<B> Merve YENAL</B>
Oluşturulma Tarihi: Aralık 08, 2001 15:15
Uluslararası gayrimenkul şirketi RE/MAX bünyesine sekiz ay içinde 400 müşteri temsilcisi katmayı planlıyor. Türkiye'de bugün 90 gayrimenkul ofisinde yaklaşık 400 müşteri temsilcisi çalışıyor. Kendi franchise ofisini kurmak isteyenlerin ise 30 bin doları gözden çıkarmaları gerekiyor.
Ekonomik kriz farklı iş olanaklarını gündeme getiriyor. Kendi işini kurmak ya da yeni bir sektörde çalışmak isteyenler için cazip imkanlar var. Uluslararası gayrimenkul kuruluşu RE/MAX gayrimenkul pazarlama alanında çalışmak isteyenlere olanaklar sunuyor. Belli bir miktar yatırım yapanlar kendi gayrimenkul ofislerini kurabiliyorlar. Bir gayrimenkul ofisinde müşteri temsilcisi olarak iş bulmak da mümkün.
RE/MAX 1973'te ABD'de bir gayrimenkul pazarlama şirketi olarak kuruldu. Bugün 30 ülkede, dört bin ofiste, 67 bin çalışanla hizmet veriyor. Şirket 1997'den beri Türkiye'de faaliyet gösteriyor. Türkiye çapında sayısı 90'a ulaşan ofislerde 400 fazla eleman çalışıyor. RE/MAX ülke çapında ofis ve müşteri temsilcisi sayısını artırmayı planlıyor. RE/MAX Bölge Müdürü Murat Goldştayn gayrimenkul pazarlama işinin Türkiye'de tam oturmadığını söylüyor: ‘‘Bu alanda çalışmak isteyenlere ülkemizde büyük bir fırsat var, çünkü daha işin başındayız.‘‘
Her RE/MAX ofisi bağımsız bir franchise işletmesi olarak hizmet veriyor. Bir franchise almanın bedeli en az 30 bin
dolar. Franchise almak isteyenlerde üniversite mezunu ve yöneticilik tecrübesine sahip olma şartları aranıyor.
Her RE/MAX ofisinde ortalama beş müşteri temsilcisi hizmet veriyor. Bir temsilci 500 konutluk bir bölgeden sorumlu. Görevi sorumlu olduğu bölgedeki ev ve mağaza sahipleriyle bağlantıya geçerek onların gayrimenkul portföylerini elde etmek. Bilgiler internet sistemine giriliyor ve gayrimenkul satışa hazır hale getiriliyor.
Goldştayn amaçlarının RE/MAX bünyesine sekiz ay içinde 400 müşteri temsilcisi katmak olduğunu söylüyor. Müşteri temsilciliği yapmak isteyenlerin en az iki yıllık bir satış tecrübesine sahip olmaları gerektiğini belirtiyor. Beş yıllık hedeflerinde ofis sayılarını 250'ye, müşteri temsilcisi sayılarını iki bin 500'e çıkarmak yer alıyor.
Müşteri temsilcileri RE/MAX'ın eğitim ekibi tarafından ‘‘quick start‘‘ adlı iki haftalık bir satış eğitiminden geçiriliyor. Bu eğitimde gayrimenkul satışının nasıl yapıldığı öğretiliyor. Temsilcilerin işe başlarken ufak bir sermayeye sahip olmaları gerekiyor.
Goldştayn; ‘‘Müşteri temsilcilerinin başta bize yatırım yapması gerekiyor. Ayrıca tamamen prim sistemiyle çalışılıyor, maaş verilmiyor. Bu yüzden en azından birkaç aylık masraflarını karşılayacak sermayelerinin olması şart‘‘ diyor. Müşteri temsilciliği başlangıçta belli bir sermayeyi gerektirse de başarılı elemanlar kısa zamanda büyük paralar kazanabiliyor. Goldştayn dünyada 67 bin müşteri temsilcisinin yılda ortalama 105 bin dolar kazandığını söylüyor. Türkiye'de ortalama kazanç bunun yarısından biraz daha az. (Bilgi için tel: 0212 232 48 20)