Güncelleme Tarihi:
Mehmet Erdoğan, yaptığı yazılı açıklamada, geçen yıl pirinç fiyatlarının yüzde 100'e yakın orandan artması ve ardından gelen ekonomik krizin, Türkiye'de pirinç tüketimini azalttığını kaydetti.
Halkın pirinç yerine fiyatı daha düşük olan bulgur, makarna, hatta ekmeğe yöneldiğini ifade eden Erdoğan, “Pirinç tüketimindeki gerileme sürüyor. O nedenle 20 Ağustos'ta başlayacak olan Ramazan ile birlikte fiyatlarda bir yükselme beklemiyoruz. Aksine biz, tüketimi artırmak için Sezon Pirinç olarak olarak yüzde 5-8 arasında bir indirime gideceğiz” dedi.
Erdoğan, genellikle Ramazan hazırlığının bir ay önceden başlamış olması gerektiğini ancak bu yıl böyle bir heyecan görmediklerini, tüketicilerde krizle başlayan tasarruf eğiliminin hala devam ettiğini vurguladı.
“ÜRÜN KALİTESİ FARKINA VARMADAN DÜŞÜYOR”
Tüketicilerin ucuz ürünlere yöneldiğini gören perakende firmalarının, fiyatlarını aşırı ucuzlatabilmek için ürün kalitesini farkına varmadan düşürdüklerine dikkat çeken Erdoğan, şöyle devam etti:
“Perakende firmaları, özellikle private label (market markalı) ürünlerin fiyatları için tedarikçilere aşırı baskı yapıyor. Kurumsal olmayan bilinçsiz tedarikçi baskıyla baş edebilmek için kalite ile oynuyor. Böylece ucuz mal sattığını düşünen perakendeci temelde o fiyatı hak eden kalitede ürün sunmuyor. Aslında ürünü pahalı satıyor. Bu da tüketici tatmininin yok olmasına sebep oluyor.”
Global ısınmanın etkisi, nüfusun artışı ve tarım alanlarının kısıtlı olması nedeniyle pirinç fiyatının uzun vadede yükseleceği uyarısında bulunan Erdoğan, gıda güvenliğinin tehlikeye düşmemesi için üretimin artırılması gerektiğini kaydetti.