Güncelleme Tarihi:
Hürriyet Özel Ödülü yarışmasında birinci olan çalışmanızın hikayesini anlatabilir misiniz? (Hangi “insight” üzerinden ilerlendi, bulunan yaratıcı fikir nasıl doğdu, tasarım aşamasında neler yaşandı gibi... )
Bizim ajans, Levazım'da, Korukent'in içinde. Ajansımızda 14 insan, 3 kedi, 1 köpek, vardiyalı olarak elliye yakın kuş ve bir kirpi çalışıyor. Özellikle yemek vakitlerinde bir araya geliyoruz. Brief'i görünce, bu iş bizlik dedik ve düşünmeye başladık. İçgörü'yu uzaklarda aramadık. Ajans içinde konuştuk. "Petshop'tan alma, barınaktan sahiplen" deyince, iki yaklaşım ortaya çıktı. Birincisi, hayvanların mal olmadığıyla, ikincisi de onların insanları karşılıksız sevdiğiyle ilgiliydi.
Yaklaşımlarımız belli olduktan sonra, konuyu hiç görülmemiş bir noktadan nasıl görürüz diye düşündük. Birinci olan işimiz de hayvanların alınıp satılamayacağını, bir barkod okuma makinesinin içinden gösteren ilan oldu.
Shutterstock'tan hazırına konamadığımız, referansı olmayan bir görseli yaratmak zordu ama başardık galiba.
Hürriyet Özel Ödülü yarışmasında bir başvurunuz birinci olurken, iki başvurunuz da başarı belgesi ile ödüllendirildi. Birinci olan çalışmanızın bu ödülü kazanmasını sağlayan özellikler sizce neler?
Brief'e can-ı gönülden katılmamız en önemli etken. Problemi daha önce gösterilmemiş bir yerden göstermemiz ve başlık görsel uyumu da teknik olarak bizi Kırmızı Ödülü'ne ulaştıran özellikler.
Ajansınız Lemonade’in reklam yaratıcılığı yarışmalarına yaklaşımı nedir? Yaratıcılık yarışmalarının sektöre katkısına ilişkin bir değerlendirme yapar mısınız?
Dolu işle ödül almak hoş. Yaratıcılık yarışmaları pek çok açıdan faydalı ama bizce benzersiz işler yapma konusunda yaratıcı insanları teşvik etmesi en önemli faydası.