Emre ÖZPEYNİRCİ / JOHANESBURG
Oluşturulma Tarihi: Şubat 17, 2002 02:22
Pirelli, hız tutkunları içen, ‘P Zero Nero’ adını verdiği bir lastik üretti. Lastik, nisan ayından itibaren tüm dünyayla aynı anda Türkiye'de de satışa sunuluyor. Lastik 320 kilometrelik hıza göre dizayn edildi. Lastiğin Avrupa satış fiyatı 300-600 Euro arasında değişiyor.
Pirelli'nin ürettiği yeni ultra yüksek performans lastiği P Zero Nero, Güney Afrika'da gerçekleşen dünya lansmanı ile nisan ayında tüm dünyayla aynı anda Türkiye'de de satışa sunuluyor. Asıl hedefi 320 kilometre hıza ulaşan profesyonel modifiye araçlar olan P Zero Nero, Türkiye'de Bağdat Caddesi ve TEM yolunda modifiye edilmiş hızlı araç sahibi gençleri hedef alıyor.
İlk etapta 18, 2002'nin sonunda ise 47 ölçü seçeneğine sahip olacak P Zero Nero, Pirelli'nin en pahalı lastiği olma özelliğini de taşıyor. Avrupa'da fabrika satış fiyatı 300 ile 600
Euro arasında olacak P Zero Nero'nun Türkiye satış fiyatı ise henüz belirlenmedi.
2002 yılında Türkiye'de 500 adet P Zero Nero satmayı plandıkların belirten Pirelli'nin Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Atilla Atalay, ‘‘Sayı az gibi görülebilir ama bu lastiklerin Türkiye'deki yenileme pazarındaki payı, toplam pazarın sadece yüzde 5'ini oluşturuyor’’ dedi.
Türkiye'de toplam yenileme lastik pazarının yüzde 80'ini standard lastiklerin oluşturduğunu ifade eden Atalay, ‘‘4 milyon adetlik Türkiye lastik pazarında 200 bin adet yüksek performanslı lastik satılıyor. Bunun içinde ultra yüksek performanslı lastiklerin toplam satışı ise 60 bin adetle sınırlı’’ dedi.
Yenileme pazarını hedef alan P Zero Nero'yla, Pirelli Ultra Yüksek Performanslı lastik pazarının ihtiyacının yüzde 60'ını karşılamayı hedefliyor. Pirelli, küçük spor otomobillere uygun 16 inch lastiklerden, 320 kilometre hız limitli profesyonel modifiyecilere yönelik 20 inch lastikleri kapsayan 47 lastik çeşidini piyasaya sunuyor. P Zero Nero'nun asıl ayrıcalığı ise Ekstra Yük seçeneğinden kaynaklanıyor. P Zero Nero'nun ekstra yük seçeneği ile, konfordan ödün vermeden, aynı lastik ölçüsü ile daha fazla yük ve kuvvet taşınıyor.
PİRELLİ'NİN AYAK İZLERİ
Aya ilk çıkan insan Neil Armstrong'un ayak izinin uzayın fethinin sembolü, Carl Lewis veya Ronaldo'nun ayak izlerinin gücün kontrol altına alınmasının sembolü olması gibi, P Zero Nero'nun ‘ayak izleri’nin ise Pirelli'nin otomobil yarışlarındaki tecrübesi sonucunda geliştirdiği en son teknolojinin sembolü olması bekleniyor.
Pirelli'nin yaptığı testler sonucu, bu proje kapsamında lastik yanak profili ve kuşak yapısında yapılan değişiklikler lastiğin yere basma alanındaki basınç dağılımının daha homojen olmasını ve lastiğin yüzeye daha eşit basmasını sağlıyor. Kullanılan bu teknolojiler sonucu, suda kızaklama esnasında lastiğin yüzeyle temasının sürmesi, hızlı virajlarda araç hakimiyetinin sağlanması, ani hızlanmalara anında cevap verebilme, daha iyi frenleme ve yola tutunma ve dengeli aşınma özelliklerini bünyesinde toplayan P Zero Nero, sürücülerin lastik ömrü boyunca bu özelliklerden tam olarak yararlanmalarına olanak tanıyor.
Pirelli'nin grafikleri bir Türk'e emanetPirelli'nin tüm dünyada gerçekleştirdiği lastik tanıtımlarındaki grafik-animasyonlar, Pamir Kıraner isimli bir Türk gencinin yönetiminde gerçekleşiyor. Bilkent Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü'nden mezun olduktan sonra İtalya'da grafik master'ı yapan Kıraner, bir yıldan bu yana çalıştığı Reklam şirketinde Pirelli'nin grafik ve animasyonlarını hazırlayan ekibin başında.