‘Port yok’ serzenişi

Güncelleme Tarihi:

‘Port yok’ serzenişi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 09, 2016 22:08

İLETİŞİM operatörü Turkcell, ADSL ve VDSL internet bağlantılarında yaşanan altyapı kullanım sorunu nedeniyle kullancıların evlerine internet bağlatamadığını iddia etti.

Haberin Devamı

ADSL ile ilgili taleplerini Türk Telekom’a iletmeleri gerektiğini ve altyapı kullanımı onayı ile aktivasyonu gerçekleştirdiklerini belirten Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Doğuş Kuran, “Ancak Türk Telekom’dan bize aktivasyon sürecinde ‘Port yok, müşteri vazgeçti, adreste bulunamadı’ gibi mazeretler geliyor. Yılın ilk 11 ayında, 87 bin müşterimizin internetini bu nedenlerle aktif hale getiremedik. Aynı dönemde 50 bin müşterimiz de geciken bağlantı ve erken/tekrarlayan arıza sebebiyle mağdur oldu. Bu aksaklıklardan dolayı ise Turkcell 52 milyon liradan fazla gelir kaybına uğradı. Türk Telekom yetkilileri ile bir araya gelip sorunu konuştuk. Tüm şikayetlerimizi Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) ilettik. Ancak sıkıntı çözülemiyor. Bu sıkıntılarda bakırın miadını doldurmuş olmasının da önemli payı var. Devletin fiber internetin önündeki engelleri kaldırması bu sıkıntıların da kökten çözümü olacaktır” dedi.

CEZA YETERSİZ

Haberin Devamı

Ödenen cezalar arasında da uçurum olduğuna dikkat çeken Kuran, “Yasal düzenleme olmadığı için bize sundukları her mazereti geçerli sebep olarak gösterebiliyorlar. Örneğin TTNet’ten Superonline’a geçerken bile ‘port yok’ dediği abone için, sinyal vermediğinde, tekrarlayan arıza durumlarında kendisini suçlu görmüyor. Bu gecikmeler için de ceza ödemiyor. Ceza ödemek zorunda kaldıkları durumda ceza bedelleri, kendi hesaplamalarıyla çok cüzi rakamlar oluyor” dedi. Kuran şöyle konuştu: “Sorun yaşadığımız her hat için Türk Telekom’a arıza bildirimi yapıyoruz. Türk Telekom bu arızalardan ve gecikmelerden dolayı ceza olarak son 5 ayda bize sadece 58 bin 510 TL ödemiş. Cezalarla ilgili düzenlemeler yeniden yapılmasını istiyoruz.”

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!