Güncelleme Tarihi:
Tural PTT açısından 2011 yılını değerlendirdi, 2012 yılına ait hedeflerini açıkladı.
Osman Tural, 2 asra yakın geçmişe sahip PTT'nin yaptığı atılımlarla Türkiye'de son dönemlerin en çok gelişen kurumlarından biri olduğunu belirterek, PTT'den telefon hizmetlerinin ayrılmasının ardından PTT'yi verimli hale getirmek için bir takım çalışmalar yapmaları gerektiğini düşündüklerini anlattı.
2000'li yıllarda yaşanan kriz ortamı ve PTT'nin yaygın işyeri ağı ile bankacılık sektöründe avantajlı olabileceği düşüncesi ve bu alanda halka hizmet etmek amacıyla banka, lojistik işine ağırlık verdiklerini kaydeden Tural, ilk olarak PTT personelinde bir zihniyet değişimi oluşturduklarını ifade etti. Tural, bu anlamda kaliteli hizmet için sürekli etkin eğitimler yaptıklarını, sadece 2011 yılında eğitime 4 milyon lira bütçe ayırdıklarını söyledi.
Tural, “Çalışan sayımız yıllar itibarıyla hep aynı kalmasına karşın kişi başı verimlilik ortalama yüzde 25 artış gösterdi. PTTBank, posta, kargo, lojistik işlem sayısı yüzde 22,5 arttı” dedi.
Saatte 6 bin posta, torba ve kutularını otomatik ayıran akıllı konveyör sisteminin kurulumunu tamamladıklarını, saatte toplam 150 bin gönderiyi okuyarak cihet bazında 920 göze ayırım yapan otomatik mektup ayrım sistemi kurulumunu gerçekleştirdiklerini anlatan PTT Genel Müdürü, tüm bunların zamandan ve iş gücünden önemli tasarruflar sağladığını ifade etti.
PTT'nin, zaten faaliyette olduğu posta, bankacılık ve lojistik alanlarında yeni projelerle daha güçlü hale geldiğini dile getiren Tural, 2011 yılı Kasım ayı itibarıyla posta gönderileri karşılığında 948 milyon lira gelir elde edildiğini, önceki seneye göre gelir bazında yüzde 13 artış sağlandığını söyledi.
-“Birçok yerde vatandaşa sadece PTTBank hizmet veriyor”-
PTT'ye kanunla yetki verilmesinin ardından PTT'den bankalara, bankalardan PTT'lere ucuz para transferi yapılmaya başlandığını belirten Tural, şunları kaydetti:
“Tüm iş yerlerimizi otomasyona açık hale getirdik. 177 kurum ve kuruluş ile 208 protokol imzaladık. 36 ilçe, bin 193 belde ve 205 köy olmak üzere toplam bin 434 yerleşim yerinde vatandaşlara yalnızca PTTBank'lar hizmet veriyor. 2011 yılında da 331 olmak üzere toplam 2.328 iş yerimizin modernizasyonunu tamamladık. 293'ünün modernizasyon işlemleri de devam ediyor. Tüm bu modernizasyon çalışmalarına 197,6 milyon lira harcadık.
Bu yıl yabancı para transferi hizmeti de verilmeye başlandı. PTTBanklarda, borsa işlemlerinde aracılık hizmetleri de veriliyor. Tasarruf sahipleri borsada işlem yapabilmek için geçen yıl Şubat ayından bu yana PTT işyerlerinden, aracı kuruma ait evrakın temini ve gönderimini ücretsiz yapabiliyor. Posta çeki üzerinden para yatırma ve çekme işlemlerini gerçekleştirebiliyor.
PTTBanklar, kredi işlemlerinde aracılık da yapıyor. PTT'den emekli maaşı alanlara, PTT personeline ürün kampanyalı kredi işlemleri, nakit kredi işlemleri hizmeti veriliyor.
Posta çeki kullanıcı sayısı artırıldı. Toplam 1 milyon 826 bin 928 hesap sahibi Türkiye'de en uygun ücretle para transferi fırsatından faydalanıyor. Posta çeki hesabına internet bankacılığı özelliği kazandırıldı. 2011 yılı Kasım ayı itibarıyla interaktif posta çeki sayısı 95 bin 644 oldu.
