Güncelleme Tarihi:
Türkgirişimcileri bir taraftan yerli lezzetleri ‘yiyecek-içecek’ sektörünün markaları haline getirirken bir taraftan da küresel fast food işinde iddialı çıkışlar yapıyor. Cavit Kılbey’in 2006’da kurduğu Pizza Bulls 24 şubeli pizza zinciri haline geldi. 300 kişilik istihdama ulaşan Pizza Bulls 12 milyon lira ciro yapıyor. Hedef 2014’te 70 şubeye ulaşmak. Pizza Bulls markasının sahibi Boğa Gıda Sanayi ve Ticaret Ltd.’in kurucusu Cavit Kılbey şöyle konuşuyor:
YURTDIŞINDA OKUDUM
· 1973 Antakya doğumluyum. Babam mobilyacıdır ve 3 yaşımdan beri de İstanbul’dayız. İlk ve orta okulu İstanbul’da okudum sonra lise okumak için Londra’ya gittim. Üniversiteye de orada başladım. Ardından Almanya ve ABD’de işletme okudum. Bu şekilde 12 sene yurtdışında kaldım. Almanya’da okurken Pizza Hut’larda, ABD’de okurken de Domino’s’larda çalıştım. 1997’de Türkiy’ye döndüm.
OĞLUM SEN BAŞKA İŞ YAP
· Askerliğimi yaptım ve babam ‘Sen bizim işimize katılma, farklı bir iş kur’ dedi. Böylece ben aile işi mobilyacılık yerine yurtdışında da çok iyi öğrendiğim pizza işine girdim. 2000 yılında 40 bin dolar sermaye ile Domino’s’dan franchise aldım. 4 şube açtım ama 2006’ya geldiğimde artık pizza işinde kendi markamı kurma kararı aldım. Domino’s Pizza’ları devrettim ve 200 bin lira sermaye ile Pizza Bulls’u kurdum. Türkiye’deki pizza markaları küresel markalar. Biz çalışıyoruz onlar kazanıyor. Bir bakıma hepimiz büyük patrona çalışıyoruz. Çocukluktan beri pizza işinde olduğum için kendime güvendim ve yeni ve yerli bir pizza markası olarak yola çıktım.
NBA LİGİ GİBİ MENÜ
· 24 şubemiz var. 8 tanesi franchising kalanı kendimizin. ABD’de yaşarken NBA liginin hastasıydım ve Şikago Bulls taraftarıydım. Bütün maçlarına giderdim. Pizza markamı kurarken oradan esinlendim. Mönümüzdeki pizzalarımızın formüllerini de NBA liginden esinlenerek geliştirdik. Pizza Şikago, Pizza New York gibi. Pizza Orlando balıklı karidesli, Pizza Miami acılı. Anadolu’dan da esinlendik. Küp sucuklu pizza, kavurmalı pizza yaptık.
YÜZDE 90’I PAKET SERVİS
· Öz kaynak ve krediyle büyüyoruz. Ciromuz 12 milyon TL’yi aştı. 2014’te franchising ile 70 şube olacağız. Bu büyümenin altyapısını hazırlıyoruz. İdeal lokasyonumuz yol üstü araç trafiği iyi yerler. Bizi insanlar evlerine giderken görsün yeter. Satışımızın yüzde 90’ı paket servis olduğu için öyle pahalı lokasyonlarda olmamız gerekmiyor. AVM’ler ya da ünlü caddeler şart değil.
Yurtdışında ilk hedef Şanghay
BOĞA Gıda Sanayi ve Ticaret Ltd. Yönetim Kurulu Başkanı Cavit Kılbey, pizza sektörünün küresel markaların elinde olduğunu belirterek şöyle konuşuyor: “Türk markası olarak bu rekabette gayet başarılı gidiyoruz. 2015’te Ankara ve İzmir’de üretim tesisi kurup Türkiye geneline ve yurtdışına şubeler açacağız. Yurtdışında ilk hedefimiz Şanghay’da şube açmak. Çünkü, pizza işinde Çin çok önemli pazar haline geldi. Bazı küresel markaların orada binlerce şubesi var. Simit Sarayı, Kahve Dünyası, Mado gibi markalarımızın başarısının yanına biz de pizza başarısı ekleyeceğiz.”