Rakıda ‘açık noktalar’ tüketiciyi eve döndürüyor

Güncelleme Tarihi:

Rakıda ‘açık noktalar’ tüketiciyi eve döndürüyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 11, 2010 00:00

Rakıyı evde tüketim gün geçtikçe artıyor. Efe Alkollü İçkiler CEO’su Egemen Demirtaş, restoran ve oteller dışındaki “açık noktalar” denilen dışarıdaki tüketimde yaklaşık yüzde 25-30 civarında azalma ve hane içindeki tüketimde ise yüzde 11’lik bir artış olduğuna dikkat çekti.

Demirtaş, “Uluslararası veri araştırma şirketi Nielsen’in rakamlarına göre evde tüketimin arttığını gözlüyoruz” dedi. Demirtaş, Efe Rakı’nın 2009 yılı sonuçlarının değerlendirildiği ve 2010 yılı hedeflerinin açıklandığı toplantıda, “2009 sektörün geneli için hiç kolay olmadı. Rakı pazarındaki rekabet zorlayıcıydı. Ancak Efe olarak son bir yıl içerisinde pazar payımızı yüzde 200’lük büyüme ile 3 katına çıkararak 12.9 pazar payına sahip olduk” dedi. 2010 yılını, geçen yıla göre yüzde 25’lik bir büyüme ile tamamlamayı hedeflediklerini belirten Demirtaş, 2009’da pazar payı açısından üçüncü sırada yer aldıklarını, ancak bu sene ikinci sıraya yerleşmeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi. Demirtaş, Türkiye’deki toplam rakı pazarının büyüklüğününü 45 milyon litre olduğunu belirterek başta Almanya, Kıbrıs ve Amerika olmak üzere 25 ülkeye ihracat yaptıklarını ifade etti. Daha önceki yıllarda dünya televizyonlarına reklamlar verdiklerini, ancak artık iç pazardaki problemler nedeniyle bu reklam faaliyetlerine ara verdiklerini belirtten Demirtaş, Türkiye’deki rakı tüketiminin yüzde 40’ını Marmara Bölgesi’nde, yüzde 35’inin Ege ve Akdeniz Bölgesi’nde yüzde 12’sinin de İç Anadolu Bölgesi’nde gerçekleştiğini dile getirerek, “Ankara geçtiğimiz yıl üçüncülüğü Akdeniz bölgesine kaptırdı” dedi Demirtaş, “Bu yıl, Efe Yaş Üzüm ve Efe Klasik markalarımızın gelişimine yatırım yapmaya devam edeceğiz. Ürünlerimizin bulunduğu satış noktalarına 10 bin yeni nokta daha ekleyerek, 35 bine çıkarmayı hedefliyoruz. 2009 yılı için şirketimizin cirosu 226 milyon lira. 2010 yılında ciromuzu, Türkiye tek yetkili dağıtımını yürütmekte olduğumuz” diye konuştu.

Yeni yatırımcı bulursak Burgaz ile ilgileniriz

TMSF’nin yönetiminde olan Burgaz Rakı’ya ilgilerinin devam ettiğini belirten Demirtaş, “Biz premium ürünlere konsantre olan, sektörün bu alanında faaliyet gösteren bir firmayız. Burgaz’un ise bizim alanımızla çok fazla çakışmayan bir ürün portföyü var. Bu iki portföy bir araya gelirse tabii ki cazip değer ortaya çıkabilen bir yeni yapı oluşturabiliriz. Biz toplam üretimi kendi tesisimizde yapabiliriz. Buna kapasitemiz yeterli. Dolayısıyla alınıp o tesis kapatılabilir” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!