ANKA
Oluşturulma Tarihi: Aralık 07, 2007 16:51
Okulların açılması açılması ve Ramazan ayından sonra bir süredir “durgunluk” yaşanan ve satışların yüzde 40’ın üzerinde azaldığı iç piyasada umutlar, yaklaşan Kurban Bayramı alış verişlerine bağlandı.
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO) kapalıçarşı ve civarı ile özellikle perakende ticaret yapan firmalarla gerçekleştirdiği İç Piyasa Anketi'nin Kasım ayı sonuçlarına göre, okulların açılması ve Ramazan ayından sonraki dönemde satışların yüzde 40’ları aşan oranda azaldı. Ankete katılan işyeri sahipleri ve yetkililerinin yüzde 45.05’i Kasım ayında satışlarının “azaldığını”, yüzde 27.47’si “arttığını” ifade etti. Satışların, Ekim ayına göre yüzde 5.87 azaldığı belirlendi.
BTSO’nun anketinde katılımcılara yöneltilen “Ürünlerinizin fiyatlarında geçen ay içinde indirim yaptınız mı?” sorusuna, yüzde 63.38 oranında “Hayır” yanıtı verildi.
“Reel sektörün içinde bulunduğu sıkıntıların en önemlisi hangisidir?" sorusuna ise katılımcıların yüzde 65.74’ü yine “Nakit sıkıntısı ve ödemelerde yaşanan sıkıntı” karşılığını verdi. Bu yanıtı, yüzde 17.12 oranıyla “iç piyasada talep düşüklüğü” izledi.
BTSO Yönetim Kurulu Başkanı Celal Sönmez, iç piyasada bir süredir devam eden durgunluğa dikkat çekerek, “İç piyasa anketlerimizi incelediğimizde, tüccarımızın bayramdan bayrama satış yaptığı, diğer dönemlerde yaptıkları büyük oranlı indirimlere rağmen bile istenen düzeyde iş hacmi gerçekleştiremediklerine tanık oluyoruz” dedi.
Sönmez, özellikle talep düşüklüğü ve nakit sıkıntısı kıskacında daralan iç piyasanın hareketlenmesi için çözümler üretilmesi gerektiğini ifade etti.
BTSO anketine katılan 183 işyeri temsilcisinin yüzde 19.33’ü otomotiv, yüzde 16.57’si tekstil, konfeksiyon ve ayakkabı, yüzde 12.7’si elektrik, elektronik, bilgisayar ve beyaz eşya, yüzde 6.07’si inşaat ve inşaat malzemeleri ve yüzde 45.33’ü de diğer sektörlerde faaliyet gösteriyor.