PTTMATİKlerden fatura tahsilatı, maaş ödemeleri yapılıyor. Posta çeki işlemlerinde kesintisiz hizmet veriliyor. Toplam 1.005 PTTMatik var. Bu yıl PTTMATİK sayısını 2 bine çıkarmayı hedefliyoruz.”
Birleşik posta hizmeti
PTT'nin teknolojik hamlelerinden birinin de birleşik posta (hybrid mail) sistemi olduğunu belirten Tural, bu sistemin altyapısının kurulması için çok ciddi harcama yapıldığını ifade etti. Sistemle verilerin alınmasından posta haline getirilip alıcıya ulaştırılmasına kadar bütün işlemlerin PTT tarafından yapıldığını anlatan Tural, bu şekilde 2010'da 69 milyon, 2011 yılı 11 ayında ise yaklaşık 145 milyon gönderi gerçekleştirildiğini, 2010'da 2,7 milyon lira, 2011'in 11 ayında ise 6,9 milyon lira olmak üzere başladığı günden bu yana 9,6 milyon lira kar elde edildiğini söyledi.
Hızlı tebligat hizmetine başladık
Ağustos ayından itibaren hızlı tebligat hizmeti vermeye başladıklarını anlatan Tural, bu sayede tebligat sürelerinin kısaldığını, ücret yönünden avantajlı hale geldiğini ve hizmetin daha fazla müşteriye ulaşmasının sağlandığını belirtti.
Hadımköy'de başlatılan lojistik üs kurma çalışmalarının devam ettiğini dile getiren Tural, bunun yanı sıra yeni 11 kargo işleme merkezi, 87 kargo işletme şefliği, 25 kargo şube şefliği açıldığını kaydetti.
PTT Genel Müdürü, yapılan çalışmalar sonucu 2011 yılı Kasım ayı itibarıyla kargoda gelir bazında yüzde 57 artış sağlandığını, söz konusu dönemde 14 bin 895 kargo karşılığında 70 bin 266 lira gelir elde edildiğini belirtti.
PTT'nin, kargo taşımacılığında büyük çıkış yakaladığını, kargo taşımacılığının 2008 yılına oranla 2010'da adet bazında 7 katına, gelir bazında ise 5,4 katına çıktığını ifade eden Tural, 2011 yılı Eylül ayından itibaren kurye hizmeti de vermeye başladıklarını kaydetti. Tural, 2011 yılı Kasım ayına kadar 1 milyon 193 bin 404 müşterinin PTT çağrı merkezinden faydalandığını da bildirdi.
PTT Genel Müdürü tüm çalışmalar sonucunda PTT'nin 2011 yılı Kasım ayı sonu itibariyle yaklaşık 115 milyon lira kar elde ettiğini bildirdi.
2012'de hayata geçecek birçok proje var
PTT'nin verdiği hizmet sayısını artırmaya devam edeceklerini belirten Tural, bu yıl vatandaşların hayatını kolaylaştıracak birçok projeye imza atacaklarını söyledi.
E-ticaretin çok hızlı gelişen bir sektör olduğunu ve PTT'nin de çağa ayak uyduran bir kurum olarak bu sektörün içinde yer alması gerektiğini düşündüklerini ifade eden Tural, buradan hareketle E-Ticaret (PTT AVM) projesini hayata geçirmeye karar verdiklerini ifade etti. PTT AVM projesiyle, internet üzerinden çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren şirketlere ait ürünlerin satılabileceğini, müşterilerin internet üzerinden çok sayıda ve farklı sektördeki markaları tek bir platform üzerinden tercih edebileceğini kaydetti.
PTT ibaresinin içerisinde yer alacağı bir internet sitesinin dizayn edildiğini belirten Tural, sisteme dahil olmak isteyen şirketler ile PTT arasında protokolle sistem entegrasyonları sonrası markanın bu yapı içerisinde yer almasının sağlanacağını, müşterilerin marka bazında talepleri sistem üzerinden gerçekleştireceğini anlattı. Tural, müşterilerin talep edecekleri ürünlerin, PTT Kargo aracılığıyla teslim edileceğini kaydetti.
