Oluşturulma Tarihi: Temmuz 23, 2008 00:00
Efe markasıyla bilinen Elda İçecek’in CEO’su Egemen Demirtaş, "Rakı tüketimi 46 milyon litreden 43 milyon litreye inerek 2007’de dip yaptı.Şimdi biraz kıpırdanma var. Orta gelir grubunu düşünerek ’Efe Klasik’i yeniledik" dedi.
ELDA İçecek’in CEO’su Egemen Demirtaş, rakı tüketiminin her yıl düştüğünü belirterek, "2006 yılında 46 milyon litre olan tüketim, 2007’de 43 milyon litreye düştü. Bu yıl az da olsa bir kıpırdanma bekliyoruz. Rakı artık dip noktasında. Bundan sonra düşeceğini sanmıyorum" dedi. Elda İçecek’in tadını ve ambalajını yenileyerek piyasaya sunduğu ’Efe Klasik’in tanıtımı için İzmir Torbalı’daki üretim tesislerinde düzenlenen toplantıda konuşan Egemen Demirtaş, uygun fiyata kaliteli rakı içmek isteyenler için Efe Klasik’i geliştirdiklerini söyledi.
Kara Efe’nin harmanından elde edilen yeni ’Efe Klasik’ ile orta gelirliyi hedeflediklerini belirten Egemen Demirtaş, ’Sarı Zeybek ve Kara Efe’ ile daha üst gelir grubuna, ’Yeşil Efe’ ile de gençlere ve yeni tatlar arayanlara hitap ettiklerini belirtti.
Oyuncu sayısı fazla
Pazarda oyuncu sayısının da fazla olduğuna dikkat çekerek bir süre sonra pazardan çekilme ya da konsolidasyon beklediğini söyleyen Egemen Demirtaş, şöyle konuştu: "Rakı üretiminin özelleştirilmesi ve pazara yeni oyuncuların girmesiyle Türkiye’deki rakı üretim kapasitesi 125 milyon litreye ulaştı. Ancak bu kapasitenin sadece 40 milyon tonu kullanıldı.
200 rakıseverle test
Elda İçecek CEO’su Egemen Demirtaş, Efe Klasik’in tadına karar verebilmek için 200 rakıseverle testler yapıldığını belirterek, şöyle konuştu: "Aydın Boysan da Klasik Efe’yi test etti. Her testte de aynı rakıyı seçti. Hedefimiz, tüm rakı severlerin beklediği rakı tadını, ideal bir fiyatlandırma ve yüksek kalite ile yakalamak."
Kara Efe ile harman
Kaliteli üzüm ve anasonlarla yapılan rakıda yumuşak içimli su kullanıldığını belirten Egemen Demirtaş, şunları söyledi: "Üç kere distile edilen Kara Efe ile karıştırılarak şişeleniyor. Üretimdeki bu yeni süreç maliyeti attırıyor. Ancak bu satış fiyatına etki yapmayacak, yüksek kalitede uygun fiyat stratejimiz devam edecek."
Ermeniler bizi tercih ediyor ABD’liler organik rakı seviyor
ELDA İçecek CEO’su Egemen Demirtaş, sektörün zor günlerini ihracatı artırarak geçirmeye çalıştığını belirterek, ABD’deki Ermeniler’in Türk rakısını tercih ettiklerini söyledi. Türkiye’nin toplam rakı ihracatının yüzde 15’ini Elda’nın yaptığını kaydeden Egemen Demirtaş, şöyle konuştu: "İhracatta en önemli ülke Kıbrıs. Ancak pazar çeşitliliği yaratmaya çalışıyoruz. Almanya’daki sorunları aştık, oraya da ürün göndereceğiz. Avrupa’da Türklerin yaşadığı yerlerde rakı tüketimi fazla, ancak artık ABD de önemli bir ihracat pazarı oldu. Ancak bu ülkede yaşayan Türkler değil, Ermeniler bizim ürünlerimizi tercih ediyor. Ayrıca bir süre önce pazara sunduğumuz organik rakı da ABD’lilerin ilgisini çekti. Orada organik pazarı oldukça büyük ve halk bu tür ürünlere önem veriyor."
Boysan: Rakı benim nikahlı karım
KLASİK Efe’yi test eden isimlerden biri olan Aydın Boysan, rakının nikahlı karısı olduğunu, diğer içkilerle sadece gönül eğlendirdiğini söyledi. Boysan, rakının nasıl içileceğini şöyle anlattı: "Rakı şişedeyken bakıp hallenmek şart. Damla damla kadehe koyduktan sonra önce koklayacaksınız ki akciğerler de nasiplensin. Bir yudumu ikiye böleceksiniz, yarım yudumu ağzınızda dolaştıracaksınız, yutmadan dişlerinizin arasından küçük bir nefes alacaksınız. İkinci yudumu içince helezoni olarak sallanacaksınız. Çünkü en keyifli an rakının gırtlaktan mideye indiği andır."
Şişedeki vergiyi yüzde 50’ye indirin
ELDA İçecek’in Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, Türkiye’de 60 yıl sonra ilk özel rakı üreticisi olmanın sorumluluğunu taşıdıklarını belirterek, vergilerin yüksekliğinden şikayet etti. Yüzde 70 olan verginin yüzde 50 düzeyine çekilmesi gerektiğini belirten Demirtaş, yüksek vergi oranlarının kaçağı artırdığını vurguladı. Ekrem Demirtaş, Efe Rakı türlerinin daha çok üst gelir grubuna hitap ettiğini belirterek, "Klasik Efe ile rakı içicilerine farklı bir ürün sunacağız" dedi.