Güncelleme Tarihi:
Yaşar Holding'e bağlı Pınar Grubu'nun peynirleri, Ortadoğu ülkelerinin ‘en pahalı ve en çok satılan peynir markası’ haline geldi. Pınar'ın Dubai'deki şirketi HDF'nin Genel Müdürü Arda Cenk Tokbaş, ‘‘Bölgede en çok taze peynirlerimiz ilgi görüyor. Hedefimiz burada üretim yapmak’’ dedi.
Yaşar Grubu'na ait Pınar, Ortadoğu'da en pahalı ve en çok satılan peynir markası oldu. Suudi Arabistan, Kuveyt, Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn, Katar, Umman'ın yanı sıra Lübnan ve Ürdün'de de satılan Pınar, taze peynirde pazar lideri konumunda. Yaşar Grubu Ortadoğu Bölgesi'ndeki faaliyetlerini merkezi Dubai'de bulunan şirketi HDF aracılığıyla yürütüyor. Suudi Arabistan ve Kuveyt sokakları, Pınar'ın reklam afişleriyle dolarken, Pınar, taze peynirde Suudi Arabistan'da yüzde 50, Kuveyt'te yüzde 68, Bahreyn'de yüzde 70 pazar payına ulaştı.
Şirketin Genel Müdürü Arda Cenk Tokbaş, süt ve süt ürünleri ile et ürünlerinde faaliyet gösterdiklerini belirterek, en başarılı oldukları alanın da taze peynir olduğunu söyledi. Dubai'de yerli bir firma ile ortak yatırıma hazırlandıklarını belirten Tokbaş, ‘‘Ürünler İzmir'deki tesislerden geliyor. Ancak biz Ortadoğu'da üretim planlıyoruz. Stratejik ortaklıklar için çalışmalar başlatıldı. Büyük Arap firmaları ile görüşmelerimiz devam ediyor. Üretim Dubai'de olacak. Süt ürünlerinin ihracatı oldukça zor. Bu bölgede daha da büyümek istiyorsak, local üretim kaçınılmaz’’ dedi.
Yaşar Grubu, bölgede et üretimi için de yatırım planlıyor. Böylece raf ömrü kısa olan yoğurt ve benzeri ürünleri ihraç edemeyen Pınar, yeni yatırımla bölgede ürün çeşitlerini de artırmayı planlıyor.
EN ÇOK SATILAN LABNE
Bu ülkelerde peynir çeşitleri arasında en fazla satılan ürün ise Pınar Labne. Özellikle krem peynir tüketiminin fazla olduğu Körfez ülkelerinde Labne en sevilen ürünler arasında yer alıyor. Peynirin yanı sıra bu ülkelerde sucuk salamdan mayonez ketçaba kadar Pınar'ın bir çok ürünü satılıyor. Cenk Tokbaş özelllikle light ürünlerin de bu ülkelerde her geçen gün daha fazla talep görmeye başladığını söyledi.
Yaşar Grubu'na ait HDF'nin Dubai'deki merkezi, dünyanın en büyük serbest bölgelerinden biri olan Jebel Ali Serbest Bölgesi'nde yer alıyor.
Ortadoğu'da Pınar olarak süt ve süt ürünlerinin perakende değerinin yaklaşık 30 milyon dolar olduğunu belirten Arda Cenk Tokbaş, bölgede süt ve süt ürünlerinde toplam pazarın büyüklüğünün 3 milyar dolara ulaştığını söyledi. ‘‘Bizim bulunduğumuz kategoride 25 değişik marka ile rekabet içindeyiz’’ diyen Tokbaş, ‘‘Türkiye'deki rekabet gibi değil. Türkiye'deki devler zaten orada da var. Yerel üreticiler de çok fazla’’ diye konuştu.