Oluşturulma Tarihi: Aralık 02, 2008 00:00
Krizin henüz gerçek anlamda gıdaya yansımadığını belirten Metro Cash&Carry Türkiye Genel Müdürü Hakan Ergin, "Pirinçten makarnaya, zeytinyağından ayçiçeği yağına kayma başladığında kriz geldi diyoruz. 2001’de böyle oldu. Henüz tüketicide bu davranışı gözlemlemiyoruz" dedi.
METRO Cash&Carry Türkiye Genel Müdürü Hakan Ergin, krizin daha gıdaya yansımadığını belirterek, "Pirinçten makarnaya, zeytinyağından ayçiçeği yağına kayma başladığında kriz gerçekten geldi diyoruz. 2001 krizinde böyle oldu. Henüz tüketicide bu davranış şeklini gözlemlemiyoruz" dedi.
Fabrika mutfağı düştüÖzellikle Bursa’da fabrika üretim mutfaklarına yapılan satışta azalma yaşandığını söyleyen Hakan Ergin, bu alanın yılda ortalama yüzde 20 büyüdüğünü, ancak son dönemlerde artış hızının yüzde 10 azaldığını kaydetti. Düzenlenen basın toplantısında Metro Group bünyesindeki Real Hipermarketler Zinciri’nin Genel Müdürü Kubilay Özerkan ile krizi değerlendiren Hakan Ergin, "Bu düşüşün işçi sayısındaki azalmadan kaynaklandığını düşünüyoruz. Bursa’da otomotiv üretiminde çalışan bir işçinin, yan sanayideki 8 işçinin işini etkilediği söyleniyor" diye konuştu.
Market ürünlerine kaymaReal Hipermarketler Zinciri Genel Müdürü Kubilay Özerkan, özellikle Bursa’daki mağazada tüketici tarafında da yüzde 10 civarında bir düşüş yaşandığını aktardı. Özerkan, "Erken indirimler tekstilde hareket sağlarken, markalı ürünlerden hipermarket markalarına kayma görüyoruz. Pirinçten makarnaya geçilmedi ama ön kol dana etinden dana buta kayma var" dedi. Kriz ortamında yerel zincirlerin bazılarının sıkıntıya girebileceğine de işaret eden Hakan Ergin, sektörde konsolidasyon ya da el değiştirmelerin olabileceğini ifade etti. Önümüzdeki dönemde yeni mağaza sayısında artış beklemediğini belirten Ergin, şunları söyledi: "Ancak onaylanan projelerimizin 2009’da tamamlanmasını bekliyoruz. Krizde bizim sektör açısından en önemli göstergelerden biri arazi el değiştirmeleridir. Bu henüz yaşanmıyor. Bu da gerçek krizin henüz olmadığını gösteriyor. Herkes durup bekliyor, zoraki el değiştiren arazi yok."
Alımlarımız artacak
Almanya merkezli Metro Group’un Türkiye’den yılda 600 milyon
Euro’luk alım yaptığına da değinen Hakan Ergin, birçok kategoride alımlarını Uzakdoğu’dan Türkiye’ye kaydırdığını dile getirdi. Ergin, "Metro Almanya merkezimiz, artık daha çok ürünü Türkiye’den alıyor. Sevkiyat süresi daha kısa ve kalitesi Çin’den daha üstün olduğu için Türkiye’yi tercih ediyor" dedi.
Tedarikçilerin haciz ihbarnameleri arttıREAL Hipermarketler Zinciri Genel Müdürü Kubilay Özerkan, krizin tedarikçilerini de olumsuz etkilediğini belirterek, "Bankaların haciz ihbarnamelerinde 2.5 kat artış var. Bankalar mal aldığımız ve ödeme yapacağımız üreticilerin bizden alacaklarına el koyuyor. Bunun için bize gelen haciz ihbarnamesi geçen yıl bu dönemde 110 iken, bu yıl 280 oldu. Tedarikçiler yüzde 5-6 ile çeklerini kırdırıyorlar. Şubat sonrasına çek almıyorlar" diye konuştu.
İşçi çıkarmak iyi bir çözüm değilKRİZDE işçi çıkarmanın iyi bir çözüm olmadığını düşündüğünü de kaydeden Metro Cash&Carry Türkiye Genel Müdürü Hakan Ergin, "Eksik çalışma yöntemlerine başvurmak için sendikamızla görüşüyoruz. Bizim Metro olarak 3 bin civarında çalışanımız var. Türkiye’de 3 bin civarında Real çalışanı ve Media Markt ile birlikte Metro Group bünyesinde toplam 7 binin üzerinde kişi çalışıyor" dedi.