Güncelleme Tarihi:
The Marmara Pera Oteli'nde düzenlenen basın toplantısında, Pos, Protel ve Profinans şirketlerinin, 2009 yılı sonundan itibaren tek bir çatıda ve Protel markası altında bir araya geleceği bildirildi. Faaliyetlerine 1989 yılında ve 3 kişiyle başlayan ve şu anda 120 kişilik bir ekiple hizmet veren grubun, birleşme kararıyla, daha kurumsal bir yapıya sahip olmasının hedeflendiği belirtildi.
Protel'in 2008 yılı cirosunun 13 milyon 350 bin dolar olduğu dile getirilen toplantıda, 2009 yılı için ise şirketin 13,5 milyon dolar ciroyu hedeflediği kaydedildi.
Protel Yönetim Kurulu Başkanı Metin Arghan, Protel'in sektörde sahip olduğu 20 yıllık bilgi ve deneyimi, müşterilerine daha etkin çözümler yaratmak için kullanmaya devam edeceklerini ifade ederek, “İşletmelerin sadece günlük ihtiyaçlarına değil, uzun vadeli stratejilerine destek veren çözümler sunuyoruz. Bu bağlamda bugüne dek olduğu gibi 2009 yılında da işletmelerin uzun vadeli stratejik iş ortağı olmaya devam etmeyi planlıyoruz” diye konuştu.
Yıl sonunda grup şirketlerini Protel çatısı altında birleştireceklerini dile getiren Arghan, böylece çok daha kurumsal bir anlayışla ve maksimum verimlilik seviyesinde hizmet vereceklerini ve kaynakları daha etkin kullanarak grup içerisindeki sinerjinin en üst seviyede oluşmasını sağlayacaklarını vurguladı.
Metin Arghan, turizm sektöründe teknoloji kullanımının, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti üzerinde yadsınamaz bir etkiye sahip olduğuna dikkati çekerek, son dönemde otel otomasyon yazılımlarının kullanımının yüzde 90 oranında arttığını belirtti.
“ONLİNE PAZAR” ADI ALTINDA YENİ BİR PAZAR OLUŞTU
Protel'in gelecek döneme yönelik çalışmaları hakkında bilgi veren Protel Genel Müdürü Serhat Araşan ise strateji olarak, krizin sıkıştırdığı pazarlara yazılımlarını servis olarak sunacaklarının altını çizdi.
Araşan, bir araştırmaya göre, 2009'daki konuk ağırlama sektörü gelirlerinin yüzde 40'ından fazlasının internet üzerinden geleceğini vurgulayarak, “Protel olarak sunduğumuz çözümlerle ülkemizdeki tesislerin internet teknolojilerinden yararlanarak yenilikçi rezervasyon yöntemlerini kullanabilmelerini sağlıyoruz. Böylece tesisler dünyanın dört bir yanından gelen konuklarını ağırlama olanağına sahip olabiliyorlar” diye konuştu.
“KRİZDE 'KİRALAMA' ÇÖZÜMÜ”
Protel Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Sıcakkanlı da krize rağmen satış gelirlerini artırarak turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelere verimlilik artırıcı çözümler sunmaya devam edeceklerini belirterek, hizmet ve ürünlerini kiralama uygulamasına geçtiklerini bildirdi. Yazılımın uzun süredir iş yapmanın ana unsuru olduğunu dile getiren Sıcakkanlı, şunları kaydetti:
“İş yapış şekilleri, işletmelerin pazar paylarını, karlılıklarını, fiyat ve hizmetlerini doğrudan etkiliyor. Bu durum hizmet sektöründe her sektörden daha da önde bulunuyor. Bu nedenle Protel olarak tesislere deneyimli ve profesyonel bir ekiple, en hızlı ve çözüme yönelik şekilde hizmet ulaştırma felsefesiyle hareket ediyoruz. Online pazarlama alanında oluşan talep, turizm sektöründe de hızlı bir gelişimi beraberinde getiriyor. Oteller özellikle online pazarlama konusunda ciddi yatırımlar yapıyorlar. İnterneti en doğru şekilde kullanıp son kullanıcıya erişerek otellerini daha etkin ve daha verimli pazarlayacak yazılımlar kullanıyorlar.
Yazılımların kiralanarak kullanılması, otel ve restoran yazılımlarında göze çarpan bir başka yenilik olarak öne çıkıyor. Bu sayede oteller herhangi bir başlangıç maliyetine katlanmadan, yeni sistemleri en hızlı şekilde devreye alıp kullanabiliyorlar. Yazılımlara kiralama ile sahip olunması, sunucu ve benzeri teknik ekipman maliyetlerini, donanımlı çalışan bulundurma gereksinimlerini ortadan kaldırıyor. Bu da tesislerin kiralama yöntemine olan ilgisini yükseltiyor. Protel olarak biz de bu anlamda sektörümüzde öncü niteliğinde çalışmalar gerçekleştiriyoruz.”