Güncelleme Tarihi:
ÇANAKKALE’nin marka kent olabilmek için bir çok değeri olduğunu belirten Vali Ahmet Çınar, kentin turizm, üniversite, tarım ve kısmen de sanayi kenti olabileceğini söyledi. Marka kenti olmak için mutlaka profesyonellerle çalışılması gerektiğini ifade eden Vali Çınar, “Hem çağın gereği bu, hem de artık sermaye birikimimiz, devletimizin ekonomi gücü buna müsait hale geldi. Kentte; Valilik, Belediye, Üniversite, Ticaret ve Sanayi Odası, Kent Konseyi başta olmak üzere bütün kesimlerin görüşleri alınarak bir çalışma yapılmalı. Mutlaka orta vadeli planlarla hareket edilmeli. Bu alanda gelişmiş olan kent yönetimleri ile ilişkiler geliştirilerek, tecrübelerinden de yaralanılmalı” dedi.
ULAŞIMA YATIRIMI
Çanakkale’nin son yıllardaki yatırımlarla ulaşım sorunlarını önemli ölçüde çözdüğünü kaydeden Vali Çınar, “En büyük yatırımlardan birisi İstanbul, İzmir, Bursa güzergahında daha önce gidiş geliş şeklinde olan yolların çift gidiş geliş, yani duble olması. Yollarımızın standardı yükseltildi. 17 kilometre olan duble yolumuz 274 kilometreye ulaştı. Ulaşım ağı tamamlanmak üzere. Hava alanımız orta büyüklükte uçakların inişine uygun hale getirildi. Bunun yanında çok önemli sağlık yatırımları yapıldı. Son olarak kent merkezinde 400 yatak kapasiteli modern bir Devlet Hastanesi’nin temelini attık. Fiziki anlamda sağlık alanında hiçbir sorunu kalmayacak” dedi.
MARKA KENTTE MÜZELER ÖNEMLİ
Çanakkale’nin en önemli marka değerinin Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı olduğunu ifade eden Vali Çınar, son yıllarda çok sayıda yeni şehitlik yapıldığını, mevcut şehitliklerin bakımının tamamlandığını söyledi. Vali Çınar, Vilayetler Birliği’nin Eceabat ilçesine 700 kişi kapasiteli 4 yıldız ayarında bir tesis yapacağını ve şehitlikleri ziyarete gelen çocukların burada kalacağını söyledi. Ayrıca Çanakkale Savaşları ile ilgili yeni bir müze yapım çalışmasının devam ettiğini belirtti. Dünyanın çok iyi bildiği bir başka önemli markanın Troia antik kenti olduğunu belirten Vali Çınar, “Yapımı devam eden Troia Müzesi’nin bu yıl sonuna kadar tamamlanmasını bekliyoruz. Antik kentten çıkan ve dünyanın çeşitli ülkelerindeki müzelerde sergilenen eserlerin geri gelmesiyle birlikte ziyaretçi sayısında önemli bir artış olacak” dedi.
Turizm kenti
ÇANAKKALE’nin birinci önceliğinin turizm kenti olmak olduğunu vurgulayan Vali Çınar, tarih, kültür, sağlık, deniz, kongre ve termal turizmin bir arada geliştirilebileceğini, üniversite kenti olmanın yanında organik tarımın hedefler arasında olduğunu ve Biga-Bandırma bölgesinin sanayi kenti olarak belirlenmesi nedeniyle kısmen de sanayi kenti olacağını söyledi.
Çevreci projelere yatırım arttı
TÜRKİYE çimento ihtiyacının yüzde 10’unu karşılayan Akçansa, çevreye duyarlı projelerle öne çıkıyor. Özellikle atık yönetimi konusunda önemli çalışmalar gerçekleştirdiklerini söyleyen Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal, “Sabancı Holding ve Heidelberg Cement ortak kuruluşu olarak faaliyet gösteren şirketimiz, sürdürülebilir odaklı projeleri, Çanakkale Fabrikası’nda 2011 yılında hayata geçirdi. Akçansa, Çanakkale Fabrikası’na 11 milyon TL’lik yatırımla Alternatif Yakıt Hazırlama ve Besleme Tesisi kurduk. Böylece Türkiye’nin lastik parçalayarak yakabilen ilk ve tek tesisi olduk” dedi.
