Güncelleme Tarihi:
Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Başkanı Esat Ahmet Özdem, yaptığı yazılı açıklamada, geçtiğimiz yılın son çeyreğinde piyasalarda yoğun olarak hissedilen global krizin, sezon ortasında olan promosyon sektörünü olumsuz etkilediğini ve bu nedenle geçen yıl yüzde 60'ları bulan talep daralması yaşadıklarını kaydetti.
Krizle birlikte sıkı tedbirler alarak maliyetlerini düşürme kararı alan birçok firmanın ilk etapta genellikle yılbaşında müşterilerine gönderdiği promosyon hediyelerini azalttığını belirten Özdem, bu yıl ise henüz sezon gelmemiş olmasına rağmen son günlerde sektörde hareketli günlerin yaşandığını ifade etti.
Ahmet Özdem, son birkaç haftadır yüzde 25'in üzerinde bir talep artışı gözlendiğini, bu talep artışının katlanarak yıl sonuna kadar devam edeceğini düşündüklerini bildirdi.
PROMOTÜRK Üyesi ve Acar Group Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Acar da, geçtiğimiz yıl promosyon vermeyen birçok firmanın bu yıl özellikle yılbaşında hediye göndererek müşterilerine yeniden kendisini hatırlatmayı istediğini, bu canlanmayla birlikte promosyon sektörünün 2009 yılı iş hacminin yaklaşık 450 milyon doları bulmasını beklediklerini belirtti.
Geçtiğimiz yıllarda promosyon taleplerinin eylül ayından itibaren geldiğinin, bu yıl haziran ayından itibaren talep aldıklarının altını çizen Acar, promosyonda erken davranan firmaların hem kendilerine özel çalışma yaptırabildiklerini hem de erken davranarak daha ekonomik fiyata satın alma gerçekleştirdiklerini ifade etti.
Zekeriya Acar, önceki yıllarda Türkiye'deki promosyon ürünlerinin yarısından fazlasının ithal ürünler olduğunu, bu yıl firmaların hem kaliteli ve kendilerine özel ürün talepleri, hem de dövizdeki yükselme nedeniyle yerli promosyon üreticilerini tercih ettiğini, promosyonda yine ajanda, anahtarlık, takvim gibi ürünlerin ön planda olacağını bildirdi.