Güncelleme Tarihi:
Fiat’ın Koç Holding ile ortak şirketi Tofaş’ın CEO’su Kamil Başaran, fikri mülkiyet hakları tamamen kendilerine ait olan iki yeni modeli üretmeye hazırlandıklarını belirterek “Rekabet edebilmemiz için farklılaşmamız gerekiyor. Yeni bir B sedan modeli üretmeye hazırlanıyoruz. Ayrıca pazarın gelişmesiyle beraber, C segmentinde yer alacak ikinci binek araç için de fizibilite çalışmalarını sürdürüyoruz. Bu araç bir Türk markası olabilir” dedi. Her iki modeli de temmuz ayına kadar tanıtmayı planladıklarını söyleyen Başaran, “Araçlardan biri Fiat Group CEO’su Marchionne’nin işaret ettiği low-cost model de olabilir” dedi.
İHRACAT OLMAZSA OLMAZIMIZ
Tofaş olarak 2013-2023 planını gözden geçirdiklerini ve bu doğrultuda yeni kararlar aldıklarını söyleyen Kamil Başaran şunları söyledi: “Global pazar büyürken, Avrupa’nın içinde bulunduğu koşullar da göz önüne alındığında, bölgesel farklılıklar ortaya çıktı ve Türkiye’nin önemi arttı. Bu dönemde Türkiye için pek çok yeni şans doğdu. Avrupa Birliği’nin talep ettiği regülasyonlara uygun ve Türkiye’nin çevresindeki pazarları da doyuracak bir yeni model çeşitlemesi yapıyoruz. İhracatı ön planda tutacak şekilde hazırlıklarımızı yapıyoruz. Yeni modellerin de eklenmesiyle 2015 yılı sonunda 400 bin adetlik üretim kapasitesine ulaşacağız.”
VIAGGIO İLE AYNI PLATFORM
Tofaş’ın iki yeni otomobil için çalışmaları tüm hızıyla sürüyor. Aynı platformda üretilecek araçların B Sedan sınıfında yer alacak olanı 343 koduyla, C sınıfındaki HB araç ise 405 koduyla geliştiriliyor. Fiat’ın bu yıl Çin’de devreye alacağı Viaggio isimli aracın platformu kullanılacak.
1-750 binlik pazar için hazırız
BU yıl Ocak ayında yaşanan 2013 model yılının pozitif etkisinin, gelecek aylara da yayılarak, pazarın 2012 yılına göre daha iyi bir seviyede gerçekleşeceğini öngördüklerini anlatan Kamil Başaran, şu değerlendirmelerde bulundu: ”750 bin adetlik pazara göre hazırlık yapıyoruz. Pazarın en kötü ihtimalle geçen yıl gibi olmasını bekliyoruz. 2013 yılında 160 bin adedi ihracat olmak üzere toplamda 270 bin adetlik satış öngörüyoruz. Üretim hedefimizi de 160 bin adet olarak belirledik. Pazar payımızı yüzde 13-15 seviyesinde tutmayı planlıyoruz. 12 yaş ve üzeri araçlarla ilgili yeni bir düzenleme sektöre yeniden bir dinamik kazandıracaktır.”
Doblo, 2015’te ABD yolcusu
DOBLO ve Minicargo projesi modellerinin de 2015 yılında tamamen yenilenece-ğini söyleyen Kamil Başaran, “2015 yılında Doblo ve Minicargo
projesi modelleri tamamen yenilenecek. Projenin detaylarını bir kaç ay içine açıklayacağız. Ayrıca Doblo’yu Kuzay Amerika’ya göndermek için de fizibilite çalışmalarını tamamlıyoruz. 160 milyon dolarlık yatırım yaparak 2014 yılı sonunda Doblo’yu ABD’ye göndereceğiz” dedi. Başaran ayrıca 2013 yılında mevcut fabrikalar, üretilen modeller ve Ar-Ge harcamaları için 130 milyon euroluk yatırım bütçesi belirlediklerini söyleyerek, “Elektrikli araç çalışmalarımızı Doblo üzerinde yoğunlaşacak şekilde sürdürüyoruz. CNG ve LPG’yi de fırsat olarak görüyoruz” ifadesini kullandı.
2-Fluence’in yerine iki kardeş göz dikti
TOFAŞ’ta bu gelişmeler yaşanırken, Fransa’da ve Avrupa’da ciddi kriz yaşayan Renault ise kurtuluşu yine Türkiye’de arıyor. Renault’un dünyadaki en kârlı ve verimli fabrikalarından biri olan Oyak Renault’da da yeni yatırımlar için düğmeye başılmış durumda. Yeni Clio ve Clio Grand Tourer’in üretimine başlayan ve büyük beğeni toplayan Oyak Renault, iki yeni otomobilin daha üretimi içinde çalışmalara başladı.
