Güncelleme Tarihi:
Pladis 3-4 yıl içerisinde Londra’da halka açılarak bir Londra Borsası’nn (FTSE 100) şirketi haline gelebilmeyi planlıyor.
KÜRESEL BİR ŞEHİR
Pladis CEO’su Cem Karakaş, Reuters’a yaptığı açıklamada, “Pladis küresel bir şirket ve Londra küresel bir şehir” diyerek, Pladis’in Londra Borsası’ndaki en önde gelen atıştırmalık yiyecek hissesi olmayı hedeflediğini belirtti. “Bence piyasada bir kıtlık var” diyen Karakaş, halka arzın ne kadar büyüklükte olacağı hakkında detay vermedi. Fakat Yıldız Holding, Ülker’de olduğu gibi hisselerin çoğunluğuna sahip olmayı istiyor.
VERİMLİ OLACAK
Pladis geniş bir yatırımcı ağı çekerek yıllık yüzde 17 büyüme hedefiyle sektörün en büyük yıllık satış oranını yakalamayı amaçlıyor.Şirketin planları arasında İngiltere’de yeni kek ürünleri piyasaya sürmek, McVitie’s markasını küresel bir marka haline getirmek, ABD’de satışları arttırmak ve Ortadoğu ve Afrika gibi bölgelerde büyümek bulunuyor.Yıldız Holding’in Godiva çikolataları ile Ülker ve United Biscuits firmalarını tek çatı altında birleştirme amacı yeni ürünlerin dağıtımı ve gelişimini daha verimli hale getirebilmek.
ÇİN’DE 190 MAĞAZA AÇACAĞIZ
80 yıl önce Belçika’nın başkenti Brüksel’de küçük bir el yapımı çikolata atölyesiyken bugün dünyanın en büyük çikolata perakendecisine dönüşen Godiva, 2017 hedeflerini giderek büyütüyor. 2007’de Yıldız Holding bünyesine katılan Godiva ile ilgili planlarını da paylaşan Cem Karakaş, Bloomberg’e yaptığı açıklamada ise şunları söyledi: “Asya’daki büyümeyle birlikte gelecek yıl gelirlerimizin 1 milyar doları aşacağını tahmin ediyoruz. Çin’de 190 mağaza açmayı planlıyoruz. Geçen yıl elde edilen 792 milyon dolarlık gelirin rekorunu 2019’da kırmayı amaçlıyoruz” dedi.