LOJİSTİK AVANTAJ SAĞLIYOR
Akçansa’nın Çanakkale’de kurulu limanı ile lojistik avantajı da sağladığını anlatan Hakan Gürdal, şu bilgileri verdi: “Ürünlerin ihtiyaç duyulan yerde ve istenen zamanda temin edilmesi için 24 saat işleyen Akçansa Port, bizim için çok önemli. Çanakkale Liman’ında yılda binin üzerinde gemi hareketi bulunuyor. Akçansa 400’ün üzerinde çalışanıyla bölge ekonomisine ve istihdama katkı sağlamaya devam ediyoruz. Pazar odaklı ve çözüm yaratan bir yaklaşımı benimseyen Akçansa, pazarlama stratejileri ve farklılaşan ürün portföyüyle sektöründe öne çıkıyor. Akçansa’nın en önemli hedeflerinden biri, işini geleceğe taşımak. Bu hedefe hizmet etmek amacıyla aile şirketlerinde kurumsallaşmanın önemini vurgulamak üzere, bayilerin yeni nesil temsilcileriyle ‘Geleceğin Liderleri’ buluşmaları gerçekleşmekteyiz.”
Hedef 1 milyar dolarlık ciro
ÇANAKKALE’de Turhan Mildon tarafından kurulan Miller Oto A.Ş, 2023 yılı hedefini 1 milyar dolar ciro olarak belirledi. Ticaret hayatındaki 47. yılını kutlayan Miller Oto A.Ş. bugün akaryakıt, otomobil bayiliği, araç kiralama, inşaat, gıda ve denizcilik sektörlerinde faaliyet gösteren şirketlerinde toplam 500 çalışanıyla faaliyetlerini sürdürüyor. 6 farklı sektörde faaliyet gösterdiklerinin altını çizen Miller Oto Yönetim Kurulu Başkanı Mert Mildon, “Faaliyet gösterdiğimiz alanların tamamında pazar lideri olmak hedefimiz. Şunu rahatlıkla söyleyebilirimki liderlik Miller’in motivasyonunda var” dedi.
2012 yılında inşaat sektöründe kurulan Miller Yapı şirketi ile başladıkları ve Çanakkale’de daha önce bu kalite ve sosyal donatıya sahip bir proje olmaması sebebiyle bir ilki de başlattıklarını sözlerine ekleyen Mert Mildon, şunları söyledi: “Şehrin en prestijli projesi olan MillerStyle’ın temelini attık. Satışa çıktığı ilk günden bugüne yüzde 30 kar sağlayan projemizde 2015 Mart ayında yaşam başlayacak. İnşaat şirketimiz Miller Yapı, 2014 yılında başlayacağımız 2 yeni projeyle Çanakkale’ye değer katmaya devam edecek.”
Aynı zamanda Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası (ÇTSO) Başkan Yardımcılığı ve Çanakkale Girişimci İş Adamları Derneği (ÇAGİAD) Başkan Yardımcısı olan Mert Mildon, “ÇAGİAD’da Çanakkale’nin markalaşması ve dünyaya tanıtılması ile ilgili tüm faaliyetleri yönetim kurulundaki arkadaşlarımızla birlikte yönetiyoruz. ÇAGİAD’da ise hem ortak iş kültürünü benimseyerek hem de sermaye birikimleriyle neler yapabileceğimizi iş dünyasına göstermeye çalışıyoruz. Ortak iş yapma kültürü ile 6 işadamı arkadaşımızla birlikte kurduğumuz Çanakkale AYNA Denizcilik şirketi, bu mantıkla yola çıktı” dedi.