Güncelleme Tarihi:
Emniyet Genel Müdürlüğü’nün kullandığı POL-NET bilişim sisteminde, saat 19.00 sıralarında arıza meydana geldi. Arıza nedeniyle tüm gümrük kapılarında pasaport kontrol işlemleri durdu.
Kapıkule gümrük sahasında giriş yapmak isteyen çok sayıda araç sürücüsü, veri tabanında meydana gelen arızanın giderilmesini bekliyor. Arıza nedeniyle Hamzabeyli, İpsala ve Pazarkule Gümrük Kapıları’nda da işlem yapılamıyor.
ATATÜRK HAVALİMANI'NDA DA AKSAMALAR MEYDANA GELDİ
Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından kullanılan POLNET bilgi sisteminde meydana gelen arıza nedeniyle Türkiye genelinde sınır kapılarında olduğu gibi Atatürk Havalimanı’nda da giriş ve çıkış işlemlerinde aksamalar meydana geldi.
POLNET bilgi sisteminde meydana gelen arıza nedeniyle Türkiye genelinde sınır kapılarında giriş ve çıkış işlemleri manuel olarak yapılırken, Atatürk Havalimanı’nda ise yolcular pasaport kontrol noktalarında beklemek zorunda kaldı.
Saat 18.20-21.00 saatleri arasında süren arıza sebebiyle yolcuların çıkış işlemleri manuel olarak yapıldı. Arızanın giderilmesinin ardından saat 21.00 itibariyle pasaport işlemleri normale döndü.
THY’DAN YOLCULARA POLNET UYARISI
Türk Hava Yolları resmi internet sitesinden yolcularını uyaran bir açıklama yaptı. Konuyla ilgili yapılan açıklamada şöyle denildi:
"Türkiye genelinde yaşanan "Pasaport Sistemi Arızası " sebebiyle uçuşlarınızda herhangi bir mağduriyet yaşamamanız için alana varışlarınızı normalden daha erken planlamanızı tavsiye ederiz. Güncel uçuş bilgilerini mobil uygulamalarımızdan veya web sitemizden takip edebilirsiniz."
ARIZA GECE SAATLERİNDE GİDERİLDİ
Alınan bilgiye göre, sistemde akşam saatlerinde oluşan ve araç kuyruklarına yol açan arıza, yaklaşık 6 saat süren çalışmalar sonucu giderildi.
Bunun üzerine, Kapıkule, Hamzabeyli, İpsala ve Pazarkule sınır kapılarında sorgu yapılamaması nedeniyle beklemek zorunda kalan araç sürücüleri ve yolcuların geçişlerine izin verilmeye başlandı.
Kuyruğu gören çok sayıda kişi ise yurt dışına çıkış yapmaktan vazgeçerek geri döndü.