Oluşturulma Tarihi: Nisan 23, 2010 00:00
Türkler pazar alışverişini ve atmosferini sevdiği için mağazalarını pazar konsepti doğrultusunda yenilediklerini belirten Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan “Türkiye’de 14 mağazamız var. Mağaza yenilemek yenisini açmak kadar maliyetli. Bu yıl yenilemeler için 6 milyon Euro civarında yatırım yapacağız” dedi.
TÜRKİYE’de 14 mağazası bulunan Real Hipermarketleri, daha önce 4 mağazasını lenilerken 2010 yılında da 6 mağazayı yenileme planı yaptı. 2010 planlarını açıklayan Real Hipermarketleri Türkiye Genel Müdürü Kubilay Özerkan, yenileme çalışmalarının bir mağaza açılışı kadar maliyeti olduğunu ve bu çalışmalara 6 milyon
Euro civarında yatırım yapmayı planladıklarını söyledi.
Yeni mağaza yok
Özerkan, bu yıl yeni mağaza açmayı düşünmediklerini anlatarak, büyük şehirlerde planladıkları yeni lokasyonlar olduğunu, özellikle mağaza açmak anlamında büyük şehirlere yoğunlaşmak istediklerini vurguladı. Yıl sonuna kadar bütün mağazaların yenilenmesini hedeflediklerini dile getiren Özerkan, Ankara, Konya ve Beylikdüzü mağazalarını Ramazan ayına kadar yetiştirmeyi planladıklarını vurguladı.
Konsept ihracı
Mağazalarını açacakları lokasyonları çok dikkatli seçtiklerini söyleyen Kubilay Özerkan, “Türk insanı pazar alışverişini seviyor. Bizim ilk mağazamız olan Ankara mağazamızı da bu şekilde değiştireceğiz” dedi. Pazar konseptini ve mağaza içi modellerini ihraç ettiklerini de vurgulayan Özerkan, “Romanya ve Ukrayna’daki mağazalarımız da pazar konseptinde açıldı” diye konuştu. Bayrampaşa, Merter ve Beylikdüzü mağazalarının kendilerine çok şey öğrettiğini anlatan Kubilay Özerkan, “Bursa’daki mağazamızı Metro Cash&Carry’ye devredeceğiz. Bursa mağazası için yeni lokasyon arayışı içerisindeyiz. Biz mağaza açabiliriz, kapatabiliriz, mağaza devralabiliriz” dedi. Özerkan, küçük gruplardan, Real markası altında iş yapmak için talepler olduğunu, ancak mağazalarının belli bir konseptinin bulunduğunu ve minimum 6 bin-7 bin metrekare alanda hizmet verdiklerini anlattı.
Müşteri fiyat odaklı
Kubilay Özerkan, 2009’da kaliteli ve markalı ürünlerden oluşan bir alışveriş sepetini 320 liraya doldurduklarını anlatırken, “Bu sene aynı sepetin fiyatını yüzde 1.5 düşürdüğümüzü görüyoruz. Geçen seneden bu yana biz de, müşteriler de fiyat odaklı olduk” dedi. Temel ihtiyaç maddelerinden oluşan 670 üründe indirim marketlerden daha ucuza satma kampanyaları olduğunu anlatan Özerkan, “Krizde bu ürünlerin satışında yüzde 40 artış gördük. Fiyat komandolarımız var, bunlar her gün rakipleri takip ediyorlar” dedi.
Hipermarketler bakkalların yenilenmesine yardım etsinMETRO Grup Türkiye Temsilcisi Nurdan Tümbek, “Bakkallar ve hipermarketlerin işbirliğine nasıl yaklaşıyorsunuz” sorusunu şöyle yanıtladı: “Biz tüketicinin yararına olan her şeyi destekleriz. Metro cash&carry Anadolu’yu dolaşan bir TIR ile geçen sene 2 bin 200 bakkalı yeniledi ve bu TIR Türkiye’de gezmeye devam ediyor. Hükümet de bakkalların kendini yenileyebilmesi için bir teşvik kredisi çıkarabilir. Birçok Avrupa ülkesinde bakkallar ürünlerin dışında tavuk çeviriyorlar, sandviç yapıyorlar. Hükümete iyileştirme yenileme için teşvik kredisi anlamında birçok şeyler önerilebilir. ‘Şu hipermarket şu kadar bir bakkalın yenilenmesine yardım etsin’ şeklinde bir çalışma yapılabilir.”
Ananasa yatırım yaptı, muzu yakaladıMEYVE ve sebze satışının pazar konseptinin önemli bir noktası olduğunu vurgulayan Kubilay Özerkan, son iki yıldır ananasa yatırım yaptıklarını belirtti. Özerkan “Bugün ananas satışı muzu yakaladı. Hafta sonu 2-3 bin adet ananas satışını gördük” dedi.