşanılan ortak bir soruna cevap verdi. Türkiye’de bu işe başlamış olsaydık ürünümüzü yeniden gözden geçirmek zorunda kalırdık. Özellikle pazarın büyük çoğunluğu ABD’de. Müşterilerimizin üçte ikisi ABD yer alıyor” dedi.
OPSGENIE NE YAPIYOR
Yaklaşık 6 yıl önce kurulan OpsGenie, yazılımcılara akıllı bildirimler sunuyor. İnternet servislerinin IT ekipleri tarafından kullanılan platform sayesinde, yazılımın arka planında yaşanılan sorunların ve kesintilerin doğru kişiye yönlendirilmesi sağlıyor. Şu anda 3 bin şirket tarafından kullanılan OpsGenie, 2016 yılında 10 milyon dolar yatırım alarak dikkat çekmişti. Atlassian, OpsGenie’yi proje yönetim aracı Jira’nın yeni versiyonu Jira Ops’a entegre edecek.