Polonez’in tadını bozmadı, ‘karışık’ için İrem’i yaptı

Güncelleme Tarihi:

Polonez’in tadını bozmadı, ‘karışık’ için İrem’i yaptı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 12, 2010 00:00

Artan et fiyatları ve yükselen maliyetler şarküteri pazarında pekçok firmayı, ‘karışık’ ürünlere iterken, Polonez bunun için kardeş bir marka yarattı. Trakya Et ve Süt Ürünleri Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Akkaş, sloganı “Yüzde 100 dana” olan Polonez markasıyla karışık pazarına girmek istemedikleri için İrem markasını yarattık-larını vurguladı.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin 2001 krizden sonra, ucuz sosis şeklinde tanıştığı, ancak zaman içerisinde belli standart ve tatların yerleştiği ‘karışık et’ ürünleri pazarına yeni bir marka daha geldi. Artan et fiyatları ve yükselen maliyetler pek çok büyük üreticiyi ‘karışık’ ürünlere iterken, Trakya Et de, Polonez için kardeş bir marka yarattı.
Bu piyasayı yok sayamayız
Trakya Et ve Süt Ürünleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Akkaş, pazarda daha geniş bir kitleye ulaşabilmek için İrem markası adı altında karışık ürünlere girdiklerini anlatırken, sloganı “yüzde 100 dana” olan Polonez markasıyla karışık pazarına girmek istemedikleri için yeni bir marka yarattıklarını vurguladı. “Türkiye’de böyle bir piyasa var, bunu yok sayamayız, biz de bu piyasanın içinde olmak” istedik diyen Akkaş, halen pazarda kırmız et ürünlerinin yüzde 75, karışım ürünlerinin ise yüzde 25 payı bulunduğunu kaydetti. Akkaş, “Et ürünleri sektöründe çok büyük üreticiler var. Ve pazara sürekli yeni giren markalar da oluyor. Dolayısıyla pazarda ciddi bir rekabet var. Biz de rekabetçi olmak durumundayız” dedi.
Yüzde 100’lük tüketici var
Ancak Trakya Et’in toplam üretim ve satışları içinde İrem markalı ürünlerin yüzde 10-12’lik bir payı olacağını belirten Akkaş, şunları söyledi: “Türkiye’de yüzde 100 dana eti ürünlerin de bir tüketici kitlesi oluştu, o nedenle Polonez markasından taviz vermemiz mümkün değil. Ancak İrem markasıyla ürettiğimiz sosis, sucuk ve salamda da Trakya Et kalitesini koruyoruz. Elbette bizim ana markamız, Polonez ve bu markamız pazarda büyümeye devam ediyor. 2008 yılı dahil hemen her yıl ciromuz yüzde 35-40 oranında artış gösterdi. Bugün et ürünleri sektöründe çok büyük üreticiler var. Ve pazara sürekli yeni giren markalar da oluyor. Dolayısıyla pazarda ciddi bir rekabet var. Biz de rekabetçi olmak durumundayız. Sucukta 2008’de pazar lideriydik ve bunu 2009’da sürdürdük, bu yıl da bırakmaya niyetli değiliz.”
Private markalarda iddialıyız
Ağırlık verdikleri bir stratejinin de private label (market markalı ürünler) olduğunu belirten Akkaş, bu alandaki çalışmalarını şöyle anlattı: “Alanımızda lideriz ve bu konuda ürünlerimizle iddialıyız. Şu anda bir cok ulusal ve yerel zincir marketler için özel markalı ürünler üretiyoruz, Tüm bu ürünler de Polonez kalitesiyle üretildiği için büyük ilgi görüyor. Şu anda bu zincir mağazalar için ürettiğimiz özel markalı ürün sayısı 50’ye yaklaşmış durumda.Bu ürünlerde de Polonez kalitesine ve yüzde 100 dana eti prensibine sonuna kadar bağlıyız.”

Haberin Devamı

Fiyat artışıyla birlikte tonaj düştü cirolar arttı

Haberin Devamı

SEKTÖRÜN ana mamulü olan et fiyatlarında bu yıl yaşanan artışın sektörde tonaj olarak düşüşe neden olduğunu belirten Mustafa Akkaş, şu bilgileri verdi: “Et fiyatları sektörde geçtimiz aylarda kimi kısa dönemlerde yüzde 30-40 varan toplamda da yüzde 15-20lik bir daralma yarattı. Bizde bu tonaj bazında yüzde 8-10 olarak yansıdı. Artan et fiyatlarına bağlı artan satış rakamları yüzde 20 civarında ciro artışı sağladı. Ama en iddialı olduğumuz sucuk mamüllerinde tonajımızı önemli ölçüde koruduk.

Mangal sezonu beyaz etçilerin bayramı

TÜRKİYE’de havaların ısınmasıyla başlayan mangal sezonun ve tam da bu döneme yansıyan ramazan ayının sektöre nasıl yansıdığı konusunda ise “Mangal sezonu genelde kırmızı etçiler için de bir artıştır ama bu sezon artışı tavukçular içindir” diyen Mustafa Akkaş, “Hatta bu sezona, beyaz etçilerin ramazanı denir. Bizim sektörde ramazan ayı satışları normal döneme göre, yüzde 20 arttı. Bu yıl havalar çok sıcak gitmesine karşın, ramazanda yine bu oranlarda artış yaşandı” dedi.

Haberin Devamı

Düşük kalorili ürünlere yöneliş var

ŞARKÜTERİ ürünleri denilince, lezzet kadar sağlıkla ilgili sorularda akıllara geliyor. Artan sağlıklı yaşam bilincinin üreticiyi de etkilediğini anlatan Mustafa Akkaş, Polonez’in de düşük kalorili ürün üretimine yöneldiğine dikkat çekti. Akkaş, bu konudaki çalışmaları şöyle anlattı: “Biz Polonez markalı tüm sucuk ürünlerimizde yağ oranını yüzde 28 ile sınırlamış durumdayız. Gıda kodeksine göre yağ oranı yüzde 40’a kadar çıkabilirken biz Polonez olarak yüzde 28’i tüketicilerimiz için optimum bir değer olarak sabitlemiş durumdayız. Ayrıca bu yağ oranı pişme sırasında da eriyip gittiği için yüzde 10-12 gibi çok düşük oranlara iniyor. Biz bir adım daha ileri giderek düşük kalorili ürünleri de tüketiciye sunmaya hazırlanıyoruz. Bu ürünler jambon,füme et kategorilerinde olacak.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!