Oluşturulma Tarihi: Şubat 13, 2009 00:00
Prada, Kenzo, Armani, Yahoo gibi markalara tasarım yapan Karim Rashid, Gaziantepli Şölen için 2 yılda ilk tasarım çikolatası Eternity’yi yarattı. Rashid, "Şölen’in çizgilerime gösterdiği incelik nedeniyle, otomobil tasarlanacak sürede biz çikolata tasarladık" dedi. Bergamot ve ginseng aromalı Eternity Türkiye’den önce, New York, Londra, Paris ve Milano’da satışa sunulacak.Demet CENGİZ BİLGİN
PRADA, Issey Miyake, Davidoff, Kenzo, Armani, Yahoo gibi dev şirket ve markalara tasarım yapan Karim Rashid, Gaziantepli Şölen için 2 yılda seri üretilecek ilk tasarım çikolata Eternity’yi, yarattı. Eternity’nin tanıtımı için New York Manhattan’da kendi tasarladığı trendi mekanlardan Kurve’de bir davet veren ünlü tasarımcı Karim Rashid sorularımızı yanıtladı. İki yıllık bir çalışmanın ardından bergamot ve ginseng gibi özel aromalara sahip Eternity’nin dünyaya geldiğini anlatan Rashid, "Ah bu çılgınlık. Çok uzun bir süre. İnsanlar bu sürede otomobil tasarımı yapıyor. Şölen’in benim çizgilerime gösterdiği incelik süreyi uzattı. Tasarımımı birebir uygulamak istediler, ben buna yakın bir şey olabilir dememe rağmen" dedi. Şölen, Rashid’in 20 çikolata tasarımından üçünü seçmiş, ancak diğer iki tasarımın çikolata olarak hayata geçirilmesi imkansızmış. Şölen, tasarım çikolatalar için makinalar dahil, 5-6 milyon
Euro’luk bir yatırım gerçekleştirdi.
Selçuklu izleri varKarim Rashid, fiziksel objelerin ötesine geçerek tasarım yaptığını belirterek, "Tasarımın bir mesajı vardır. Sadece fiziksel görüntüsünün değil, içeriğinin de. Eternity’nin ismini, tadını, her şeyini bir bütün olarak tasarladım" dedi. Bitter çikolatayı ilk kez 5 yaşındayken yediğini ve o günden buyana siyah çikolata hayranı olduğunu anlatan Rashid, "Aslıda yediğimiz çikolataların çoğu çikolata değil; şeker. Benim için gerçek bir çikolata olması çok önemliydi. En az yüzde 75’i kakao olmalıydı. Ayrıca anti-aging bir özellik katmak için ginseng ekledim. Burnuyla iş yapan şarap uzmanları var. Çikolata adam diye bir şey var mı bilmiyorum ama ben kesilikle onlardan biri olmak istiyorum" diye konuştu. Eternity’yi tasarlarken daha önce yarattığı şekillerden ve Selçuklu İmparatorluğu’ndan esinlendiğini kaydeden Rashid, bundan sonra çikolata tasarımım önem kazanmasını beklediğini vurguladı.
Türkiye’den çıkan üçten biriŞölen Çikolata Yönetim Kurulu Üyesi Elif Çoban, global ve ulusal pazarlarda artan rekabete dikkat çekerek, şunları söyledi: "Pazarlama dinamikleri içindeki yenilikçilik ve farklılaşmak önemli. Marka odaklı pazarlama çalışmalarında inovatif yollar seçerek, farklı projeler geliştirmeye, tasarımın yanı sıra farklı trendleri de takip ederek alanında ün yapmış uzman isimlerle gerçekleştireceğimiz yeni projelerle büyümeye devam edeceğiz. Eternity’nin yanısıra, ünlü tasarımcıların imzalarını taşıyacak ve premium segmentte yer alacak çikolataları özel bir seri olan Şölen Design Line altında toplayacağız. Şölen Çikolata olarak hedefimiz oldukça net. Türkiye’den çıkan en büyük üç uluslararası markadan biri olacağız."
Türkiye’den önce New York, Milano ve Paris’te satılacakKARIM Rashid’in biçiminden paketine, tadından satış fiyatına kadar her şeyine karar verdiği Enetrity, Türkiye’den önce New York, Milano, Londra ve Paris gibi şehirlerde satışa sunulacak. W otelleri ve lüks department store gibi seçkin noktalarda satılacak, premium kategorisinde iddialı Eternity’nin fiyatı 30-35
dolar civarında olacak. Şölen bugüne kadar pazara sunulmamış olan 30’un üzerinde sofistike aroma ve Venezuela orjinli dünyanın en kaliteli çikolatalarında kullanılan kakao çeşidini getirtti. Eternity’nin tadı mavi çöl üzümleri, tütsülenmiş meyve aroması, fındık aroması ve karahindiba yaprağının birleşmesi ile tasarlandı.
Şarap şişesi tasarlamak istiyorKARIM Rashid şu anda Brezilyalı bir şirket için sutyen tasarlıyor. Kısa bir süre önce İtalyan bir markaya jean tasarımları yapan Rashid, "Şarap şişeleri yüzlerce yıldır değişmiyor. En büyük tutkularımdan biri şarap şişesi tasarlamak. Şu anda bir Rus şirketine konyak şişesi tasarlıyorum" dedi.
Kötüleri eleyecek krizden memnunumKARIM Rashid, ekonomik krizin yarattığı ortamdan memnun olduğunu belirterek şu saptamaları yaptı:
Kriz kötüleri eleyecek, sadece iyiler, yenilikçiler ayakta kalacak. 1980’lerde grafik işi böyleydi. Bazı tutucular çocuklara yenildi.
Ne kadar çok yaratıcılık olursa ekonomi o kadar iyi olur.
Hayatta alternatiflere ihtiyacımız var. Bazen küçük bir değişiklik tüm hayatı değiştirir. Kağıt bardağın yaptığı gibi.
Moda tasarımcılığı berbat durumda. Kaybolmuşlar. Yönsüzler. Hálá yüzyıllar önce ihtiyaç için kıyafetlere eklenmiş unsurlar devam ettiriliyor. Yenilik yok.
Hala askerler burunlarını silmesinler diye ceket kollarına takılan düğmeler yerlerinde duruyor. Mendil konulan göğüs cebi şu anda ne işe yarıyor? Hiçbir moda tasarımcısı yeniliğe gitmiyor.
Kötü ekonomi modayı da ters-düz edecek.
2009’da yüzde 20 büyüyecek bisküvi-kekte Elin gelecekŞÖLEN Çikolata’nın 2008’de yüzde 25 büyüdüğünü, 2009 yılında da krize rağmen yüzde 20 büyüme hedefi koyduğunu belirten Elif Çoban, şu bilgileri aktardı: "Sektörde Türkiye’den dünyaya en fazla çikolata ihraç eden firmayız. Mart ayında Chocomika adlı bir ürün piyasaya çıkarıyoruz. Birden fazla çikolata çeşidi tek bir barda yer alacak. Tasarım tablet olacak. Şölen’i çikolata markası olarak koruyacağız. Bisküvi ve kek pazarına martta Elin markasıyla giriyoruz. İlk olarak çikolatalı bisküvileri (Biskolata) çıkaracağız. Karim Rasid ile iki proje daha yapacağız."