Güncelleme Tarihi:
Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Başkanı Ergün Güler, beyaz eşya ürün grubu satışlarının bir önceki yıla göre eylülde yüzde 37, ekimde ise yüzde 20 daraldığını belirterek, “ÖTV’nin kaldırılması hamlesi kasımda uygulanmaya başladı. Kasım ayı bitmediği için dernek temsilcileri olarak henüz tam satış rakamlarını incelemedik. Ancak gözlemlerim ve bayilerden aldığım bilgilere göre eylül ve ekim aylarında yaşanan sert daralma bir nebze de olsa rahatlamış durumda. Kasım ayı sonunda tam satış rakamları elimize ulaşınca daha doğru bir şekilde inceleyebileceğiz” dedi.
ENFLASYON İNDİRİMİ DE VAR
Söz konusu indirime beyaz eşya üreticilerinin Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı kapsamında kampayalar sunması fiyatların daha aşağıya inmesini sağladı. Örneğin; yapılan indirim ve kampanyalardan önce 473 litrelik bir A++ buzdolabının satış fiyatı 3 bin 499 idi. Önce bu fiyata Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı kapsamında yüzde 10’luk bir indirim yapıldı ve satış fiyatı 349.9 TL düştü. Daha sonrasında gelen ÖTV indirimiyle birlikte satış fiyatı 210.9 TL daha düşerek 2 bin 938 TL’ye geriledi. Başka bir deyişle söz konusu modelin satış fiyatında 561 TL’lik bir indirim yapılmış oldu.
GEÇEN YIL YÜZDE 7 BÜYÜDÜ
Kasım ve aralık aylarında sürecek olan ÖTV’siz beyaz eşya satışlarından beklenti yüksek. Bunun sebebi de geçen yıl ÖTV teşvikiyle birlikte satışlarda yakalanan artış. TÜRKBESD’in açıkladığı 2017 rakamlarına göre 25 milyon 700 bin beyaz eşya satışı gerçekleştirildi ve sektör toplam yüzde 7.3 büyüdü. İhracatta 2017 yılında yüzde 6, iç piyasada yüzde 10.7 artış yaşandı. İhracat ve iç pazar birlikte en büyük satış rakamı görüldü. Aylık ortalama 620 bin 951 adet satış gerçekleştirildi. 2016 yılında bu rakam 560 bin 748 idi.
MAĞAZA ZİYARETLERİ ARTTI
ARÇELİK’ten yapılan açıklamada ÖTV indirimi sonrası mağaza ziyaretçi sayısında ortalama yüzde 7.6 oranında artış tespit edildiği ifade edildi. Açıklamada, “Özellikle son bir hafta mağazalarımızdaki hareketlilikte belirgin bir artış gerçekleşti. Tüketicilerimiz ağırlıkla buzdolabı, çamaşır makinesi ve bulaşık makinesi ürün gruplarına ilgi gösteriyor. ÖTV indirimi ve ekim ayında başlattığımız ‘Değişim Kampanyası’nın da etkisiyle satışlarımızı artırdık. Kampanya çerçevesinde tüketicilerimizden alarak dönüşüme gönderdiğimiz ürün sayısı 150 bin adeti buldu” denildi.