Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Ekim 02, 2008 00:00
Türkiye’de eylül ayında ramazan ve bayram alışverişi için elektronik ticarete 35 milyon dolar harcandı. Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Kaan Dönmez, sektörde bayram öncesi siparişlerin çok yoğun olduğunu ve geçen yıla göre de yüzde 50 artış yaşandığını belirterek, "Oruç tutanların çok fazla dışarı çıkmak istememesi de elektronik ticarete ilgiyi artırdı. İnternetten 35 milyon dolarlık alışveriş yapıldı" dedi.
İNTERNET üzerinden eylül ayında yapılan alışveriş tutarı, hem geçen yılın aynı ayına, hem de bu yılın önceki aylarına göre dikkat çekici bir artış gösterdi. Ramazan ayında, özellikle oruç tutanların mağaza mağaza dolaşmak yerine alışveriş için interneti tercih etmesi, eylül ayında elektronik ticaret hacmini artırarak 35 milyon dolara çıkardı. İnternet üzerinden yapılan alışverişte elektronik ürünlerin ağırlığı devam ederken, tekstil ve çikolata satışlarında artış yaşanıyor.
2007’ye göre yüzde 50 arttıElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Kaan Dönmez, Ramazan’ın başladığı eylül ayında önceki aylara göre elektronik ticarette, sipariş ve ürün sayısında yüzde 25’lik artış yaşandığını belirterek, eylül ayında Türkiye’de 35 milyon dolarlık Ramazan ve bayram alışverişi yapıldığını söyledi. Sektörde bayram öncesi siparişlerin çok yoğun olduğunu ve geçen yıla göre de yüzde 50’lik artış yaşandığını dile getiren Dönmez, son dönemde havaların soğuk olmasının ve oruç tutanların çok fazla dışarı çıkmak istememesinin de elektronik ticarete ilgiyi artırdığına dikkat çekti.
İftar ve sahurda sipariş
Kaan Dönmez, "İnternetten çikolata ve kıyafet de satıyoruz. Ancak bayram öncesinde en çok cep telefonu, notebook satışları arttı. Ramazan ayında insanlar internete genel ortalamanın üzerinde bağlandı. Oruç tutanlar dışarı çıkıp gezmek yerine evlerinde oturup internetten alışveriş yaptılar. İftar ve sahur vakitlerinde siparişlerin arttığını gözlemledik" dedi. Türkiye’de internet üzerinden daha çok elektronik eşya alındığını da ifade eden Dönmez, şunları söyledi: "E-ticaret firmalarının cirolarının yüzde 70’i elektronikten geliyor. Ama son dönemlerde kıyafette de artış yaşanıyor. Yurtdışında internetten ciddi kıyafet satışı var, kısa sürede elektroniği geçmesi bekleniyor. Türkiye’de de benzer bir gelişim olabilir. Türkiye’de tekstil üreticileri internete sıcak bakmıyorlar. Oysa tekstilin, elektroniğe göre satışı da kolay. Müşterinin alıp kurması gerekmiyor. Genel olarak bu yıl kıyafette çok büyük mesafe kat edilmedi ama bu alanda internette büyük cirolar yapılabilir."
e-alışveriş hacmi 400 milyon dolara çıkacak
KAAN Dönmez, Türkiye’de elektronik ticaret sektörünün her yıl yüzde 80 büyüdüğüne dikkat çekerek, bu yıl sonunda sektörün büyüklüğünün 400 milyon
dolar civarında olacağını kaydetti. Kaan Dönmez, internet üzerinden elektronik ağırlıklı satışların devam ettiğini, satışların yüzde 90’ında taksit tercih edildiğini aktardı.
Spor ve güzellik ürünlerinde artış
TÜRKİYE’de, e-ticaret satışlarının hala elektronik ağırlıklı olduğunu ancak son dönemde spor malzemelerinde de ciddi cirolar yapıldığını aktaran Kaan Dönmez, şöyle konuştu: "Koşu bantları, kondisyon aletleri gibi ürünlerde ciddi cirolar yapılıyor. Sağlık, güzellik ürünleri, parfüm, hırdavat ve çocuk oyuncağı satışlarında son yıllarda artış yaşanıyor. Tekstilde satıcıların direnç göstermesi internetten kıyafet satışını ilk etapta patlatamıyor. Ama gelecek için önemli potansiyel var. Hemen her türlü ürün internette satılabiliyor."
İnternet pazarı gençlerle büyüyor
ELEKTRONİK Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Kaan Dönmez, Türkiye’de elektronik ticaretin her yıl büyüdüğünü ve çok önemli bir potansiyel vaat ettiğini belirterek, şunları söyledi: "Türkiye’de internet kullanıcılarının hala yüzde yedisi internetten alışveriş yapıyor. İnsanlar başta güvenmiyorlardı ama bu yavaş yavaş aşılıyor. İnternet kullanıcılarının çoğu da hálá 24 yaşın altında. Bunların iş sahibi olmasıyla elektronik ticaret rakamları büyüyecek."