Güncelleme Tarihi:
Unesco tarafından dünyanın en değerli kültür hazineleri arasına alınan Piri Reis haritası, OMAS ve Arte Gioia işbirliğiyle mücevher kalem oldu. UNESCO, Piri Reis haritasını 2013 yılı kutlama ve anma programlarına dahil etmişti. Piri Reis’in 1513 yılında çizdiği ve bugün dünya tarihini yeniden şekillendiren kaynaklar arasında yer alan ilk dünya haritası, İtalyan ustaların ellerinde her biri 15 gün süren çalışmayla kalemlere dönüşüyor.
SADECE 8 ADET
İtalyan OMAS ve Türk Arte Gioia yaklaşık iki yıl proje üzerinde çalıştı. Söz konusu kalemler üç seri ayrı seri olarak tasarlandı.
-Piri Reis haritasının 500’üncü yılına ithafen toplam 500 adet üretilen altın yaldızlı mine ve gümüş kalemin fiyatı 3 bin 300 Euro.
-Fiyatı 27 bin 500 Euro olan pembe altın kalemlerden ise sadece 10 adet üretildi. Bu sayı, haritanın çizildiği tarihin rakamsal toplamına denk geliyor.
-Yalnızca 8 adet üretilen beyaz altın ve pırlantalı dolma kalemin fiyatı ise 32 bin Euro. Buradaki 8 sayısı ise Piri Reis tarafından yazılan ve Akdeniz’in önemli liman ve şehirlerini tarif eden Kitab-ı Bahriye’nin var olan 8 kopyasından geliyor.
-yrıca fiyatların daha uygun olduğu sarı altın kaplama, pembe altın kaplama ve beyaz altın kaplama olmak üzere 3 tür kol düğmesi de koleksiyonda yerini alıyor.
ÜRETİLMEDEN SATIŞ
Arte Gioia Genel Müdürü Murat Ünal, dünyada ilgiyle karşılanan söz konusu kalemler için büyük heyacan duyduklarını belirterek, “Biz 200 adedini Türkiye’de satmak üzere ayırdık. Kalem konusunda Türkiye’de ve dünyada önemli bir koleksiyoner kitle var. Bunlar henüz piyasaya çıkmadan, daha üretim aşamasında duyup siparişlerini verdiler” dedi. Sınırlı Piri Reis kalemlerinin koleksiyonerler arasında heyecan yarattığını söyleyen Ünal, ancak daha fazla talep gelse de 518 adedin üzerinde üretimin söz konusu olmadığını vurguladı. İtalyan OMAS ise en büyük el işçiliğini, bu kalemler için harcadıklarını aktardı.
Arı Tanrıça’nın Harrods rekoru
TASARIMCI Ece Şirin’in ‘aydınlanmış lüks’ kavramından yola çıkarak ve tılsımlı sembollerden esinlenerek yarattığı Bee Goddess (Arı Tanrıça) markası, İngiltere’yi fethetti. Rihanna, Kylie Minouge, Kevin Costner, Jennifer Lopez gibi dünya starlarının tercih ettiği Bee Goddess, Londra’da yıl başında Harvey Nichols ve Joseph gibi önemli mağazalarda kendine yer bulmuştu. İngilizlerin beğenisini kazanan marka bir süre önce lüks department store Harrods’a da girdi. Markayı 7 yıl önce yaratan Ece Şirin, “Bee Goddess, Harrods’ta kısa sürede en çok satış yapan marka oldu. Kırdığı satış rekorlarının ardından sürekli satış alanı genişletildi” dedi.
FINANCIAL TIMES ÖNERDİ
Harrods’ın Luxury Jewelry Hall’de yer verdiği tek Türk marka Bee Goddess oldu. Harrods, hem İngiltere’de hem de Japonya dahil tüm dünyada yaptığı tanıtımlarda da Bee Goddess’e de geniş yer veriyor. İngiliz basınının da övgüyle söz ettiği Bee Goddess, en son etkili ekonomi gazetesi Financial Times’ın “How to spend it” bölümünde anlatıldı. Ece Şirin, İngilizlerin ve dünyada turizmin başkentlerinden kabul edilen Londra’yı ziyarete gelenlerin tasarımlarına büyük ilgi gösterdiğini belirterek, “Farklı, hikayesi olan ürünler ilgilerini çekiyor. Şahmaran gibi farklı modellerimiz çok beğeni topluyor. Hem İngilizler hem de turistler markamızı çok sevdi” dedi.