Profilo fabrikada, ‘RüÅŸtü’ testi yaptı

Güncelleme Tarihi:

Profilo fabrikada, ‘Rüştü’ testi yaptı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 26, 2002 00:00

Profilo, bir süredir Fenerbahçe kalecisi Rüştü'nün de adını kullanarak, ‘çok dayanıklıyız’ reklamı yapıyor. Rüştü'den onay alınmasına raÄŸmen bu reklama bazı Fenerbahçeliler tepki gösterince, Profilo fabrikada gazeteciler önünde ‘Rüştü testi’ gösterisi yaptı.Son reklam filminde ürettiÄŸi çamaşır makinelerini kaleci Rüştü'ye benzettiÄŸi gerekçesiyle Fenerbahçelilerin tepkisini çeken Profilo, bu tepkiyi ürünlerine uyguladığı crash test yöntemlerini tanıtarak giderme yolunu seçti.Tanıtımda, buzdolaplarını yüksekten bırakıp, kapaklarının satışa sunulmadan önce 200 bin kez nasıl açılıp kapatıldığını, çamaşır makinelerinin Almanya'dan getirilen özel bezleri nasıl 3 bin 900 kez yıkadığını, bu makine kapaklarının 40 bin kez nasıl açılıp, kapandığını, 3 bin kez silinmesine raÄŸmen üzerindeki boya çıkmayan fırınların çakmaklarının 100 bin kez nasıl yakılıp, söndürüldüğünü gösterdi. Bu yolla protesto eylemine hazırlanan Fenerbahçelilere, ürünlerinin Rüştü gibi dayanıklı ve saÄŸlam olduÄŸu mesajını verdi.PROTESTOYA YANITFenerbahçelilerin reklamı protesto etmek için geçtiÄŸimiz Cuma günü yürüyüş düzenleme kararı aldığına dikkat çeken Profilo Pazarlama Direktörü Arif Sankur, ‘‘Bu yürüyüş kötü hava ÅŸartları nedeniyle iptal edildi. Oysa biz, reklamı hazırlamadan önce kaleci Rüştü'den onay almıştık’’ dedi. Reklamda simge olarak Rüştü'yü seçmelerinin nedenini de yaptıkları araÅŸtırmaların sonucuna baÄŸlayan Sankur, ‘‘hangi takım tutulursa tutulsun kaleci olarak ilk akla Rüştü geliyor. Bizim de ürünlerimiz Rüştü gibi saÄŸlam ve dayanıklı. Ancak reklam yayınlanınca Fenerbahçeliler DerneÄŸi tepki gösterdi. Konya'dan, Adana'dan protesto telefonları aldık. Biz de bu tepkinin yersiz olduÄŸunu göstermek için böyle bir tanıtıma gerek duyduk’’ dedi.Daha çok Anadolu'da tercih edilen Profilo markasını büyük kentlerde de yaygınlaÅŸtırmayı amaçladıklarına dikkat çeken Profilo Koordinatörü Refik Ãœner de, ‘‘Türkiye'deki her yüz haneden 98'inde buzdolabı ve televizyon, 80'inde otomatik çamaşır makinesi, 70'inde fırın ve yüzde 20'sinde de bulaşık makinesi bulunuyor. Bulaşık makinesi hariç, beyaz eÅŸya satışlarının yüzde 70'i yenilenme amacıyla yapılıyor. Bulaşık makinesi satışlarının ise sadece yüzde 10'u yenilenmeye, geri kalanı da ilk defa alanlara yönelik gerçekleÅŸiyor. Hanelerdeki beyaz eÅŸyanın ortalama yaşı ise 7-8 yıl oluyor. Amacımız bunu 12 yılın üzerine çıkarmak’’ diye konuÅŸtu.PAZAR BÃœYÃœYECEKEkonomik krizin beyaz eÅŸya sektörünü etkilediÄŸine deÄŸinen Ãœner, ‘‘Krizden önce televizyon, buzdolabı ve çamaşır makinesi satışlarının her biri yılda 1 milyon 400 bin adet satılıyordu. Fırın satışları yılda 600 bin, bulaşık makinesi ise 500 bin adede ulaşıyordu. Bu talep 2002'de biraz geriledi. DüzenlediÄŸimiz kampanyalarda, fiyatlarımızı fazla yükseltmeyip taksit sayısını artırarak krizi atlattık. 2003 yılında yüzde 8 oranında büyüme bekliyoruz’’ dedi.Ãœner, kahverengi eÅŸya alırken daha çok yüksek teknoloji ve kiÅŸisel beÄŸeniler rol oynarken beyaz eÅŸya alımında öncelikle dayanıklılık, fiyat, güvenilirlik ve saÄŸlamlığın gözönünde tutulduÄŸunu söyledi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!