Güncelleme Tarihi:
BÜYÜK alışveriş merkezleri, son günlerde ölümlere de yol açan bunaltıcı sıcakları da tanıtım aracı olarak kullanmaya başladı. Özellikle İstanbul'daki bazı alışveriş merkezleri, ‘‘püfür püfür alışveriş’’ temasını işleyip, müşteri çekmeye çalışıyor.
BÜYÜK alışveriş merkezleri müşterilerini, kimi zaman 40 dereceye varan aşırı sıcaklardan kurtarmak için, ‘serinletmeye’ çağırıyor. İstanbul'un büyük alışveriş merkezleri günde ortalama 300-350 bin kişiyi serinletiyor.
Kış aylarında soğuktan ve yağışlardan kaçanların rağbet ettiği büyük alışveriş merkezleri sıcakların dayanılmaz boyutlara ulaştığı şu günlerde de serinlemek isteyenlerin tercihi oluyor. Yaz mevsiminde boş olmasına alıştığımız alışveriş merkezleri, bu yaz kış aylarındaki yoğunluğu yaşıyor. Yazın gelmesiyle birlikte ziyaretçi sayısında yarı yarıya düşüş yaşayan alışveriş merkezleri bugünlerde, son yılların en yoğun yazını yaşıyor. Merkezlerde, kışın günlük ortalama 30 ile 40 bin arasında değişen ziyaretçi sayısında bu yaz önemli bir düşüş olmadı. Modern klima sistemi ile yazın bunaltıcı sıcaklarında bile oldukça serin olan alışveriş merkezlerinde yazın kış aylarından farklı olarak, ziyaretçiler fast food restoranlarında çok fazla vakit geçirmezken, kafetaryalardaki yoğunluk devam ediyor.
İLANLA SERİNLİK ÇAĞRISI
Altunizade Capitol Alışveriş ve Eğlence Merkezi, ‘‘İstanbul Yanıyor, Capitol püfür püfür’’ yazılı gazete ilanlarıyla, müşterilerini serin alışverişe davet ediyor. ‘‘Bu yaz alışveriş merkezinde kış aylarına göre büyük bir düşüş yaşamadıklarını’’ belirten Capitol yetkilileri, ziyaretçilerine 19 derecede serin bir alışveriş imkanı sunduklarını söyledi. Capitol'de bu mevsim hafta içi günlük ziyaretçi sayısı yaklaşık 30 bin civarında.
Carousel'de kışın 40 bin olan ziyaretçi sayısında bir değişiklik yaşanmazken, alışveriş merkezi 22 derece serinlikte ziyaretçilerini ağırlıyor.
Akmerkez'de kış aylarındaki 60-70 bin ziyaretçi sayısını yaz aylarında da yakaladı. Akmerkez'in 7 Haziran'da başlattığı kampanyaya şu ana kadar 80 bin kişi katıldı. 20 milyon liralık alışveriş yapan herkesin katılabileceği kampanya 23 Temmuz'da sona erecek ve yapılan çekilişle bir kişi MG F marka otomobil kazanacak.
Profilo Alışveriş Merkezi de bu yaz kış aylarına göre büyük bir düşüş yaşamayan alışveriş merkezlerinden... Kışın ortalama günlük 30 bin olan ziyaretçi sayısı, Profilo Alışveriş Merkezi'nde yaz aylarında 22-25 bin arasında değişiyor. Migros Beylikdüzü Alışveriş Merkezi'nde de ziyaretçi sayısında büyük değişiklik yaşanmazken, ziyaretçi sayısı ortalama 35-40 bin arasında değişiyor. Carrefour ise yaz aylarında kış aylarındaki gibi 90-100 bin kişi ağırlamasa da, ziyaretçi sayısı yine de 70 binin üzerine çıkıyor.
İNDİRİMLER DE ETKİLİ
Temmuz başından itibaren büyük mağazaların yüzde 50'lere varan oranlardaki indirimleri de bu merkezlerde ziyaretçi sayısının değişmemesinde etkili oldu. Mudo, Beymen, gibi bir çok ünlü markanın erken ve büyük oranlardaki indirimi, serin alışveriş imkanı ile birleşince alışveriş merkezleri de yoğun günler yaşamaya devam ediyor.
40 derecede kazak giyip film seyredin
KAVURUCU sıcakta bile serin sinema keyfi sunan sinema salonları, yaz mevsimi olmasına rağmen oldukça yoğun günler yaşıyor. Son yıllarda Avrupa standartlarını da geçen sinema salonları, yeni yatırımlarla sesini, koltuklarını değiştirdiği klimalı salonlarında yaz mevsiminde sinemaseverleri çekiyor. Türkiye'de toplam 383 salon ve 767 perde bulunuyor. Bu salonların yüzde 75'inde klima bulunuyor. Bu yıl vizyona giren filmler ve sinema salonlarının konforu sayesinde ‘‘Kışın sinemaya gidilir’’ fikri de değişti.
Yaz mevsiminde sinema salonlarında doluluğu artırmak için konfor ve serinlikle, Bruce Wills ve Michelle Pfeiffer'in başrollerini oynadığı ‘‘İkimizin Hikayesi’’, Gladyatör, Tom Cruise'ın Görevimiz Tehlike 2, Pokemon gibi iddialı filmler gösterilmeye başlandı. Konfor, iyi filmlerle buluşunca, sinema salonları da geçmiş yazlara göre bu yazı oldukça yoğun geçiriyor. Önümüzdeki günlerde yine iddialı filmleri vizyona sokacak olan bazı sinemalar, ‘‘40 derece sıcakta kazakla film seyredin’’ çağrısında bulunuyor. ‘‘İyi film, serinlik, iyi ses, konfor’’ vaadeden sinemalar, bu yatırımlarla birlikte geçen yıl yaklaşık 25-30 milyon adet bilet kesti.