Oluşturulma Tarihi: Ekim 21, 2008 11:25
Dünya trendlerini yakından takip ederek özgün tasarımlara yönelen Türk tekstil firmaları, üretimin büyük bölümünü ihraç ederken, hazırlanan parlak kumaşlı, sarı ve lila renkli mayo ve bikinilerin 2009 koleksiyonunun gözdeleri olacağı bildirildi.
KOM Tekstil ve Konfeksiyon Sanayi AŞ Pazarlama ve Satış Koordinatörü Demir Temurboğa, mayo ve iç çamaşırı sektöründe Türkiye'nin tek ve en büyük tesisine sahip olduklarını, bu sayede de sektörün lideri konumunda bulunduklarını söyledi.
Kadın, erkek ve çocuğa yönelik koleksiyonlar ile çamaşırdan mayoya uzanan geniş bir ürün yelpazesine sahip olduklarını belirten Temurboğa, Türk iç giyim ve mayo pazarına yön verdiklerini ifade etti.
Temurboğa, 2009 sezonu için hazırladıkları koleksiyonlarının tanıtımını Türkiye genelinde başlattıkları etkinliklerle sürdürdüklerini bildirdi.
Dünya moda merkezlerindeki gelişmeleri takip ettiklerini, iki İtalyan moda, bir Fransız iç giyim ile iki Türk tasarımcısının özgün yaratımlarıyla ürün gelişimini yönlendirdiğini vurgulayan Temurboğa, “Güçlü bir tasarım ekibimiz var. Hem yurt içinde hem de yurt dışında güçlü tasarımcılarla çalışıyoruz. Trendleri yakından takip edip güçlü tasarımlarla piyasaya çıkıyoruz” dedi.
Temurboğa, 2009 yazı için hazırladıkları koleksiyonda 400 parça bayan, 150 parça erkek mayo ve bikinisi bulunduğunu belirterek, “Önümüzdeki yaz plajlar parlak kumaşlarla renklenecek. Sarı ve lila renkli mayolarla bikiniler 2009 koleksiyonunun gözdeleri olacak” diye konuştu.
Mayo ve bikini sektöründe dünya çapında bir marka oluşturmanın avantajına sahip bulunduklarını anlatan Temurboğa, her yıl ortalama bir milyon parça mayo ve bikini ürettiklerini ifade ederek, “Bunun yarısını aşkın bölümünü ihraç ediyoruz. İhracat pazar payımızın önemli bölümünü Avrupa Birliği (AB) ülkeleri oluşturuyor” dedi.
SEKTÖRÜN GELECEĞİ
ABD'de yaşanan finansal mali krizin sektörü zorladığını da ifade eden Temurboğa, şöyle konuştu:
“Bu dönemde daha akılcı çözümler getirebilenler, müşterisini dinleyenler, ihtiyacına uygun ürün ve servis geliştirebilenler daha başarılı olacak. Bu açıdan bakınca yaşanan küresel mali krizin bizim açımızdan faydalı olacağını düşünüyorum. Çünkü, şirket olarak daha organize ve sektörün ötesindeyiz. Bu nedenle mali krizi fırsata çevirebileceğiz.”