Güncelleme Tarihi:
Yenigün Reçelleri Limited Şirketi Sahibi Mahmut Ruhi Alpagot, reçel ve pekmezle şekerleme çeşitleri üretimi yaptıklarını, son yıllarda yaptıkları araştırma ve geliştirme çalışmalarıyla, Türk halkında “Bundan da reçel mi olur” ön yargısını yıktıklarını söyledi. Patlıcan, karpuz, bergamutun da aralarında yer aldığı turunçgillerden reçel üreterek, Türk damak tadına yeni ürünler kattıklarını anlatan Alpagot, “Bergamut reçelleriyle Antalya markası yarattık. Kamkat, nar, patlıcan, karpuz, ceviz içli patlıcan reçeli, bal kabağı, yeşil ceviz reçeli başta olmak üzere 43 çeşit reçel üretiyoruz. 5 kıtaya yılda 1 milyon dolarlık ihracat yapıyoruz” dedi.
Diabetik hastalar için reçel ürettiklerine değinen Alpagot, 2008 ve 2009 yıllarında yaşanan küresel krizi fırsata çevirdiklerini kaydetti. Kriz döneminde AR-GE'ye ağırlık verdiklerini belirten Alpagot, bu dönemde tamamen organik ürünlerden reçel üretmek için çalışmalar yaptıklarını bildirdi.
Yaban mersininden reçel üretimine başladıklarını ve tüketiciden de talep geldiğini ifade eden Alpagot, şöyle konuştu:
“Yaklaşık bir asırdır Türk halkının damak tadına göre üretim yapıyoruz. Üretim geçmişimiz 1880'li yılların ortasına dayanıyor. Dedemin babası 'Şekerci Halil İbrahim Ağa diye tanınırmış. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası kayıtlarına göre 1914 yılından bu yana üretim yapıyoruz. Bugün tamamen kendi markamız ve üretimimiz olan 43 çeşit reçel üretiyoruz. Arıların yalnızca turunçgil çiçeklerinden polen aldığı bal üretimimiz var. Turşu da yapıyoruz.”
Küresel krizde yeni ürünler yarattıklarını ifade eden Alpagot, “Bu dönemde organik ürün sertifikalı reçeller üreteceğiz. Bununla ilgili çalışmalarımız son aşamaya geldi. Akdeniz Üniversitesi ve Ege Üniversitesi ile birlikte yürüttüğümüz AR-GE işbirliğimizle, tüketicilere tamamen organik reçel yedireceğiz” dedi.
İÇ PİYASA HAREKETLENDİ
İç piyasanın her yıl mayıs ayından itibaren hareketlendiğini anlatan Alpagot, bu yıl ise sezonun bir ay erken açıldığını ve hareketliliğin başladığını bildirdi. Alpagot, sözlerini şöyle tamamladı.
“Kriz döneminde de reçel ve tatlı türlerine çok talep vardı. Ancak, çok mal isteyene az verdik. Sattığı kadar mal verdik. Aksi olsaydı, istediği kadar mal verseydik, paramızı tahsil edemezdik. İç piyasada büyük talep var. Suriye ve Irak'ta 'Mahmut Yarım', İsveç'te 'Lauruch', ABD'de ise 'Olivas' markası ile reçel satıyoruz. Yılda 3 bin ton reçel, bal ve turşu üretimimiz var. İhracatı daha da geliştireceğiz. Bunun için de uluslararası fuarlara katılıyoruz.'