Oluşturulma Tarihi: Kasım 09, 2005 00:00
Pınar, prebiyotik ürünlerini topladığı ‘Denge’yi genişletiyor. Ar-Ge çalışmaları 1,5 yıl süren yeni ürünlerin tanıtıldığı toplantıda konuşan Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili İdil Yiğitbaş, yeni ürünler sayesinde tüketicilerin mikroplara karşı koruma kalkanı geliştireceklerini söyledi.
PINAR fonksiyonel ürün ailesi Denge’yi ilk sütlü meyveli prebiyotik içeceği Pınar Denge Prebiyot ve Pınar Denge Yoğurt ile genişletti. Ar-Ge çalışmaları 1,5 yıl, Ar-Ge yatırımları ise bin 500
Euro tutan yeni ürünlerin tanıtıldığı toplantıda konuşan Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili İdil Yiğitbaş, yeni ürünler sayesinde tüketicilerin mikroplara karşı koruma kalkanı geliştireceklerini söyledi. Yiğitbaş şöyle konuştu: ‘Prebiyotik sütlü içecek Pınar Denge Prebiyot ile prebiyotik ve probiyotik yoğurt Pınar Denge Yoğrut vücuttaki iyi bakterileri besleyerek çağolmalarını sağlıyor. Böylece bağırsaklarda kötü bakterilerin çoğalmasına engel engel oluyor.’
DENGE AİLESİ: Yiğitbaş, Pınar’ın farklı beslenme ihtiyaçlarını desteklemek amacıyla 1999 yılında Denge ailesini kurduğunu da hatırlatarak ‘Aynı yıl Denge Kalsiyum süt ve denge Denge Laktozsuz sütleri piyasaya sürdük. 2002’de ise Denge Omega-3 sütü çıkardık’ dedi. Yiğitbaş prebiyotiklerin
35 MİLYAR EURO’LUK PAZAR: Yaşar Gıda Grubu Pazarlama Direktörü Kaan Tanık dünyada fonksiyonel ürün pazarının 35 milyar Euro büyükyüğe ulaştığını ve her yıl yzde 11 oranında büyüdüğünü söyledi. Türkiye’nin fonksiyonel ürünler açısından henüz yolun başında olduğunu kaydeden Tanık, ‘Türkiye’de fonksiyonel yoğurt pazarı 35 milyon YTL, fonksiyonel süt pazarı ise 20 milyon YTL büyüklükte. Pazar büyümeyi sürdürüyor. Yeni ürünlerle fonksiyonel gıda pazarından yüzde 10 pay almayı planlıyoruz’ dedi.
CİRONUN YÜZDE 5’İ: Pınar Süt Genel Müdürü Ergun Akyol, yeni ürünler için Pınar Süt’ün mevcut tesislerini kullandıklarını belirterek ‘Sıfırdan bir yatırım yapmak gerekseydi bu 3-3,5 milyon Euro gerektirirdi. Pazarın büyümesine paralel olarak yeni yatırımlar yapılabilir. Bir buçuk yıl süren Ar-Ge çalışmaları için bin 500 Euro harcandı’ dedi. Akyol, fonksiyonel ürünlerin ciroları içindeki payının ise yüzde 5 olduğunu söyledi.
Assolistler en son çıkarPINAR Süt Genel Müdürü Ergun Akyol, ‘Fonksiyonel yoğurt üretimine Pısar geç mi kaldı’ sorusunu ‘Bu uzun araştırmalar sonucu ortaya çıktı. Bilirsiniz assolistler en son çıkar. En iyisini bulana kadar bekledik. En iyisini çıkardık’ diyerek yanıtladı.
Kuklalarla büyük tanıtım
VANİLYALI, orman meyveli ve şeftali-portakal aramolı sütlü prebiyotik içeceği Pınar Denge Prebiyot ile Pınar Denge Yoğrut’un tanıtımı için önemli bir bütçe ayırdıklarını kaydeden Tanık, ‘Kuklaların yer aldığı çeşitli reklam filmleri çekildi. Bir video klipte var. Kuklaları Okan Bayülgen, mehmet Ali Erbil, Engin Günaydın ve Özkan Uğur seslendiriyor. Pınar Denge Yoğurt7un 2 çeşit meyvelisi de yakında çıkacak’ dedi.
En büyük rakibimiz merdiven altıPINAR Süt Genel Müdürü Ergun Akyol, sütte en büyük rakiplerinin merdiven altı üretim olduğunu belirterek şunları söyledi: ‘Markalı sütler arasında yüzde 28 pazar payı ile lideriz. Hergün 35 bin ayrı kişiden 240 ton süt alıyoruz. Bunun 20-25 tonu İzmir’deki selçuk Yaşar çiftliğinden. Yoğurtta pazar payımız ise yüzde 8-9 gibi. Meyveli yoğurtta ise pazar payımız yüzde 15-20 arasında değişiyor.’
Kaymaklının yüzde 75’ini ihraç ediyoruzERGUN Akyol, bir süre önce başladıkları doğal kaymaklı yoğurt üretiminin kendilerini mutlu etmlediğini belirterek ‘Üretim tesisindeki makinanın dünyada eşi yok. El değmeden üretim yapıyoruz ama istediğimiz gibi gitmiyor. Şu anda aylık 150 ton üretim yapıyoruz. Bunun yüzde 75’ini ihraç ediyoruz’ dedi.
Demet CENGİZ BİLGİN