100 BİN ADET ÜRETİLECEK
Aynı platformda üretilecek modellerden ilki B Sedan sınıfından yer alacak. CMF1 kod adına sahip bu aracın, Türkiye ve çevre ülkelerine satılması hedefleniyor. Aynı platformda üretilecek CMF2 kod isimli araç ise C Hatchback sınıfında yer alacak. Bu iki araçtan yılda 100 bin adet üretilmesi hedeflenirken, 2015 yılında piyasaya sunulması bekleniyor. Bu araçların piyasaya sunulmasıyla birlikte Oyak Renault’da Fluence üretimi sona erecek. Oyak Renault, kapasitesini yeni Clio ve bu iki yeni otomobille doldurup, özellikle ihracatta payını artıracak. B Sedan modeli üretimi Romanya’ya kayan yeni Symbol’ün yanında yeni bir alternatif model olacak.
AVRUPA’DA ÜÇÜNCÜ ÜLKE
Geçtiğimiz hafta Türkiye’de satışa sunulan yeni Symbol’ün tanıtımında konuşan Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ise 2012 yılında Fransa ve Almanya’dan sonra Avrupa’da en fazla Renault satışı gerçekleştiren ülkenin Türkiye olduğunu belirtti. Aybar, “Dacia’da da 4’lüğe çıktık. Başta Symbol olmak üzere yeni modellerimiz de etkisiyle pazarda daha fazla iddialı bir satış rakamı beklentimiz bizi en az bu konumlarda tutacak. Çünkü Avrupa Birliği’ndeki satışların önemli bir yükseliş kaydedeceğini beklemiyoruz. Türkiye’de kendi hedeflediğimiz satışları gerçekleştirmenin peşindeyiz” dedi.
Fluence Z.E 45 bin TL
BURSA’daki Oyak-Renault fabrikasında üretilen elektrik motorlu Fluence Z.E, indirim fırsatıyla 45 bin TL’ye satışa sunuldu. Ellerinde kalan sınırlı sayıdaki 2012 Fluence Z.E modellerini 45 bin TL’ye satışa sunduklarını söyleyen İbrahim Aybar, “Önümüzdeki dönemde piyasaya pek çok elektrikli otomobil çıkacak. Elektrikli modelimizin fiyatı, şu anda dizel motorlu Fluence’den daha uygun” dedi.
28 bin liraya Romen Symbol
RENAULT’un küçük sınıftaki başarılı modeli Symbol baştan aşağı yenilenerek 27 bin 990 TL’den başlayan fiyatlarla 13 Şubat’tan itibaren Türkiye’de satışa sunuluyor. Önceki versiyonu Bursa’da üretilen Symbol’un tamamen yenilenen versiyonu Romanya’da Dacia fabrikasında, Logan ile aynı platformda bantlardan iniyor. Öncüsüne göre 16 santimetre uzayan boyu ve 510 litreye ulaşan bagaj hacmi ile dikkat çeken yeni Symbol, bütün versiyonlarında ESP’yi standart olarak sunuyor. Joy ve Touch olmak üzere 2 farklı donanım paketine sahip olan Symbol, 1.2 litre 75 beygir ve 0.9 litre 3 silindir 90 beygirlik turbo benzinli motor seçeneklerine sahip. Dizel versiyonunu ise 1.5 litre 75 beygir gücündeki motor oluşturuyor. Yeni Symbol dokunmatik ekranlı Navigasyon Multimedya Sistemi Renault R-Nav, elektronik klima ve tüm versiyonlarda standart olarak sunulan USB ve bluetooth müzik ve telefon bağlantısı gibi bir dizi teknolojik yenilikle zenginleştirildi.
LOGAN GELMEYECEK
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Dacia fabrikasında Symbol ile birlikte üretilen Dacia Logan’ın Türkiye’de satılmayacağını belirterek, “Aynı özelliklere sahip olan iki aracın Türkiye pazarında mücadele etmesini gerekli görmedik. Bu nedenye Logan’ı Türkiye’ye getirmeyeceğiz” dedi. Aybar, Türkiye’nin en çok tercih edilen ilk üç otomobili arasında yerini her zaman koruyan Renault Symbol’ün bu başarısını sürdürerek segmentinde liderlik hedefinde olduğunu ifade etti.