PTT Merkez Müdürlüklerinden yurt dışına gönderilen ticari eşyaların İstanbul'da tek merkezden gümrük beyannamesi düzenlenerek yurt dışına çıkışının sağlanması hizmeti olan yurt dışı e-ticaret ile ilgili çalışmaların da devam ettiğini belirten Tural, bu kapsamda İstanbul Avrupa Yakası Kargo İşleme Merkezi'ne gerekli bilgisayar kurulumlarının yapıldığını, temin edilen programın test çalışmalarının başarı ile gerçekleştirilerek hizmeti yapacak personel için elektronik imza ve gümrük şifrelerinin temin edildiğini söyledi.
KEP ve E-Tebligat Projesi
Bu yıl faaliyete geçirecekleri projelerden birinin de Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) ve E-Tebligat projesi olduğunu belirten Osman Tural, KEP sisteminin altyapısının kurulduğunu, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun, yönetmelik çalışmasını tamamladığını, hizmetin, Temmuz ayından itibaren verilmesinin planlandığını kaydetti. Kamu kurum ve kuruluşları, tüzel ve özel tüm kişilerin üye olabileceğini anlatan Tural, sistemde her üyenin bir başka üyeye e-posta gönderip alabileceğini belirtti. Tural, Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık, Adalet Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı olmak üzere 6 kurumda test çalışmalarının devam ettiğini kaydetti.
Hızlı geçiş sistemi
Araçların köprü ve otoyollardan engelsiz geçişini sağlayacak Hızlı Geçiş Sistemi'nin de bu yıl Türkiye genelinde uygulamaya konulmasının hedeflendiğini anlatan Tural, maliyet ve uygulama anlamında KGS ve OGS'ye göre çok avantajlı olan sistem sayesinde geçiş anında otomatik ücret tahsilinin yapılacağını, trafik akışında süreklilik sağlanacağını söyledi.
PTT'nin posta, parasal posta, kargo, kurye ve lojistik hizmetlerinin sürdürülmesi sırasında ihtiyaç duyulan, malzeme, donanım, teçhizat gibi ihtiyaçlarının zamanında, maliyeti düşük ve istenilen düzeyde sağlanabilmesi için iştirak kurulmasına yönelik ön davet ilanının Resmi Gazete'de yayımlandığını hatırlatan Tural, firmalardan teklifler alındığını, gelen tekliflerin değerlendirme aşamasında olduğunu söyledi.
Posta çeki sahiplerine KMH açılacak
Posta çeki hesap sahiplerine kredili mevduat hesabı (KMH) açılmasına yönelik çalışmaların devam ettiğini bildiren Tural, yapılan işbirlikleriyle PTT müşterilerinin, tüm banka ATM'lerini kullanabileceğini, ortak banka kartı ve ön ödemeli kart ürünlerine sahip olabileceğini kaydetti. Tural, “PTTKart hesaplarında yeterli para olmasa bile PTT Kredili Hesap ile acil nakit ihtiyaçları için kredi kullanabilecek. Emekli maaşı ve aylık alanlarla birlikte yaklaşık 4 milyon PTT kart kullanıcısı, PTT ve Denizbank ATM'lerine kolayca ulaşabilecek. Yeni PTT Kart'ları ile hem yurt içinde hem de yurt dışında tüm ATM'lerden para çekebilecek ve aynı zamanda alışveriş yapabilecek” diye konuştu.
Emeklilere maaş kartı verilmesi projesinin temelini, kartlar ile maaşların hem PTT işyerlerinden hem de PTTMatik cihazlarından 7 gün 24 saat çekilebilmesinin oluşturduğunu belirten Tural, bu kapsamda 1 milyonun üzerinde emekliye kart verildiğini, hak sahiplerine kart verilmesine devam edildiğini söyledi.
Yeni hizmetler üreteceğiz
Özellikle son dönemlerde ortaya konulan projelerin, PTT'nin hizmet sınırlarını müşterilerinin belirlediğini ortaya koyduğunu ifade eden Tural, “Biz, sadece posta üzerine yoğunlaşalım veya kargo, kazançlı bir alan buraya yönelsek yeter düşüncesi yerine vatandaşlarımız otoyollarda araç kuyruklarında sıkıntı çekmesin, emeklilerimize maaşlarını en kolay şekilde nasıl ulaştırırız anlayışını benimsedik. Dolayısıyla önümüzdeki dönemlerde de bu politikamız doğrultusunda bir yandan mevcut hizmetlerimizin kalitesini artırırken diğer yandan da yeni hizmetler üreteceğiz” diye konuştu.