OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 31, 2004 00:00
Ankara'yı Avrupa'nın otobüs üretim merkezine dönüştüren MAN'ın Ticari Araçlar Bölümü Başkanı Hakan Samuelsson, "Almanya dışındaki ilk büyük yatırımımızı Türkiye'de yaparak radikal adım attık. Önceleri kafalarda çok soru işareti vardı. Şimdi Türkiye'de üretimden çok mutluyuz" dedi.80 milyon
Euro'luk yatırımla Türkiye'yi Avrupa'nın otobüs üretim merkezi haline getiren Alman MAN'ın Ticari Araçlar Bölümü Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Hakan Samuelsson, Almanya dışında ilk büyük yatırımlarını Türkiye'de gerçekleÅŸtirerek çok radikal bir karar verdiklerini belirtti. Samuelsson, "Ä°lk baÅŸta kafalarda bir çok soru iÅŸareti vardı. Ancak Türkiye'deki geliÅŸmeler doÄŸru karar verdiÄŸimizi ortaya koydu ve ÅŸimdi herkes bundan çok mutlu" dedi. Samuelsson, Ankara'daki yatırımlarının da etkisiyle MAN Otobüs grubu NEOMAN'ın tekrar kára geçtiÄŸini söyledi. .MAN, eylül ayında Hannover'de düzenlenecek Uluslararası Ticari Araç fuarı IAA öncesi yeniliklerini Salzgitter'da bulunan fabrikasında tanıttı. 1 Ocak 2005 itibariyle MAN Grubu'nun başına geçecek Hakan Samuelsson, Türkiye yatırımlarının Ankara öncesi ana otobüs üretim merkezi olan Salzgitter fabrikasındaki çalışanlar için de radikal bir karar olduÄŸunu söyledi. Samuelsson, "Bu fabrikadan işçi çıkardık ama kamyon üretimini artırarak çok fazla bir kayıp yaÅŸanmasına engel olduk" dedi.EL İŞÇİLİĞİ ÇOK Ä°YÄ°Ankara'daki fabrikalarının gösterdiÄŸi geliÅŸmenin tüm grubu çok mutlu ettiÄŸini söyleyen Samuelsson şöyle konuÅŸtu: "Biz ÅŸu anda Neoplan'ın iki modeli dışında tüm MAN ve Neoplan otobüslerinin üretimini Türkiye'ye kaydırdık. Ankara'da üretilen otobüslerin kalitesi çok iyi. Özellikle el işçiliÄŸi gereken otobüs üretiminde Türkler çok iyi iÅŸ çıkarıyor. Türkiye'ye yatırım kararımızın doÄŸru olduÄŸu saÄŸlanan baÅŸarı ile kanıtlandı." Ankara'daki fabrikanın kapasitesini yeni yatırımlarla artıracaklarını söyleyen Samuelsson, 2005 yılı itibariyle yılda 2 bin otobüsün Ankara'da üretileceÄŸini söyledi.MAN'ın Almanya dışında ilk yatırımı olduÄŸu için Türkiye yatırımının disiplinli ve zor bir aÅŸamada gerçekleÅŸtiÄŸini kaydeden Samuelsson, "Ä°lk baÅŸta lojistik açısından bir takım zorluklar çektik. Çünkü yedek parçanın gitmesi monte edilip otobüslerin gelmesi zor bir aÅŸamaydı. Ama bunların hepsi aşıldı. Åžu anda bizim yedek parça tedarikçilerimizin büyük bir kısmı da Türkiye'ye yatırım yaptı" diye konuÅŸtu.Türkiye'nin AB'ye girmesinin kendilerini için de olumlu olacağını kaydeden Samuelsson, "Ama bunun için görüşmelerin baÅŸlaması lazım. Ama ben kesinlikle Türkiye'nin AB'ye girmesi taraftarıyım. Bu Türkiye dışında Almanya'da yaÅŸayan Türkler için de çok olumlu olacaktır. Tabiki bizim için de büyük avantaj yaratacaktır" dedi. Samuelsson, Türkiye'de ekonominin daha istikrarlı ve olumlu gittiÄŸini de söyleyerek, hálá kafalarında bazı soru iÅŸaretlerini olduÄŸunu ama gidiÅŸatın doÄŸru ve iyi yönde olduÄŸunu kaydetti. Samuelsson, "Bunu ayrıca pazardaki taleplerde görüyoruz. Özelllikle kamyon talebinde hızlı bir artış yaÅŸanıyor" dedi.2500 müşteri getirdim Türkiye kalitesini Avrupa'ya ispatladımMAN'ın Otobüs Grubu NEOMAN'ın Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Wolfgang Fahrnberger, Türkiye'de üretilen otübüsleri Avrupa'lı müşterilerine kabul ettirebilmek için çok çaba harcadıklarını söyledi. MAN Türkiye'nin 1996-2001 yıllarında Genel Müdürlüğünü yapan ve Ankara fabrikasının kurulmasında büyük emeÄŸi geçen Fahrnberger, Ankara'da ilk üretim baÅŸladığında özellikle Alman müşterilerinin Türkiye'de yapılan otobüsleri istemediklerini belirtti.Fahrnberger, "Biz de o dönemlerde Ankara'daki fabrikada üretilen otobüslerin sadece iç tasarımlarını Almanya'da yaparak otobüsleri Almanya'da üretilmiÅŸ gibi satıyorduk" dedi. Müşterilerinin kafalarındaki Türk imajını silmek için son 5 yılda Avrupa'dan 2 bin 500 müşteriyi Türkiye'ye götürdüklerini söyleyen Fahrnberger, "Bunların birçoÄŸunda bizzat ben yer aldım" diye konuÅŸtu. Fahrnberger, ÅŸunları anlattı: "Müşterilerimiz 'lüks otobüsler Türkiye'de üretilemez' diye düşünüyordu. Ama fabrikayı ve üretimin kalitesini gördükten sonra artık bu düşünce ortadan kalktı. Birçok müşterimiz Ankara'daki fabrikanın gördükleri en modern fabrika olduÄŸunu söyledi."ABD'den para bile almadan istikrarlı büyümeyi baÅŸardınızWOLFGANG Fahrnberger, Türkiye'nin geçmiÅŸte çok hızlı ve ani büyümeler yaÅŸadığını belirterek, "Ama artık istikrarlı büyümeyi yakaladınız. Hemde bunu Irak'a asker göndermeden ve Amerika'dan para almadan baÅŸardınız"dedi. Fahrnberger, Türkiye'nin AB üyeliÄŸi konusunda da ÅŸunları söyledi: "Türkiye'nin AB üyeliÄŸinin daha zaman alacağını düşünüyorum. Tarih verirler ama üyelik süreci 10-20 yıl arasında gerçekleÅŸir. Çünkü Türkiye ancak bu süre içinde Avrupa ile aynı seviyeye gelir. Çünkü Türkiye sadece büyük ÅŸehirlerden oluÅŸmuyor. Türkiye'nin geri kalmış bölgelerini de hesaba katmanız gerekiyor."MAN'dan Türk malı yeni otobüs atağıMAN, eylül ayında Hannover'de düzenlenecek fuar öncesinde yeni modellerini tanıttı. MAN'ın otobüs alanındaki yıldızları ise Ankara'da üretimini yaptığı yeni modelleri Lion's Regio ile Lion's City oldu. MAN'ın Ankara fabrikasında üretimine baÅŸlanan bu iki model ilk etapta sadece ihraç edilecek. MAN Türkiye yetkilileri talep olursa iç pazara da bu otobüsleri satacaklarını kaydetti.Â
button