Ramazanda tüketici 6 gün çorba içiyor, makarna ve pirince de yükleniyor

Güncelleme Tarihi:

Ramazanda tüketici 6 gün çorba içiyor, makarna ve pirince de yükleniyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 28, 2009 00:00

Ramazan ayında çorba, makarna ve içecek gibi tüketim ürünlerinde dikkat çekici artışlar yaşandığını belirten Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, tüketicinin haftada 6 gün çorba içtiğini, makarna ve pirinç tüketiminin yüzde 27 arttığını belirtti. Tütüncü, ciro olarak ramazan öncesi döneme göre gıdada yüzde 4, alkolsüz içecekte yüzde 10 artış olduğunu belirtti.

RAMAZAN döneminde sofraların daha da zenginleştiğini dile getiren Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, çorba, makarna, sütlü ürünler ve içecek gibi bir çok ürünün tüketiminde ciddi artışlar yaşandığını belirtti. Çorba tüketiminin ramazan döneminde yaklaşık 2 katına çıktığını söyleyen Tütüncü, “Araştırmalar tüketicilerin ortalama haftanın 6 günü çorba içtiklerini gösteriyor dedi. Oruç tutanlar arasında makarna-pirinç tüketiminin yüzde 27 arttığını aktaran Tütüncü, süt ve sütlü ürünlerin tüketiminin de önemli artışlar görüldüğünü söyledi. Tütüncü, şu bilgileri verdi: “Süt ve sütlü ürünler pazarı ramazan ayında bir önceki aya göre tonaj olarak yüzde 8, ciro olarak yüzde 10 arttığı gözlemleniyor. Tonaj ve ciroda en çok artış gösteren kategoriler ise süt, hazır puding, tereyağı ve sürülebilir peynir.”

Ramazanda içecek tüketiminde de önemli artışlar yaşandığını belirten Tütüncü, bunun örneğini 2008 yılından verdi. Geçen yıl ramazan ayında 243 milyon litre gazlı içecek tüketildiğini söyleyen Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, şunları söyledi: “2008 yılı ramazan ayında 162 milyon litresi kola olmak üzere 243 milyon litre gazlı içecek ve 53 milyon litre meyve suyu tüketildi. Ciro olarak ramazan öncesi döneme göre gıdada yüzde 4, alkolsüz içecekte yüzde 10 artış oldu.”

Kampanyaların pazara katkısı

Her ramazan olduğu gibi bu yıl da ramazana kampanyalar ve yeni ürünlerle girdiklerine dikkat çeken Mehmet Tütüncü, şu değerlendirmeyi yaptı: “Ramazanda pazarın canlanmasına, özel kampanyalar da büyük katkı sağlıyor. Bu kampanyalar tüketiciler tarafından da bekleniyor. Ülker Grubu markaları olarak ramazana yepyeni ürünlerimizle ve kampanyalarımızla çok farklı bir renk ve neşe kattığımızı düşünüyoruz.”

Ülker çorba sayısını 26’ya çıkardı

MEHMET Tütüncü, Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu bünyesinde yer alan Bizim Mutfak’ın, ramazan ayında 2 çorba daha sunduğunu hatırlatarak, şunları söyledi: “Bizim Mutfak, ramazan ayının yaz günlerine denk gelmesi üzerine tüketicilerini ‘soğuk çorba’ ile tanıştırdı. Anadolu’nun geleneksel lezzetlerinden Soğuk Ayran Aşı ve Soğuk Kesme çorbaları olarak iki farklı çeşidi tüketiciyle buluşturduk. Yöresel ve geleneksel çorba kategorisindeki ürün çeşidi 12, çorba sayısı ise 26 oldu.”

‘Ramazan Şarkıları’ albümü 1 milyon adet basıldı

GRUP markaları tarafından uygulamaya konan kampanyalar hakkında bilgi veren Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, şöyle konuştu: “Cola Turka bu yıl ramazan hediyesi olarak yeni bir projeye imza attı. Cola Turka ve Avrupa Müzik ortak çalışmasıyla kurulan Alaturka grubunun, ‘Direklerarası Ramazan Şarkıları’ albümü, tüm süpermarketlerden 2 adet 2.5 litre Cola Turka alan her tüketiciye hediye edilecek. Bu CD’den 1 milyon adedin üzerinde baskı yaptık. CD aynı zamanda müzik marketlerde de satışa sunulmuş durumda. ‘Direklerarası Ramazan Şarkıları’ albümü Türkiye’de en çok dinlenen ve satan albümlerden biri olacağını düşünüyoruz. ”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!