Güncelleme Tarihi:
Geçtiğimiz yıllarda canlı olarak satılan yılbaşı hindilerinin yerini, artık özel kesilmiş ve paketlenmiş yılbaşı hindileri aldı. Geçen yıl hindi yetiştiriciliğine başlayan Pınar Et, bu hindilerin 40 binini kesip paketleyerek yılbaşına hazırladı. Pınar Et'in 1998'de sattığı hindi sayısı Pınar Et, 8 ay öncesinden besiye alıp yetiştirdiği yılbaşı hindilerini, ev tipi tüketime yönelik olarak 5-6 kiloluk, otellere ve lokantalara yönelik olarak 13-14 kiloluk paketler halinde satışa sundu.
İzmir civarında sözleşmeli çiftçilere beyaz hindi yetiştirterek, hindi besiciliği dönemini başlatan Pınar Et, kısa zamanda hindi salamı, hindi pastırması, hindi şinitzel, hindi kroket, hindi burger gibi ürünleri piyasaya sürerek aylık 80 bin adet hindi işleme kapasitesine ulaştı. Aralık ayında yılbaşı için 40 bin ek kesim yapan Pınar Et, diğer hindi ürünleriyle birlikte bir ayda 120 bin hindi işlemiş oldu.
HEDEF 1.8 MİLYON HİNDİ
Geçen yıl hindi üretimi ve satışına başlayan Pınar Et, ‘‘Kırmızı etin tüketildiği her yerde’’ sloganıyla hindi etini Türk tüketicilerine tanıttı. Hindi etine ilişkin bilgilendirme kampanyasını, gazete, televizyon reklamları ve bilboard'larla destekleyen Pınar Et, 98 yılı boyunca yaklaşık 800 bin hindi işledi.
Pınar Et, İsrail'de kişi başına yılda 12.9 kilo, İrlanda'da 6.8 kilo, Fransa'da 6.5 kilo, İngiltere'de 5.2 kilo, İtalya'da 4.8 kilo tüketilen hindi etini Türkiye'de de benimsetmeyi amaçlıyor.
Kişi başına hindi eti tüketimini Avrupa ülkeleri düzeyine getirmeyi amaçlayan Pınar Et, 1999 yılı için aylık 150 bin, senelik 1 milyon 800 bin hindi üretimi ve kesimi hedefliyor.